20 juli 2025, 00:05:36

het dagboek van tico.

Gestart door ep, 14 januari 2005, 16:07:38

« vorige - volgende »

ep

27 januari 2005, 13:44:49 #45 Last Edit: 27 januari 2005, 13:53:20 by ep
Tico is vandaag zelf uit zijn kooi gekomen.
Hij ging op de kast zitten hij komt nog niet naar mij toe  :'( :'( ik kan hem ook moeilijk met iets lekkers lokken dit omdat hij gewoon niks lust, alleen trosgiers maar dat lag nog in zijn kooi omdat ik hem wilde verwennen met zijn zere pootje en afgeknipte snavel.
Als het op is geeft ik hem dit niet meer in zijn kooi, dan houd ik het om hem naar me toe te lokken.
Als hij terug in zijn kooi moet kan ik hem wel gewoon op mijn vinger laten stappen hoor en ik kan hem ook aaien en gewoon met mijn handen pakken hij doet niks.
Hij is dus echt wel heel tam alleen bij mij zitten doet hij niet.
ik hoop dat dat nog wel komt.
Verder gaat het redelijk met hem hij is nog steeds wel rustig en als hij los is vliegt hij best vaak tegen iets aan en het landen heeft hij ook niet echt onder de knie.
We zien wel hoe het verder gaat met hem het is gewoon wel een liieffie hoor en zou hem niet meer willen missen.

Paul

Hoi Petra,

Hij is in korte tijd nu 2 keer verhuisd en hij zal weer even helemaal moeten wennen en als hij je gewend is zal hij denk ik vanzelf wel naar je toe komen zeker als je hem lokt met lekkere trosgierst :-)
Dus gewoon even geduld hebben het duurt gewoon even voor hij gewend is.

Groetjes, Paul

ep

heb ik wel hoor.
Maar ik heb het iedee dat het echt een heel stil valkje is.
Je hoort hem bijna niet.
Hij laat alleen iets van zich horen als hij uit de kooi is.
Hij gaat om 20.00 uur slapen en wordt om 8.00 uur weer wakker en dan slaapt hij gemiddelt nog zo,n 4uur per dag.
Lijkt mij wat veel???

ep

Vandaag is tico drie x uit zijn kooi geweest.
Vanmorgen is hij er zelf uigeklomen hij heeft toen een poosje op de kast gezeten.
Vanavond wilde hij weer gaan slapen volgens mij om 18.00 uur, maar toen ik tegen hem ging praten werd hij toch wel weer actief.
Hij heeft een poosje op de kast gezeten en ik op de bank, met een trosgier in mijn hand op eens ging zijn nekkie omhoog een zijn koppie scheef en maar kijken naar mij.
Hij vloog van de kast de keuken in en er weer uit hij lande net naast de bank nadat hij tegen de muur aan vloog.
Ik vind het nog steeds zielig hoor hoe hij overal tegen aan vliegt.
Maar goed hij klom op de bank en even later kwam hij wat eten.
Het scheelt wel denk ik dat hij vandaag geen trosgiers in zijn kooi had hij had er duidelijk zin in.

Tico loopt nog steeds wel wat mank en zijn pootje enkel is nog wat dik maar het gaat wel steeds beter, alleen met op stok zitten heeft hij nog wat moeite want als hij naar de andere kant wil moet hij natuurlijk druk zetten op zijn pootje.
Op de grond gaat dat wat makelijker.

O ja vandaag via marktpllats een nieuwe grotere kooi gekocht want nu hij zo aan het klimmen is en dus ook af en toe met klimmen zijn vleugels daarbij gebruikt komen deze wel eens in de knoei met de tralies.
ik ben benieuwt hoe hij zijn nieuwe huis vind, in de toekomst kunnen er ook twee in mischien wie weet.

