23 mei 2025, 01:34:23

ff een vraagje

Gestart door moon_midushi, 10 januari 2005, 01:53:27

« vorige - volgende »

moon_midushi

ik heb een valk parkiet hij heet donny en is geboren op 14 aug 2004.
hij is van me vriend en ons is wijs gemaakt dat het een mannentje is maar als hij nu bij mijn vriend zit  dan doet hij heel vreemd ze rug om hoog en maakt gekken geluiden net of dat hij zin heeft gaat met ze rug om hoog zitten terwel je normaal niet over ze rug mag aaien want dan wordt hij kwaad is dit nu een mannentje gedrag of een vrouwtje ????

wie kan me daar mee helpen ??

alvast bedankt moon _midushi

Karin

Gaat de staart omhoog, kontje wat heen en weer  en maakt het een soort kippengeluidjes ? Dan is het waarschijnlijk een popje. Mannen gaan met de staart naar beneden en wrijven dan ergens langs.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

moon_midushi

ja klopt het maakt een soort kippen geluidje maar hij fluit ook hard en mooi en duidelijk en is ook erg macho gedrag dus dan zal je zeggen het is een mannentje.

Paul

Hoi,

Sommige popjes kunnen ook mooi fluiten en dan lijkt het soms net een man.
Wat voor kleur heeft je valkje misschien dat daaruit af te lijden is of het een man of een popje is.
Ik zou toch zeggen dat als ie zo plat gaat zitten en kippegeluidjes maakt dat het een popje is.
Als je je valkje op de rug aait gaat ze dan nog meer geluidjes maken?
Je hebt kans dat als je dat ook vaak doet en het is een popje dat ze dan een ei gaat leggen.

Groetjes, Paul

Lique

Dit zal hoogstwaarschijnlijk wel een popje zijn, die in de paringshouding zit.

Ik heb zelf ook meegemaakt, dat een man kippetje ging staan, maardat is maar een enkele keer gebeurd.
ook heb ik een popje op een dopje zien rijden, en een popje bovenop een ander popje zien rijden.
Dus voor de 100 % kan ik het je niet garanderen, maar ik weet wel bijna zeker dat het een popje is ;)

groetjes Lique

moon_midushi

de kleur van me valk is grijs met een beetje wit en geel de laatste veer aan bijde kanten  zijn geel ik kan f niet op de naam komen als iemand het schrijft dan zeg ik ja die

groetjes moon _midushi