29 april 2024, 05:38:13

Zal het dan toch...?

Gestart door unicorne, 9 januari 2005, 15:12:54

« vorige - volgende »

unicorne

Ik heb het idee dat het goed gaat met voeren. Ik hoor het jong regelmatig piepen. Heb hem/haar gisteren nog even kunnen bespieden toen ik de kooi schoonmaakte. Maar ik vraag me iets af. Ik heb de indruk dat er niet van het eivoer word gepakt. Is dat ernstig of kunnen ze het beter wel nemen? En zo ja, is het dan een idee om het te mengen met het gewone voer zolang mijn valkjes het jong voeren??

Groetjes uni

Riny

Hallo Uni
Ik denk dat de ouders het jong toch alles geven wat het nodig heeft.
Als jij het eivoer gewoon op dezelfde plaats hebt staan als gewoonlijk zullen ze er toch wel van eten denk ik.
Heel veel succes RINY :D

Paul

Hoi Uni,

Ik geef altijd vochtig eivoer en als ze broeden eten ze dat liever omdat ze een papje moeten maken in de krop voor de jongen.
Ze drinken hier als ze jongen hebben ook erg veel water dus zorg ook dat ze dat genoeg hebben steeds.
Eivoer is wel belangrijk voor ze dat is het hoofdvoedsel voor de jongen meestal.
Ik zou het toch proberen los aan te bieden want door het voer heen weet je nooit of ze genoeg krijgen.

Groetjes, Paul

unicorne

Oke..Vochtig eivoermaken deed ik al.. en iedere dag weer vers neer gehangen. Maar helaas pindakaas dus.. Vandaar mijn vraag om het te mengen met het gewone voer. Nou las ik ook hier ergens (geen idee meer waar) een beetje limonade( meen ik) erin. Is dat een goed idee voor zo'n jong?
Groetjes

Paul

Hoi Uni,

Je kan een klein beetje roosvice door het eivoer heen doen inderdaad.
Je hebt daar meerdere soorten in maar je moet de gewone hebben die van rozebottels gemaakt is.
Ze zijn gek op zoet dus wie weet eten ze er dan beter van.

Groetjes, Paul

unicorne

14 januari 2005, 23:50:30 #20 Last Edit: 14 januari 2005, 23:51:07 by unicorne
Nou, dat druppie roosvice doet t hem hoor! Ze zijn ineens aan het eivoer begonnen. Het gaat overigens erg goed met Ukkie (tijdelijk naampje tot ik weet of t een man of pop is). Hij is nu 5 dagen oud en hij piept als een gek. Moet wel zeggen dat t een koddig gehoor is. Als mijn zoon David (hij is anderhalf) hem hoort piepen staat ie met zn handje voor zn mond "oh" te roepen hihihi. Heb Ukkie even goed kunnen bekijken maar hij ziet er ook goed uit... gevulde krop.. Dus ik ben een beetje minder een bezorgde tante  ;D
Maar ik heb weer wat te vragen. Hoe lang duurt het voor de oogjes open gaan? Ik heb gezocht op de site maar heb het niet kunnen vinden (of met mn neus gekeken hoor). Alvast maar weer dank voor de info.
Groetjes

unicorne

15 januari 2005, 00:37:44 #21 Last Edit: 15 januari 2005, 00:39:24 by unicorne
Hier issie dan... Ukkie! En ik ben best wel trots  ;D

Paul

Hoi Unicorne,

Wat goed dat de roosvice geholpen heeft en ze nu wel eivoer eten :-)
Je jonkie ziet er prima uit op de foto zo te zien is ie al aardig gegroeid in die paar dagen :-)
De oogjes gaan meestal tussen de 10 en 14 dagen open eerst hele kleine spleetjes en daarna echte kraaloogjes :-)
Die van jou heeft zwarte oogjes zo te zien.
Ik weet niet wat de ouders voor mutatie zijn maar het word dan in elk geval geen Lutino dit jong.

Groetjes, Paul

unicorne

15 januari 2005, 13:45:18 #23 Last Edit: 15 januari 2005, 13:49:23 by unicorne
Hoi Paul,

Het is een span hoor. Fruit en groente zijn ze allebei niet wild van maar die roosvice werkt als een gek.
De ouders zijn trouwens allebei witmaskers dusse.. dat zal dit dan ook wel worden lijkt me hihi. Had ik nou al gezegd dat t laatste eitje ook niks was? Ik weet t even niet meer. Het blijft er dus bij 1. Ik zit al een beetje na te denken wat ik met het jong ga doen. Ik weet het nog niet. Ik wil hem/haar wel houden en tam maken maar ik weet niet of ik hem/haar dan bij de anderen kan laten of juist niet.. in een eigen kooi dus. Hoe lang kan hij/zij eigenlijk bij de ouders in de kooi blijven?

Irene

Hoi Unicorne,
een beetje laat, maar alsnog van harte met je eerste jong! Lijkt me heel spannend!

Jammer dat het andere eitje niets geworden is!

Succes met de kleien!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Lin

He wat een lieverdje, gefeliciteerd. Ik zou ook daar trots op zijn.  :)

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paul

15 januari 2005, 21:45:18 #26 Last Edit: 15 januari 2005, 21:46:41 by Paul
Hoi Unicorne,

Je kan een jong ook gewoon bij de ouders laten nadat het zelfstandig is hoor en zeker een half jaar geeft geen problemen.
Een jong word soms nog maanden door de ouders gevoerd zelfs dus mogen ze gewoon bij de ouders blijven.
Alleen als het jong broedrijp is moet je uitkijken dat het niet met een van de ouders paart.
Mijn broer had vorig jaar 2 jongen en die zitten nog steeds bij de ouders en dat gaat heel erg goed.
Jammer dat het laatste eitje niks geworden is maar 1 jong is ook al heel leuk hoor :-)
Laat nog wel een eitje bij het jong liggen de eerste week want het heeft er steun aan om tegenaan te liggen.

Groetjes, Paul

unicorne

CitaatHoi Unicorne,
een beetje laat, maar alsnog van harte met je eerste jong! Lijkt me heel spannend!

Jammer dat het andere eitje niets geworden is!

Succes met de kleien!
groetjes, irene

Dank je wel... Is zeker errug spannend hoor...  ;D

unicorne

CitaatHe wat een lieverdje, gefeliciteerd. Ik zou ook daar trots op zijn.  :)

Groeten, Lin

Ikke trotse tante hihihi..

unicorne

CitaatHoi Unicorne,

Je kan een jong ook gewoon bij de ouders laten nadat het zelfstandig is hoor en zeker een half jaar geeft geen problemen.
Een jong word soms nog maanden door de ouders gevoerd zelfs dus mogen ze gewoon bij de ouders blijven.
Alleen als het jong broedrijp is moet je uitkijken dat het niet met een van de ouders paart.
Mijn broer had vorig jaar 2 jongen en die zitten nog steeds bij de ouders en dat gaat heel erg goed.
Jammer dat het laatste eitje niks geworden is maar 1 jong is ook al heel leuk hoor :-)
Laat nog wel een eitje bij het jong liggen de eerste week want het heeft er steun aan om tegenaan te liggen.

Groetjes, Paul

Oke.. dus ik heb nog even om te bedenken wat ik ga doen. Misschien dat er dan nog wel 1 bij komt in de toekomst.. Maar ff bedenken..
Voorlopig wil ik je bij voorbaat (want ik zal vast nog van alles gaan vragen hihi) hartstikke bedanken voor al je antwoorden. Ben er erg blij mee  :-*

Groetjes