7 mei 2025, 18:38:37

hoeveel moet erin

Gestart door boezempje, 7 januari 2005, 15:51:55

« vorige - volgende »

boezempje

hai

kan iemand mijn vertellen hoeveel zaagsel er in een blok moet??

gr essie

Marianne

Hoi Esther,

Een heel klein beetje, je mag de bodem nog gerust erdoor heen zien.
Als je er te veel in doet, kunnen de kleintjes er straks in stikken.
Daar waar de eitjes liggen, deden mijn valkjes het zaagsels zelf al opzij leggen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Esther,

Ik gebruik geen zaagsel maar hennepvezel dat vind ik wat fijner dat stuift ook niet zo als zaagsel.
Ik doe ongeveer een cm op de bodem en ze schoffelen het zelf wel aan de kant als ze het niet willen.
Ik vind zelf het merk Aubiose erg goed ik heb ook wel eend hemfax maar dat vind ik er minder fijn uit zien.

Groetjes, Paul

Tara1

Hoi,

ik heb wel eens gelezen dat het het beste is dat de bedekking komt tot het eventuele trapje in het blok.
Maar of dit klopt weet ik natuurlijk niet zeker..
Ik zelf heb houtvezel, volgens mij wordt dit ook als zaagsel bedoeld..
Waarom ik houtvezel heb... Nou... In de winkels hier vind je niet gauw wat :(

Groetjes, Tara

Lin

Ik heb alleen beukensnippers op de grond een klein laagje zodat je net de bodem kan zien. Volgens mij voldoet dat ook wel (denk ik)

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ed

Hoi,

Ik dacht dat hout vezels teveel stof bevatten en dat het absoluut niet goed was voor jonge cq oude vogels i.v.m. verstikking van het stof.

Groetjes
Ed

Paul

Hoi Ed,

Ik denk wel dat als het stuift dat het dan slecht kan zijn voor de vogels daar heb je zeker gelijk in.
Maar als het niet stuift kan het geen kwaad.
Houtvezel daar verwacht ik zelf bij dat het wat grover is dan zaagsel en dat zal dan ook minder stuiven.
Zaagsel is heel fijn en kan stuiven maar toch word het wel vaak gebruikt.
Ik vind die hennepvezel wel goed werken dat stuift bijna niet.

Groetjes, Paul

Ed

Hoi Paul,

Bedankt voor de info en waar koop je die hennepvezel. :)

Groetjes
Ed

Paul

Hoi Ed,

Die aubiose koop ik altijd in een winkel in Leiden.
Maar er zullen meerdere winkels zijn die het verkopen.
Alleen de meeste hebben dat Hemfax en dat vond ik de laatste keer echt stinken.
En de aubiose ziet er wat fijner uit vind ik zelf.

Groetjes, Paul

Ed

Hoi Paul,

Bedankt voor de informatie ik stel het weer zeer op prijs.

Groetjes
Ed

Paul

Hoi Ed,

Als je het helemaal nergens kan krijgen dan kan ik als ik daar ben wel een zakje voor je meenemen hoor.
Ik zit zelf in Rotterdam dan kan je het daar ophalen.
Het is ook niet zo duur ik betaal meestal 1,50 voor een redelijk grote zak maar koop je echt 20 liter of zo dan is het nog goedkoper per liter maar dat maak ik nooit op hier je doet best wel een tijdje met zon zakje.

Groetjes, Paul

Ed

Hoi Paul,

In ieder geval bedankt dat je dat wil doen als ik het echt niet kan vinden dan hoor je dat wel van mij ik heb nog geen haast zoals jij weet zijn ze nog te jong dus kan nog even zoeken. Dat is het voordeel dat ik heb maar ik wil wel alles in huis hebben voor die tijd komt.

Ps. Ik dacht dat jij in A'dam woonde.

Groetjes
Ed

Paul

Hoi Ed,

Ik woon zelf vlakbij Amsterdam dat klopt maar ik zit vaak bij mijn vriendin daar zitten de vogels ook en dat is in Rotterdam :-)
Dus vandaar dat het wat verwarrend is inderdaad.

Groetjes, Paul

Ed

Hoi Paul,

Ik vind het prima het is dichterbij voor mij dus als ik het echt niet kan vinden rij ik nog liever naar R'dam dan naar A'dam.
Om het op te halen in ieder geval bedankt.

groetjes
Ed

Paul

Hoi Ed,

Wat je ook kan doen is even de importeur bellen die kan je wel zeggen waar je het kan kopen bij jou in de buurt.
http://www.aubiosenl.nl/Contact.htm
Op de site kan je ook het een en ander lezen over hennepvezel misschien wel interresant om even te bekijken.

Groetjes, Paul