Paul

Hoi Petra,

Ik heb het idee dat Tico nooit veel gevlogen heeft dus hij is of weinig uit de kooi geweest of ze hebben hem altijd gehaald zodat hij niet hoefde te vliegen.
Maar met oefening zal hij steeds beter gaan vliegen en dan misschien ook nergens meer tegenaan komen zoals nu.
Wel heel erg goed dat hij nu al bij je komt als hij trosgierst bij je ziet :-)

Groetjes, Paul

ep

Hoi allemaal.
Tico was vandaag heel stil ik heb hem maar 1 of 2 x gehoort.
Vanmorgen kwam hij wel zelf uit zijn kooi.
Hij had vandaag bijna niet gegeten omdat ik alleen de vliesjes uit zijn eten had geblazen en dus de rest van de zaaitjes terug gedaan.
Maar meneer wil alleen die inemienie zaatjes dus at hij gewoon niks.
Vanavond kwam tico zijn nieuwe groote hok echt super gaaf ding.
Hij is veel groter en de bak is lager zodat als tico op de grond zit ons toch nog kan zien.
Tico wilde weer zo vroeg gaan slapen toen ik dat zag heb ik een lampje bij de kooi gezet en toen bleef hij wat in de kooi scharrelen.
Om tien uur heb ik het lampje uitgedaan en tico is rustig gaan slapen.
Hij slaapt nog steeds op de grond maar wel op 1 pootje.
Zijn andere pootje is nog wel wat dik maar hij gaat er steeds meer mee doen.
Ik hoop dat het allemaal snel wat beter met hem gaat want zoals het nu gaat hebik er een hart hoofd in.
Tico is wel super lief maar wat jullie allemaal zeggen over echt valjes gedrag daar zie ik heel weinig van terug in mijn tico.
Maar ja er moeten ook rare vogels onder de valkjes zijn en de 1 is de ander niet toch ach we zien wel.
Mischien als hij door de rui heen is.
Het is ook niet niks in twee weken tijd twee x verhuizen je snavel geknipt je pootje gekneust en  de rui en een nieuwe kooi.
Dat laatste vind hij wel leuk hoor hij zit de hele tijd naar ons te loeren over het etens bakje heen.
Vanavond toch maar wat nieuw zaat erbij gedaan ik vind het zo zielig als hij niets eet en ik kan ook niet zeggen dat hij nu zo dik is.
Maar ja morgen weer een dag welterusten allemaal.

ep

Haalo allemaal.
Het is vandaag voor het eerst echt super goed met tico gegaan.
Hij heeft zowaar een heel klein beetje fruit gegeten.
Hij is ook een heel stuk actiever en hij klimt ook wat meer.
Zijn pootje doet hij bijna alles mee, het is nog wel een beetje dik.
Vanmorgen moesten wij weg en toen we terug kwamen brak hij bijna de tent af omdat hij er uit wilde.
Hij komt nog steeds moeilijk bij me zitten uit zichzelf maar kan hem aardig lokken met trosgier.
Dat krijgt hij ook niet meer in zijn kooi.
Ook heeft hij een klein beetje eivoer op.
dus het gaat goed met hem. :D :D
Ik ben zo blij ik had er al een zwaar hoofd in, maar ben nu heel blij.
weltrusten allemaal  petra en tico

Paul

Hoi Petra,

Wat fijn dat Tico nu wat actiever aan het worden is :-)
Dan zal het toch ook met wennen te maken hebben gehad denk ik.
Hij zal zich nu in elk geval steeds meer thuis gaan voelen dat kan alleen maar verbeteren.
Ook fijn dat zijn pootje weer bijna genezen is dat dikke zal er vanzelf wel afgaan belangrijk is dat hij hem al weer gebruikt.

Groetjes, Paul

ep

Ook vandaag ging het super hij heeft s,morgens wel wat tijd nodig om wakker te worden hoor.
Vanmiddag lag ik ff op de bank te pitten ja ik ben niet helemaal fit.
En toen ging meneer aan het klimmen en rotzooi maken en er kwam ook geluid uit het beestje en dat ging steeds harder.
Tico wilde blijkbaar uit zijn kooi, maar dat ging niet want er was s,morgens geverft.
Dus toen heb ik hem maar mee naar boven genomen op de slaapkamer.
Hij heeft ff over het bed gelopen en naar byuiten gekeken toen ging hij op mijn kussen zitten slapen.

