9 augustus 2025, 15:43:34

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

Cor_en_Petra

20 maart 2005, 09:13:17 #525 Last Edit: 20 maart 2005, 09:37:34 by Cor_en_Petra
Bedankt voor jullie suggesties voor melodietjes... we hebben geen kids, maar nu wel enig idee welke kant we opmoeten qua eenvoudige melodietjes. Fluiten kan alleen Cor, dus dat wordt zijn taak, hahaha!  :P

Wat een supergave, mooi scherp genomen vliegfoto's zeg! Wouw Lique, ik zou een keer een foto-expositie geven! Je hebt genoeg foto's die meer dan de moeite waard zijn!!!!

Nee, ondanks dat we Cheeky heel graag thuis willen hebben, gaat - uiteraard - het belang van het beestje altijd voor!!!!! We willen hem niet eerder halen dan dat dat verantwoord is voor Cheeky. Wij kunnen nog wel een paar daagjes langer wachten hoor, al is het hééééééééééééééél moeilijk  :'(  ;)

Liefs, Cor & Petra

Kirsten

Hele mooie foto's Lique!,. Vooral die foto's van de vliegende valkjes, super! Mij is het inderdaad ook nog niet gelukt, maar we blijven proberen ;D

Groetjes
KIrsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lique

20 maart 2005, 21:00:23 #527 Last Edit: 20 maart 2005, 22:23:39 by Peter

Cheeky - Dag 47 - 93 gram

Zazou - Dag 44 - 83 gram

Pepper - Dag 43 - 96 gram

Jong Sammy bij Kyra & Rudie - Dag 9 - 21 gram

Jong Sammy bij P.D. & K.C. - Dag 4 - 9 gram

Omdat de kleintjes gisteren apart werden gezet, moest ik Sammy, Phoebe en Baloo in een kamervoliere zetten. Ik kon alweer duidelijk zien, dat Sammy een eitje moest leggen, en besloot haar over te zetten in de kamervoliere waar de kleintejs opgegroeid zijn. Vandaag lag er al netjes een eitje in het lege nestkastje.

groetjes Lique

Lin

Hoi lque,

Wanneer gaan de grootste naar hun nieuwe baasjes toe? en nog een andere vraag ze blijven bij jou zo mooi rechtop en stil zitten de allerkleinste. Bij mij gaan ze de gehele tijd draaien, is dat dan wel goed?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

Volgens mij laat Lique ze zo goed staan door er haarlak op te spuiten ;) Of ze geeft ze net voor de foto een knakworst te eten. ;)

geintje. 8)

Lique, te gek de vliegende valken. Hele mooie foto's.

Ik oefen me gek, niet met vliegen maar met schieten van foto's hoor, maar het is me nog niet gelukt.

Ik blijf proberen.

Groetjes, Nel

Irene

heej lique,
wat gaat het goed zeg met al het jonge spul! En fijn dat Rudie zo'n goede papa/neef/ whatever ;D is!!!!

@cor en petra  ::)  mijn fluitkunsten zijn zeer dramatisch te noemen, maar als je ziet wat PUnkie hier er van maakt, dan is er hoop voor iedereen; als hij mijn gekras omzet tt en ""echt liedje", dan moet dat jullie ook lukken. Ik zal lique binekort het filmpje van Punkie sturen, van "papegaaitje leef je nog" en zn andere riedeletjes,om te plaatsen op de site. Misschien heeft Cheeky er wat aan?! succes met het wachten. De laatste dagen zijn het moeilijkst, maar als hij er eenmaal is, dan ben je al dat wachten direct vergeten. ;D

groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Lique

Hoi allemaal,

Was ik net bezig in de voliere, hoorde ik al piepgeluidjes.
Er was een jong geboren.
Het eerste jong van Sjors en Sjimmie is geboren.
Ik had nog helemaal niet verwacht dat het nu al zo ver zou zijn, maar na de administratie nagekeken te hebben klopte het inderdaad. Eitje 2,3 &4 zullen ook gauw uit gaan komen.
Hier een foto van het jong:

En nog een foto van de trotse ouders:
Sjimmie = Cinnamon bont split gepareld.
Sjors = Lutino cinnamon gepareld

Hier zullen ook weer cinnamon geparelde en cinnamon jongen uit gaan komen en er zijn er al een paar gereserveerd.

groetjes Lique

Henry

he lique

nou erg leuk dat je het eerste jong uit de buiten voliere hebt voor dit jaar ;) en nu maar hopen dat het goed blijft gaan dit jaar en zonder tegenslagen dit jaar.

henry

Lin

Jeetje lique wat mooi. Ik ben erg benieuwd hoe die gaan worden. Gefeliciteerd!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Irene

Heej lique!
Nou moe, wat een verrassing zeg!!! ;D dat is wel heel gezellig zo op de eerste officiele lentedag een kleintje in de buiten voliere! Nou , dat het daar allemaal maar voorspoedig mag verlopen!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Lique

21 maart 2005, 22:32:17 #535 Last Edit: 21 maart 2005, 22:34:23 by Lique
Hoi allemaal,

Waarschijnlijk mag cheeky deze week al weg. Hij eet al best wat, en ik heb hem ook zien drinken. helaas is dit nog niet het geval met Zazou en Pepper. Zij zullen dus nog eventjes hier moeten blijven.
Vandaag hebben de 3 kleintjes heerlijk gewassen, zoals je kan zien op de onderstaande foto's:

Cheeky - Dag 48  - 93 gram

Zazou - Dag 45 - 87 gram

Pepper - Dag 44 - 93 gram

Jong Sammy bij Kyra & Rudie - Dag 10 - 23 gram

Jong Sammy bij P.D. & K.C. - Dag 5 - 12 gram

Jong 1 Sjors en Sjimmie (voliere) - Dag 1 - 4 gram

Valerie

Wat een leuke foto van Pepper zeg! :)
Hoe doe je het toch?

Suzanne

Hej Lique,

Wat leuk dat er een jong bij Sjors en Sjimmie geboren is. We hadden het er gisteren nog over, voordat je de ramen ging lappen  ;D.

Mooie foto's heb je gemaakt.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

Hoi allemaal,

ik heb de eigenaren van Cheeky, Zazou en Pepper laten weten dat ze hun schatje op mogen halen.
Ze drinken allemaal en eten ook.

Vanmorgen is er in de voliere bij Sjors en sjimmie weer een jong geboren. ook heb ik een witmasker fallow samengezet met een albino split fallow. Hopelijk zien zij mekaar snel staan en zullen er prachtige jongen komen.

Een wildkleur pop heeft een witmasker  bonte man uitgekozen, en zij hebben nu 2 eitjes. Het zal mij benieuwen waar hij en zij split voor zijn.

De eitjes van Sam zijn zo te zien bevrucht.

groetjes Lique

Suzanne

Oh jee, oh jee, nu moet mijn voliere toch echt dringend groter worden  ;D. Ik ben wil nl. al tijden zo graag een witmasker fallow!!!!

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.