is de lucht van een tosti ijzer slecht ?

Gestart door sharin, 4 januari 2005, 02:21:40

« vorige - volgende »

sharin

hoi ik heb wel eens gehoord dat de lucht van een tefal pan die je zonder vet op het vuur zet schadelijk is voor je valkparkiet. weet iemand of dit ook met een tosti ijzer zo is en met gourmetten ?

groetjes sharin

Karin

Ja, alles met een teflonlaag er in is gevaarlijk als het te heet wordt zodat er gassen vrij komen. Bij gewoon gebruik dus niet snel, maar zeker een gourmetstel kan nog wel eens erg heet worden. Hier kun je er wat over vinden :

http://www.parkietenfreak.nl/a-teflon.php

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

4 januari 2005, 06:15:38 #2 Last Edit: 4 januari 2005, 06:16:26 by Paul
Hoi Sharin,

Behalve de teflon is ook de vette damp die bij bakken in de lucht komt slecht voor valkjes.
Maar dat is alleen als ze de vette damp echt bij de kooi krijgen en dat is meestal bij een open keuken met een afzuigkap een paar meter van het koken af al amper merkbaar.
Waterdamp is niet erg zoals met koken van aardappels natuurlijk maar vooral met frituren in een open pan komen er veel dampen in de lucht.

Groetjes, Paul

sharin

dank jullie voor de reacties ik ga het boekje van het tostie ijzer maar eens doorlezen van wat voor spul het is had zo een trek in een tosti en anders maak ik me tosti wel in de schuur klaar zou niet willen dat een van me valkjes er wat aan overhoudt

groetjes sharin