9 augustus 2025, 11:58:57

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

Rianne

Mooie foto's hoor, vooral die in die ringen vind ik erg leuk!

Valerie

Ja, die in die ringen is heel erg leuk! :)
Mooie jongen zijn het. Jammer van die 4 jonkies, maar daar is niks meer aan te doen. Jij hebt gedaan wat je kon en bovendien had je nog de zorg van de andere valkjes die ziek waren.
Ik hoop dat het nu ook weer beter wordt voor je valkjes. :)

Valerie

Lique

17 maart 2005, 22:56:57 #512 Last Edit: 17 maart 2005, 22:59:47 by Lique

Cheeky - Dag 44 - 100 gram

Zazou - Dag 41 - 91 gram

Pepper - Dag 40 - 102 gram

Jong Sammy bij Kyra - Dag 6 - 15 gram

Jong Sammy bij P.D. - Dag 1 - 4 gram

Lin

Goh, ik vind ze wel erg mooi vooral met z'n drieen met die mooie kuifjes! En wat leuk die allerkleinste met dat witte donsje.Lief.. ;D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Cor_en_Petra

18 maart 2005, 08:58:36 #514 Last Edit: 18 maart 2005, 09:38:37 by Cor_en_Petra
Ha Lique en Peter!

Hoeveel nachtjes slapen nog?  ;D ;D ;D

Cheeky is méééééér dan welkom! Wij hebben nu wel genoeg gezien van de lege kooi en zelfs de foto erin werkt niet meer goed genoeg..... ;) 

Nee, zonder gekheid, uiteraard moet Cheeky eerst zelf goed kunnen eten en drinken, maar het is wel ontzettend spannend nu de dag dat het gaat gebeuren steeds dichterbij komt! We denken dat de a.s. "pleegouders" van Zazou en Pepper dat ook zullen hebben: De "pleegouderkriebels" noemen we het maar!

Ga vooral door met die superleuke foto's en verhaaltjes!!!! Wij kijken er elke dag naar uit! Succes met alle andere jongen en a.s. jongen!!!

Liefs van Cor & Petra

Lique

Cheeky - Dag 45 - 99 gram:

Zazou - Dag 42 - 90 gram:

Pepper - Dag 41 - 100 gram:

Jong sammy bij Kyra - Dag 7 - 18 gram:

Jong Sammy bij P.D. - Dag 2 - 5 gram:

Zoals jullie kunnen zien, is er gisteren weer een kleintje geboren. Dit is ook een jong van Sammy, en ligt bij P.D. en K.C.
Het is een kerngezond jong, en het gaat erg goed met hem. Net als met het jong van Kyra en Rudie. Moeder en zoon voeden de kleine erg goed op. Officiel voedt rudie zijn neefje op samen met zijn moeder. Wat klinkt dat allemaal raar zeg :D One big happy family. gelukkig maar dat ik goed oplet wie wat met wie doet, anders zouden er erg ongelukkige valkjes ter wereld komen.

De eitjes van Sam zijn helaas alle 3 kapot gegaan.  Ik denk dat ze te wild zijn in het nestkastje. Ik vond 2 eitjes in de voliere, geen idee van wie. Maar die heb ik er maar even ingelegd, hopelijk legt ze alsnog een paar eitjes.

De eitjes van Pino doen het goed. Ook billy haar eitjes gaan goed, en ook die van Sjors. ik ga deze week de broedblokken in de binnenvoliere ophangen, en dan maar even kijken hoe het gaat.

Met de 3 boefjes van Shaggy gaat het ook erg goed. Alleen Cor en petra, ik denk dat jullie tot na het weekend moeten wachten. Alleen Cheeky eet al best wat zelf, Zazou en pepper zijn daar nog niet superactief mee. Ook heb ik ze geen van allen al zien drinken. het zijn zeker laatbloeiertjes, maar het wachten zal het absoluut waard zijn.

groetjes LIque

bobbie

Hoi Lique,

Wat een schitterende foto's voor de spiegel, goed idee. :)

En wat leuk dat witte dons, wordt dat nou een albino of witkop?

