12 mei 2025, 23:51:58

Dopey heet nu Coco.

Gestart door Olga en Hans, 3 januari 2005, 01:13:42

« vorige - volgende »

Olga en Hans

3 januari 2005, 01:13:42 Last Edit: 5 januari 2005, 20:44:01 by OlgaHoogervorst
Hallo,

We zijn vanmiddag bij Nellie en haar zoon Danny geweest om 1 van de 2 mannetjes Coco of Dopey over te nemen.
Het was heel gezellig en alle valkjes waren los, met een lekker bakkie thee + koek, hebben we lekker over de valkjes gekletst. Eigenlijk zijn al de valkjes even lief, wij kozen in de eerste instantie Coco uit, om bij onze popjes te doen.
Hans heeft de kooi uit de auto gehaald en Nellie en Danny probeerde Coco te pakken. Het afscheid was heel moeilijk voor ze, Coco werd nog stevig geknuffeld en toen in de kooi van ons. De tranen kwamen en wij vroegen of ze dit echt wel wilden, want zelf moet ik er echt niet aan denken om er 1 kwijt te raken. Ze deden het echt voor Coco, maar niet voor hun zelf, ze wilden hem graag houden, met Dopey zouden ze minder last hebben, of we dan Dopey mee wilden nemen, maar het blijft toch altijd moeilijk.
Toen hebben wij gezegd, dan blijft Coco hier. Coco weer blij dat hij uit de kooi mocht en toen Dopey in de kooi, na ook veel knuffels. Toch blijft het een moeilijk moment  :'(.
Omdat Dopey al de naam Coco zegt, zei Nellie noem hem dan Coco, dat kan hij al.
We hebben afgesproken steeds te bellen met elkaar en dat hebben we net ook al gedaan. Coco zit nu nog apart, maar morgen kan hij met Tjico en Spykie vliegen, we kijken hoe dat gaat, maar dat zal vast goed gaan.

Groetjes Hans en Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Paul

Hoi Hans en Olga,

Wat leuk dat jullie Dopey genomen hebben dat is ook echt een schatje.
Je zal hem wel wat aandacht moeten geven maar hij is in elk geval al behoorlijk gewend aan mensen.
Coco is ook wel een speciaal geval die heeft in zijn leventje al heel wat meegemaakt dus dan raak je er ook snel aan gehecht.
Veel plezier met Dopey (nu Coco) en ik ben benieuwd hoe het gaat met jullie twee popjes samen.

Groetjes, Paul

Irene

Hoi Olga,
nou jullie raken ook steeds heftiger besmet met het valkenvirus ;D ;D :D :D. Heel veel plezier met Dopey/ Coco.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Marianne

Hoi Olga,

Gefeliciteerd!
Heel veel plezier met jullie nieuw valkje.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Olga en Hans

Hallo allemaal,

Vanmorgen een tijdje bij Coco gezeten, maar van m'n hand in de kooi moest hij niets hebben.
's Middags mochten ze los en bij Coco alle 2 de deurtjes open gezet, zo konden Tjico en Spykie vast buurten en dat ging hartstikke goed, even ging Coco fluiten, maar was daarna weer stil, Tjico ging gelijk met haar kont omhoog  :D.
Coco ging ook een paar x langs het deurtje, maar het duurde 1 1/2 uur voordat hij ineens langs me vloog en op de kast ging zitten. Gelijk maar een fotootje gemaakt, sorry het lukt ons niet om ze op deze site te krijgen  :-[.
Tjico en Spykie gelijk er bij en dat ging ook goed.
Dan vloog hij weer naar de lamp en weer terug naar de kast.
Tegen vijven kwam Hans thuis, hij heeft Coco gepakt en heeft een tijdje met hem zitten kroelen. Tjico en Spykie zaten onder tussen in hun eigen kooi en we hebben Coco er maar bij gedaan, die is zichzelf maar gaan mooi maken en de dames zitten te slapen.
Zo vredig als het nu is, moet dit volgens ons toch wel goed gaan  ;).

Groetjes Hans en Olga.

