6 mei 2025, 21:16:11

Nou ehhhh...hallo!

Gestart door Dick_R., 31 december 2004, 07:48:14

« vorige - volgende »

Dick_R.

17 januari 2005, 04:19:21 #15 Last Edit: 17 januari 2005, 08:04:10 by Dick_R.
Hoi allemaal,

Inmiddels heb ik mijn valkjes ruim twee weken in huis, en ze zien er al een stuk beter uit dan toen ik ze kocht. Omdat ze niet de jongste waren, zal het nog een tijdje duren eer ze naar genoeg tam zijn. Die vieze neus van Salty (zie foto van een paar berichten terug) is al aardig schoon. Kijk maar:

Veel beter he?

Nog een plaatje:

Pepper ziet er nu ook al veel "frisser" uit dan toen ik hem kocht:

In de loop van volgende week moet mijn "eigen-design-binnenvoliere" klaar zijn, en dan gaan mijn valkjes samen met de grasparkieten in 1 voliere maar gescheiden met een tussenschot van gaas.

Dick.

Als je even op drukt, kan je een paar foto's meer zien.

Paul

Hoi Dick,

Ze zijn er zeker een stuk beter uit zo die zijn echt opgeknapt :-)
Het zijn echte knapperds zo op de foto nu.
Wel heel leuk dat je ze zo ziet opkanppen dan hebben ze een goeie verzorging :-)
Ik ben benieuwd hoe je volliere zal worden als hij klaar is misschien kan je daar hier een foto van neerzetten ik ben heel benieuwd.

Groetjes, Paul

Ed

Hoi Dick,

Ze zijn al aardig opgeknapt ze worden echt mooi hoor en ik ben ook benieuwd naar die mooie kamervoliere van j. Ik neem aan dat je wel foto's zal plaatsen als hij klaar is.

CitaatHoi,

Bedankt voor je reactie!

Tja, dat was ik vergeten om te vermelden: natuurlijk een sepia en mineraalblokje.

Eivoer heb ik ook een pot van staan (voor de grasparkieten), maar ze eten nog niet uit hun bakjes. Pas morgen of overmorgen gaat ik ze ook eivoer geven. Ik laat ze nog eventjes wennen. Natuurlijk heb ik ook een hand voer op de bodem gestrooid. Hier hebben ze een klein beetje van gegeten.
Op jouw advies zal ik even het spiegeltje weghalen. Tot nu toe hebben ze daar nog geen interese ingetoond.

Dick.

Waarom zie ik dan nog steeds een spiegeltje hangen bij de foto van de lutino Salty  :D

Groetjes
Ed

Irene

::) even een vraagje; waarom zou het spiegeltje wegmoeten? Ik heb er 2 in de kooi hangen en heb er nog nooit problemen mee gehad; ja een beetje ruzie over de zitplek, maar als spiegeltje weg is, hebbben ze wel weer een ander plekje waar ze alledrie tegelijk willen zitten :D. Mijn mannetje Punkie gaat daar lekker zitten om rustig te kletsen en helemaal niet om een rivaal of partner te zien hoor. De twee dames hbben ook nergens klast van; ze kijken er wel in, maar den er niets mee. Ik vind het juist een leuk gezicht en ben dan ook benieuwd naar de nadelen ervan. Ik ervaar ze dus niet.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Ed

Hoi,

Wat ik uit alle verhalen lees hier op het forum is dat als je een valkje tam wilt maken er nog geen spiegel in de kooi te hangen. Want ze zien zich zelf en gaan daar mee praten op wat voor manier dan ook. En dat vinden ze leuk om te doen. Als je ze tam heb kan je de spiegel er als nog bij hangen maar voor dat ze tam zijn zou het geen goede optie zijn want hun aandacht is dan meer gericht op het spiegeltje want voor hun is het net of er nog een valkje in de kooi zit als jij er mee wilt spelen. En wat je in je kooi hangt moet je zelf weten maar ik heb dit neer gezet omdat als men een antwoord geef dat hij het weg zal halen en dan zie je later dat ze het niet gedaan hebben. Dat viel mij gewoon op maar je moet het uiteraard zelf weten wat je doet. Ik had er ook een smilie achter gezet  :D het was geen aanval.

Groetjes
Ed

Dick_R.

Bedankt allen voor de leuke reacties.

Tja, dan nog de affaire "spiegeltje"  :P

Ik had het even weggehaald. Een paar dagen later bedacht ik mij. Ik wou hun het plezier van het spiegeltje niet ontnemen om ze dan, heel misschien, eerder tam zouden kunnen worden.
Ik had ze al niet te jong gekocht, dus evenal gaat het veel langer duren dan ze net uit het blok zouden komen. Het tam maken, inderdaad, gaat langzaam, maar het gaat wel! Spiegel of geen spiegel.

Ik moet even zeggen dat ik mijn valkjes heb gekocht van een kweker die zijn huisje naast een garage heeft staan. Pepper (Grijze mutatie)  immiteert zeer frequent een niet startende auto, heel leuk  :D

Nog even over die kamervoliére. Het "woongedeelte" voor de grasparkieten wordt 140 breed x 100 hoog x 70 diep, en het gedeelte voor de twee valkjes 70 breed x 100 hoog x 70 diep. Het geheel gaat op poten staan van 100cm hoog. Ik dacht toch wel dat dit voldoende was. Ik kweek niet dus dat scheelt natuurlijk ook ruimte.

Groetjes,

Dick.

Paul

Hoi Dick,

Voor 2 valkjes is dat zeker ruim genoeg hoor dat word een palijsje voor ze :-)
Zeker omdat het 70 breed en diep is dat is een aardige ruimte voor ze.
Ze mogen er toch ook uit dus de vleugels strekken kunnen ze zeker buiten de kooi dan :-)

Groetjes, Paul

Dick_R.

Citaat...Ze mogen er toch ook uit dus de vleugels strekken kunnen ze zeker buiten de kooi dan :-)

Groetjes, Paul

Nou...weet je...uitvliegen is geen optie...helaas...  :( dus daarom ook een zo ruim mogelijke kooi.