4 mei 2024, 03:58:00

Zal het dan toch...?

Gestart door unicorne, 9 januari 2005, 15:12:54

« vorige - volgende »

unicorne

Ik vermoed dat mijn valkjes nu eindelijk mamma en pappa gaan worden. Ik stond bij de kooi de waterbak te verversen, hoor ik daar ineens een heeeeeel zacht gepiep.. Ik ga maar niet kijken in het blok want ben bang dat er anders wat mis gaat.. maar vind het reuze spannend! Ik vond gisteren en vanmorgen weer 2 mislukte eitjes dus had alle hoop alweer opgegeven. Fingers crossed.

Irene

Spannend! Hoop voor je dat het nu goed gaat! Laat je het even weten?
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


unicorne

Ik had net toch even een mazzeltje. Paps en mams waren even uit het blok dus ik kon even spieken. Ja hoor... 1 eitje nog en 1 jong...! Ik hoop dat het goed zal gaan. Het is voor het eerst dat ze een jong hebben. Ga er maar vanuit even dat ze het zelf goed verzorgen. Ik vind het wel erg leuk..  ;D

boezempje

hai unicorne

wat leuk zeg 1 eitje en 1 jong.
hou ons op de hoogten hoe het gaat verder.

gr essie

Paul

Hoi Unicorne,

Wat leuk dat er toch al 1 jong is uitgekomen :-)
Geef in elk geval elke dag eivoer dat hebben ze nodig en je hoort vaak aan de piepjes als een jong gevoerd word die zijn dan heel snel achter elkaar en als ze af en toe zijn vraagt het jong om voer.
Succes met het kleintje en hopen dat het tweede eitje ook nog uitkomt :-)

Groetjes, Paul

unicorne

Ik hoor het kleintje regelmatig piepen dus alles zal goed gaan denk ik. Overal is voor gezorgd... eivoer, water.. alles kunnen ze nemen.. Ik hoop echt dat het goed gaat. Ik kan helaas niet kijken want paps en mams zijn nogal fanatiek dus moet op het geluid afgaan.

Paul

Hoi Unicorne,
 
Ze met rust laten kan helemaal geen kwaad en je kan aan de geluidjes wel horen of het goed gaat.
Die worden elke dag harder dus dan weet je ook dat het jong groeid.
En misschien kan je even snel kijken als ze er beide vanaf zijn.
Meestal als de jongen wat ouder zijn dan worden de ouders ook minder aggresief tegen je.

Groetjes, Paul

unicorne

11 januari 2005, 03:27:59 #7 Last Edit: 11 januari 2005, 03:30:20 by unicorne
Ik heb zo van die doembeelden dat het toch niet goed gaat. Sta soms bij de kooi te luisteren of ik um nog wel hoor :-/. Pff, ben er soms helemaal kriebelig van. Ben ik nou de enige muts op deez' aard die daar last van heeft? Heb vanavond even gespiekt toen paps eruit was. Kon mezelf niet bedwingen. Het is wel een errug klein hummeltje hoor.. Misschien dat ik me daarom stiekum (en hoogstwaarschijnlijk onnodig) bezorgd maak.

Paul

Hoi Unicorne,

Zeker de eerste dagen zijn ze echt heel klein en kwetsbaar maar na een week weet je al niet maar wat je ziet zoveel verschil :-)
En de ouders weten precies wat ze moeten doen dat gaat bijna altijd goed gelukkig.
Is er nog kans dat het laatste eitje ook nog uitmomt of denk je dat dat niks meer word?

Groetjes, Paul

unicorne

11 januari 2005, 04:45:31 #9 Last Edit: 11 januari 2005, 04:45:58 by unicorne
Hoi Paul,

Geen idee of het laatste ei uitkomt. Ze zijn 20 december begonnen met eitjes leggen en de laatste was er de 25e dus ik wacht het nog maar eventjes af. Ik kan niet anders want ik mag nu niet in het broedhok komen van pa en ma. Maar het zou nog uit kunnen komen dus.

Gr. Uni

Riny

Hoy Unicorne
Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding!!!
Je bent helemaal geen muts zoals je zelf zegt hoor,ik denk dat iedereen de eerste keer zo reageerd ik wel tenminste!!
Ik hoop voor jou dat alles goed gaat.
Veel succes en groetjes Riny

Lin

Gefeliciteerd unicorne,

Ga je ook een dagboek beginnen? Ik hoop binnenkort ook eitjes te hebben. Ik ga zeker alles volgen wat je schrijft over ze.  :)


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

unicorne

11 januari 2005, 16:34:46 #12 Last Edit: 11 januari 2005, 16:35:12 by unicorne
Een dagboek beginnen....  pffff.. Ik weet niet of ik wel zo interessant kan schrijven hoor... Idee is wel leuk.. Ik ga er over nadenken.. :-)

Oh ja.. tips, ideeën en weetjes zijn altijd welkom hoor. Don't be shy  :D

Lique

Tuurlijk, iedereen kan een dagboek bijhouden.
Of je nou heel leuk schrijft, of niet, wat maakt het uit ;)

Gewoon doen :)

groetjes Lique

unicorne

11 januari 2005, 22:06:19 #14 Last Edit: 11 januari 2005, 22:12:05 by unicorne
Nou, laat ik het dan maar doen he... *grin*. Ik zal eerst eens kijken of ik wat fotootjes kan vinden en zo.. Want als ik iets doe, dan wil ik t zo goed mogelijk doen. U gaat 't beleven hihihihi.. (en ik ook).