Hij klimt inmiddels heel zijn kooi door ik heb een kooi die van boven ook open kan en boven in zit een stok als de kooi dicht is wil hij op die stok maar hij past daar helemaal niet tussen dan echt lachwekkent.
tico begint al op een echt valkje te lijken hoor met zijn gedrag.(eigenwijs niet normaal)

Dus het gaat hier super met tico alleen die groenten en fruit he!!

ep

1 februari 2005, 22:40:09 #54 Last Edit: 1 februari 2005, 22:42:09 by ep
 vandaag eet tico dus ook wel wat fruit en groenten ook is hij al aardig  aan de kinderen  gewent.
kijk maar.
Tico is echt lief voor ze.

Hier een foto van tico en samya ons logeer  pleegdochtertje en sofie onze dochter.
Schattig he.

Paul

Hoi Petra,

Wat zit Tico er lief bij daar echt een schatje:-)
En de kids hebben er ook het grootste plezier mee zo te zien he dat is heel erg leuk dat dat zo goed gaat :-)
Tico lijkt het steeds meer naar zijn zin te krijgen nu zo te zien.

Groetjes, Paul

ep

Het gaat heel goed met tico.
Het is en blijft een heel rustige vogel.
Hij eet al wat meer dan alleen zaad.
Hij is nu flink in de rui en ik geef hem nu inplaats van 2x per week elke dag een beetje eivoer.
Hij is nu helemaal van de druivensuiker af, maar ben van plan on hem 1x in de week iets te geven omdat hij het zoete water toch wel heel lekker vind.
Hij heeft gisteren een uur bij mij gezeten op mijn arm hij was gewoon in slaap gevallen echt lief.
Dus zoals jullie zien gaat het erg goed.

ep

met tico gaat het steeds beter.
Hij is al wel wat actiever.
Hij is heel rustig je hoort hem bijna nooit.
Het is wel een schatje hij heeft mij nog nooit gebeten je kan hem gewoon pakken met je handen en aaien en alles met hem doe.
Water vind hij alleen niet zo leuk.
Vanavond heb ik een vergadering gehad van 2 uur en tico zat gewoon twee uur lang op de tafel met zijn trosgier,
Toen ik klaar was heb ik hem gepakt en in zijn kooi gezet vind hij allemaal best.
Wat dat betreft is het echt een makkelijk beesie mijn tico de schat.

ep

Gisteren toch de knoop door gehakt tico krijgt een vriendje.
Heb met paul overlegt en besloten om een mannetje bij tico te zetten.
Of tico voelt zich alleen of hij is gewoon zo rustig.
Paul heeft nu wel eitjes maar ook al een paar reserveringen maar wij hebben geen haast.
Mischien maar beter dat hij na de grote vacantie komt.
Ach we zien wel.
Wel heb ik tico geleert om kussjes te geven alleen een beetje anders hij geeft in plaats van een klein kusje gelijk een tong zoen hij doet zijn mond een beetje open en steekt zijn tongetje wat uit echt lache hoor.
Ook is hij vanmorgen weer onder de planten spuit geweest hij vind het nog steeds niet leuk.
Maar doe dit toch maar 1x in de week t,schijnt goed te zijn voor hem.

groetjes petra

~Natas~

Hoi Petra,

Leuk dat je tct een vriendje bij koopt voor Tico.
En wat leuk dat Tico op zijn manier kusjes geeft, hiermee geeft hij toch aan dat hij jullie vertrouwt.
Als Tico de plantenspuit nou niet leuk vind, waarom probeer ja dan niet om een groot (valkparkieten badje) in zijn kooi zelf te hangen.
Zo kan Tico als hij zelf wilt zelf gaan badderen (tip)

Veel plezier verder met je scheet.
Gr Natas