Yoeri    17-05-1993

ROCKS

Nou, wat een goed bericht, he? Ik ben zo blij dat het goed met hem gaat, als het niet goed zou gaan , komt ie terug naar ons en dan blijft ie, hoor. Dan houdt het gewoon op en hebben we het geprobeerd, ja toch? Maar dit is beter, gewoon heel fijn om te weten dat ie lekker gaat. We gaan binnenkort eens kijken bij hem en zijn harem, hihi.
Ik hoop dat ie zijn ouwe fluitjes weer snel gaat doen, en anders moet Hans maar een fluitje harder doen hoor, leert Coco wel wat van hem. Hans: goed je best doen!!
Nellie & Danny

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

ROCKS

Hallo Olga, ik ben ff benieuwd naar hoe het met Cocootje gaat? Ik denk wel dat ik het antwoord al weet: GOED?
En, hoe vinden ze het nieuwe voer? Moeten ze er nog aan wennen of niet?
Groetjes, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Olga en Hans

5 januari 2005, 20:35:22 #7 Last Edit: 5 januari 2005, 20:43:28 by OlgaHoogervorst
Hoi Nellie,

Het gaat echt heel goed met Cocootje, maar ook samen met Tjico en Spykie  :D :D :D. Gisteren heeft de hele middag het deurtje open gestaan, maar Coco had geen zin om er uit te komen en van m'n hand moest hij niks hebben.
Vanmiddag kwam hij er vrij wel meteen uit en vloog 1 1/2 rondje door de kamer/keuken. Ik heb hem toen gepakt en tegen me aan gehouden en ben hem gaan kroelen, hij probeerde wel los te komen, maar ik liet hem niet zo gauw gaan. Ik bleef hem over zijn kopje kroelen en dat vind hij toch eigenlijk wel lekker. Na 20 min. heb ik hem weer laten vliegen en hij heeft regelmatig een rondje gedaan, hij heeft ook veel op het touw gezeten en daar heb ik van hun 3en weer foto's van gemaakt. Tegen het eind van de middag lande hij bij het keukenraam, toen sprong hij op m'n hand, heb hem weer lekker tegen me aan gehouden en heb hem toen toch terug gedaan in de kooi, Tjico en Spykie ook en heb ze lekker eivoer gegeven. Maar hij is zo moe, dat hij nog slaapt.
Gisteren heeft hij een paar x zijn naam gezegd, vanmorgen was ik er niet, maar volgens Guido heeft hij wel gefloten.
Hij is ook 1 x op Tjico geland, dat zal wel perongeluk geweest zijn.
Het voer eten ze ook, maar het bakje zit een beetje erg vol en denk dat ik daar morgen meer over kan zeggen.

Groetjes Hans en Olga.

Yoeri    17-05-1993

Olga en Hans

Hallo,

Het gaat hier zo goed met z'n 3en. Coco fluit dat het een lieve lust is en wat hij ook graag doed is wipwappen, samen met Tjico  :D :D :D. Vanmorgen was ik net m'n bed uit en om even over 1/2 9 al een hevige wipwap, leuk hoor om dat te zien  :).

Groetjes Hans en Olga.

Yoeri    17-05-1993

Paul

Hoi Hans en Olga,

Zo te horen heeft Coco bij jullie zijn draai wel gevonden zeg :-)
Wat leuk om te horen dat hij het zo naar zijn zin heeft.
Hij is nu nog wat te jong voor een nestje maar wei weet over een tijdje hij kan nu nog even lekker oefenen :-)

Groetjes, Paul

Joyce28

sorry Olga,ik was het helemaal vergeten.Ik had hem wel bij mijn afbeeldingen gezet om hem te verkleinen,maar kwam wat tussen,en toen was ik het vergeten :-/

hier je beloofde foto:

mail me gewoon hoor,om me eraan te herinneren,ik doe het graag ;)

Olga en Hans

Hoi Joyce,

Hartelijk dank weer, toch leuk dat er nu een foto bij staat  :).
Van links naar rechts: Coco, Tjico en Spykie.

Groetjes Hans en Olga.

Yoeri    17-05-1993

Kilian

Misschien wat laat maar ik wou toch even zeggen dat Coco een pracht van een vogel is! ;)
Groetjes!