Je zal je fotomodellen nog missen trouwens. Het schiet al op zo te zien. Wat gaan ze hard zeg.

Groetjes, Nel :)

Lique

Hoi nel,

Het is geen wit dons, maar geel :)
De dons is trouwens wel heel lichtgeel, maar dat zegt niets over de mutatie. Het worden trouwens beide wildkleur valkjes.

ze groeien inderdaad behoorlijk snel. Met een paar dagen (denk ik) kunnen de oudsten al weer weg. Het gaat zo snel allemaal. ik weet alleen al wel zeker dat Cheeky een man is, en dat hij een behoorlijk stembandvermogen heeft. Dit kereltje heeft absoluut een grote kans om te kunnen spreken en melodietjes fluiten. Fietfieuw kan hij al bijna foutloos :D

groetjes Lique

Sanna

Wouw! wat kan die Cheeky snel 'praten' zeg!! :o Nieuwe ouders van Cheeky ... sterkte ;D :D. Het is echt een leuk stel zo bij elkaar. En een leuk idee die foto's voor de spiegel ;). Ze zitten echt zo te kijken van: 'Wouw! wie is dat stuk daar tegenover me?? :-*'

Groetjes, Sanna

Cor_en_Petra

19 maart 2005, 09:04:48 #519 Last Edit: 19 maart 2005, 09:09:39 by Cor_en_Petra
Wat leuk zeg, Cheeky toch een mannetje waarschijnlijk! Het maakt ons niet uit hoor, als-ie maar lief is, en daar gaan we alles voor doen!!!! Moeten we oordopjes aanschaffen voor onszelf en de poes, of valt het nog mee ?  ;D 

Wie heeft er suggesties voor een melodietje/liedje dat makkelijk te leren is?

Heel leuk die spiegelfoto's, super eigenwijs zo!!!

Groetjes van Cor en Petra

bobbie

Hoi Cor en Petra,

Gaaf he, zo'n getalenteerde valk die bij je komt wonen.
Wat liedjes betreft: als je kinderen hebt is het leuk om hem kinderliedjes te leren. Mijn papegaaien fluiten Sesamstraat voor de kleinkinderen. Eerst een klein stukje voorfluiten, als hij dat kan eerste stukje verlengen met het volgende stukje en zo voort, dan kan ie het zo. Geniet maar van hem, het is een lekker ding.

Groetjes, Nel :)

Lin

De mijne kan Laurel en Hardy en roodkapje fluiten.

Lique

19 maart 2005, 21:30:54 #522 Last Edit: 20 maart 2005, 00:36:42 by Lique
Hoi allemaal,

Omdat de jongen van Jaco en Shaggy al ouder als 6 weken zijn, had ik besloten om ze apart te zetten, om te kijken of zij al voldoende aten. Dit is helaas nog steeds niet het geval. Ik heb Jaco maar bij hen in de kooi gezet, zodat hij toch nog af en toe kan voeren. ze zijn allen gemiddeld 10 gram op 1 dag afgevallen.
Ze zijn onwijs druk, hebben vrijwel niet geslapen, alleen maar op zoek geweest naar Jaco en Shaggy. Het zal dus nog een paar extra dagen kosten voor ze naar hun baasjes mogen.

Wel heb ik weer de foto's. De dagfoto's en als extratje vliegfoto's ;)

Cheeky - Dag 46 - 92 gram

Zazou - Dag 43 - 83 gram

Pepper - Dag 42 - 90 gram

Jong Sammy bij Kyra - Dag 7 - 19 gram

Jong Sammy bij P.D. - Dag 3 - 8 gram

Gerda

Hoi Lique,

Knappe foto's zeg van de vliegende valkjes. Zeer goed gedaan. Perfecte timing!!!!
Misschien vallen ze ook wel af door al hun gevlieg.  ;)
Groetjes Gerda

Lin

Is  mij niet gelukt een foto te nemen van een vliegend valkje, wat mooi gemaakt. En die kleintjes die blijven echt mooi rechtop zitten.