27 april 2024, 21:21:41

woordjes/deuntjes/man-pop

Gestart door Chillie, 10 januari 2005, 21:03:07

« vorige - volgende »

Chillie

hallo,

ik heb sinds 2 maanden een valkparkiet gekocht, Zico genaamd. Hij was 6 maanden oud toen ik hem kocht.

Hij komt uit zichzelf naar mij als zijn kooi openstaat, en hij fluit als ik de kamer verlaat of hem zijn zijn kooi zet.

Mijn vraag is nu:

- is het mogelijk van hem woordjes aan te leren of is dit nogal moeilijk?Is hij er al te oud voor?

- Kan je hem deuntjes aanleren of is hij daar al te oud voor?

Ik weet ook dat een jonger valkje makkelijk dingen aan te leren valt, maar Zico is echt al supertam na 2 maanden.

Hoe kan je bij een lutino het verschil mannetje-pop zien? of is dit nog te vroeg?

Mvg,
Gert en Zico

Riny

Hallo Chillie :D
Natuurlijk kan jij je valkje nog deuntjes leren fluiten.Vaak is het wel zo dat mannetjes mooier fluiten dan vrouwtjes ,maar uitzonderingen bevestigen de regel.
Sommige valkjes kunnen ook een woordje zeggen maar daar moet je wel heel veel geduld voor hebben om ze dat aan te leren,en ze moeten er ook nog eens aanleg voor hebben.
Een valkje is niet vlug ergens te oud voor om te leren.Wel is het zo dat een jong valkje sneller leert.Maar jou valkje is nog superjong hoor.
Ik wens je veel succes !!
Groetjes Riny

Paul

Hoi Gert,

Kijk eens links bij geluid/film daar staan geluidjes die je aan je valkje kan laten horen ik weet bijna zeker dat ie daar op reageert.
En dan gewoon veel herhalen dan gaat ie dat vanzelf nadoen.

Groetjes, Paul

ikeuh

hoe dikwijls op een jaar ruien valkparkieten?
en hoe zie je dat?
hebben ze er last van?
... ?
... ?

Paul

Hoi,

Meestal ruien ze 1 a 2 keer per jaar je vind dan allemaal veertjes onder in de kooi op de bodem.
Ook vallen dan een voor een de grote veren uit en als er nieuwe zijn vallen de volgende uit dus ze worden niet kaal.
Ze kunnen er soms wel last van hebben en je kan zorgen voor extra vitamines tijdens de rui.
Bij de meeste zie ik amper dat ze iets hebben maar soms valt echt op dat ze zich anders gedragen en dan is het net of ze ziek zijn.

Groetjes, Paul

x

door het hele jaar door verliezen ze toch kleine donzige veertjes, niet? is er daarvan iets aan hun gedrag te merken of ... ?

Mijn valkparkiet verliest de laatste week veel van zijn donzige veertjes en ik heb het gevoel dat hij daardoor minder aanhankelijk is omdat hij slaperiger en onactiever is. Enkele weken trug verloor hij ook al veel donzige veertjes.

Enig idee wat dit betekent of zou kunnen zijn? zijn grote verne heeft hij nog steeds.

Paul

Hoi,

Dat hij de donzige veertjes en grote getale verliest zal toch ook betekenen dat hij in de rui is.
Vaak gaat het in gedeeltes eerst de kleinere veertjes en later de grote veren.
Aan sommige valkjes merk je inderdaad helemaal niks en ze zijn nog gewoon als daarvoor en je merkt amper dat ze in de rui zijn aan hun gedrag.
Maar dit verschilt ook heel erg per vogel sommige hebben er gewoon meer last van.

Groetjes Paul

moon_midushi

ik zet ook vaak het geluid aan en donny is er gek op...
maar wat ik jammer vindt hij is gek op pino zegeluiden en nog een paar maar het is vaak zo kort.....

moon_midushi

zal  baasje van pino mijn meer kunnen sturen dat langer is ??

Riny

Hoy Moon-Midushi
Ga eens kijken in een cd winkel.
Daar vind je vast een cd van Sesamstraat of een met kinderliedjes.
Succes Riny :D :D :D

es

Je kan ze ook van internet downloaden, die kinderliedjes. ;)
staan er genoeg op.
Misschien staan er ook speciale op voor vogels, je kan het proberen toch. ;D

grt Es