9 mei 2025, 01:24:55

nagels

Gestart door aletta@wanadoo.nl, 14 januari 2005, 16:17:12

« vorige - volgende »

aletta@wanadoo.nl

hallo allemaal.ik heb weer een vraagje,mijn valkje kiki heeft best lange nagels,nou weet ik dat er speciale stokken voor zijn ,maar ik las op de verpakking dat het slecht is als ze er aan gaan knagen.ik heb zijn nagels al een keer zelf geknipt,maar toen ging het bloedde,ik kan ook moeilijk zien tot hoe ver ik kan knippen,hij heeft namelijk zwarte nagels.weet iemand misschien een oplossing,groetjes sandra

Paul

Hoi Sandra,

Op de stokken die ik heb staat juist dat het ook goed is voor de snavels om aan te slijpen.
Dus wel vreemd dat op die stokken die jij bedoeld iets anders staat.
Je moet in elk geval nooit dat schuurpapier gebruiken wat je over de zitstokken schuift dat is heel slecht voor de zooltjes van hun pootjes.
Ik heb zelf nog nooit een vogel hier hoeven knippen als de zitstokken goed zijn is dat normaal ook zelden nodig.

Groetjes, Paul

aletta@wanadoo.nl

hoi paul heb je soms een foto van de stokken die jij gebruikt,dan kan ik die gaan kopen,die lange nagels zijn echt niet fijn.mijn hele armen en handen zijn kapot.gr sandra

zazu

hayhay,

over dat je handen kapot er aan kapot gaan, dat heb ik ook. ik heb sinds kort 2 hele lieve valkjes..maar als ze op mijn hand zitten, heb ik even later allemaal krassen enzo.. op mijn handen.. Ik dacht dat ik daar niks aan kon doen..ik vindt de nagels van mijn valkjes ook niet te lang? maar wat is dan te lang..want als als ik er wat tegen kan doen zou ik eigenlijk ook fijner vinden...en mijn handen komen er dan weer wat beter uit te zien...

gr.
zelda

aletta@wanadoo.nl

hoi paul, ik weet al welke stokken het zijn,ik ga er vanavond gelijk eentje kopen.bedankt,gr sandra

aletta@wanadoo.nl

hoi zelda,bij de dierenwinkel zijn speciale stokken te koop,als je wil weten hoe die er uit zien moet je bij verzorging kijken en dan bij iets over scherpe nagels.groetjes sandra

Paul

Hoi Sandra,

Hier nog even een foto van zo'n stok die ik ook gebruik en ze werken hier perfect.

Je moet voor een valkparkiet de medium hebben.
Ik weet niet waar je woont maar ik koop ze in Ridderkerk bij een dierenwinkel in een winkelcentrum en ik betaal voor de medium 4,40 Euro.

Groetjes, Paul

aletta@wanadoo.nl

hoi paul.ik weet waar ik in utrecht die stokken kan kopen,ik ga er zo meteen 1 kopen.gr sandra

Marije

O, Ik woon ook in Utrecht, zou je dat mij willen vertellen? Ben nl. al een tijdje aan 't rondkijken..... :)
Groetjes,
Marije en Purrel

carco

Hi hi
Die Paul: volgens mij reis jij heel Nederland door voor je valken :D: in Ridderkerk nu weer, daar ben ik geboren en getogen.
Gezellig hè in de Ridderhof, en een mooie dierenzaak, ( is trouwens van Pet's Place en die heb heb nog meer zitten) dan weet jij van Os ook wel te zitten denk ik.
Maar dit was even buiten de topic om, mag wel voor een keer toch? ;)
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Paul

Hoi Caroline,

Ik bedoelde dat afgebrande winkelcentrum waar ik de stokjes haal en dat heet Bolnes geloof ik.
Na de brand is de dierenzaak daar nog wel blijven zitten die zat in het stukje bij Bas maar de hele andere kant was weg met die brand.
Het valt wel mee vanaf rotterdam om naar Ridderkerk te gaan het ligt bijna tegen elkaar aan dus ver hoef ik dan niet te rijden :-)
In dat grote winkelcentrum wat jij bedoeld ben ik ook wel eens geweest en dat is wel een leuk winkelcentrum vond ik.

Groetjes, Paul

aletta@wanadoo.nl

hoi marije en purel,ik heb de stok bij diebo gekocht,die zit in laaggraven tegen over de mac donald,dat is een groothandel in dierenproducten.de stok kost 4,95,je moet dan de medium nemen.gr sandra