27 april 2024, 10:20:32

ik heb de vogels verhuist!

Gestart door adnaloj, 7 januari 2005, 15:47:05

« vorige - volgende »

adnaloj

hallo allemaal

omdat ik me de afgelopen tijd behoorlijk ergerde aan de gillende vogels in mijn huis...
ik kon namelijk niet eens een normaal geprek hebben met mensen, dan moest ik al boven gaan zitten met de visite,
en om nou een woonkamer boven te maken ging me te ver,
in de schuur hadden we al een komplete afgebouwde voliere staan. alleen hadden we geen kachel erin zitten,
die hebben we gisteren gekocht en die gelijk in de schuur gezet zodat hij de boel alvast kan verwarmen. verder hebben we alles gereed gemaakt voor de komst van de vogels,
vanmiddag heb ik de vogels gevangen en naar de schuur gebracht die al lekker aangenaam warm was.
ik heb wel een uur staan kijken wat ze allemaal zouden doen.
en ze vinden het prachtig elk hoekje en gaatje wordt bekeken en onderzocht, ook het eten en drinken hebben ze al gevonden. kortom. ze vinden het super.!
gelukkig maar nu kan ik ook weer een normaal gespek voeren.,
wel heb ik twee in de kamer gelaten ( toch een beetje lievelingen, dit zijn cleo & l.u.l.u )

groetjes jolanda

 :D ;D


Paul

Hoi Jolanda,

Ik de volliere in de schuur hebben ze lekker de ruimte lijkt me :-)
Dus ze zullen het daar best lekker naar hun zin hebben :-)
Soms is het inderdaad wel eens wat geluid maar in het algemeen vallen die 22 die ik binnen heb zitten best wel mee gelukkig.
Echt gillen doen ze hier niet maar dat kan inderdaad soms wel erg zijn als ze dat wel doen.
Dit is in elk geval een mooie oplossing voor ze :-)

Groetjes, Paul

Ed

Hoi Jolanda,

Het is een mooie oplossing maar ook ik heb er aardig wat binnen zitten niet zoveel als Paul maar toch de keren dat ze dat ze gillen in de maand kan je wel op 3 vinger uittellen. Je heb gelijk als ze het doen dan kan je ook echt niet meer praten hoor. Maar ik blij dat ze het leuk vinden in de schuur en hun nieuwe speel paradeisje.  :D  :D

groetjes
Ed

adnaloj

hai,

ik kan me voorstellen als het 3 x per maand gebeurt dat je dat wel gewoon vindt,
hellaas doen ze het hier dagelijks wat ik ook probeerde, nieuwe speeltjes tegen eventeule verveling, met andere voeding en zelf gaf ik ze vaker als nodig wag trosgierst omdat ze dan even ( 5 min ) stil waren en daar kon ik echt van genieten dan..
het was normaal dat ze van de 12 uur wel 8 gilde, als savonds het licht ik het keuken gedeelte ( waar ze stonden ) uitdeed dan gingen ze uiteindelijk slapen.
waarom ze dit deden is mij een raadsel echt waar..

groetjes jolanda

Paul

Hoi,

Ik heb eigenlijk net als Ed zeker geen last van gillen.
Van de week toevallig omdat een popje de keuken ingevlogen was toen ging de man tekeer maar normaal zijn ze best altijd wel rustig.
Natuurlijk wel wat flijten maar echt nooit gillen.
En ze hebben ook maar een paar keer per dag een kwetteruurtje de rest zijn ze gewoon stil eigenlijk.
Het lijkt soms wel hoe meer je er hebt hoe stiller ze worden :-)

Groetjes, Paul

Ed

Hoi,

Nouw daar moet ik Paul gelijk in geven ik had er 2 en die maakt meer herrie. Dan dat ik er nu 9 heb dus hoe meer hoe stiller.  :D  :D

groetjes
Ed

adnaloj

ik heb er 7 in naar buiten gedaan en 2 binnen gehouden, hahaha omgekeerde wereld.

groetjes jolanda