7 augustus 2025, 00:32:00

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

Rox4nne

Och jee!
Nou ik hoop dat het kleintje het haalt, hij is nu al zo ver gekomen! 
Dan kom ik hem snel persoonlijk een kusje geven  :-*

Liefs,
Roxanne

Lique

Hoi allemaal,

Ik heb net het jong een beetje handvoeding met dextrose gegeven. Er ging wel een druppeltje in.
Vannacht nog maar een paar keer kijken of hij wat wil eten.

groetjes Lique

Lique

Hoi allemaal,

Helaas! Hij is overleden.
Net tijdens de laatste check van vanavond piepte hij niet meer.
Ik wist al genoeg...
Dank jullie allemaal voor de steun, maar het had niet zo mogen zijn. Ik hoop dat hij niet veel geleden heeft.

groetjes Lique

KoosjeTweety

Agos.............

Je hebt je best gedaan! Vind het echt jammer!
Ook al was hij nog heel jong .... heel veel sterkte !
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

Lin

Nou wat erg, kunnen de andere die nog moeten uitkomen dat ook hebben? Erg jammer, maar zo is helaas de natuur. :'(

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paul

Hoi Lique,

Dat jong zag er ook niet goed uit net of het een paar dagen te vroeg geboren is en toch nog net voor het uitkomen de dooier heeft opgenomen.
Dat een jong net uit het ei meteen ontlasting heeft is toch ook niet normaal lijkt me?
De pootjes heb ik ook nog nooit zo licht gezien :-(
Je heb het in elk geval geprobeerd en het had kunnen aanslaan maar helaas is dat niet gebeurd :-(
De rest ziet er wel super uit dat is gelukkig allemaal goed gegaan.
Het is altijd even slikken als ze weer weg gaan na 6 weken alle zorgen gehad te hebben maar ze gaan naar goeie baasjes toe dat is ook wel een fijn gevoel.

Groetjes, Paul

Lique

Hoi allemaal,

Na alle ellende van gisteren, is er vandaag een prachtjong geboren.
Het is een jong van Sammy, die bij P.D. en K.C. ligt.

Marianne

Hoi Lique,

Jammer dat het kleintje het niet gered heeft, maar de foto zegt eigenlijk al genoeg (toch?!).

Gefeliciteerd met het nieuwe jong!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Kirsten

Hoi Lique,

Wat gaan je jongen toch hard en wat zijn ze mooi,
Jammer dat die ene kleine het niet gered heeft, ik schrok ook even bij de foto en dacht gelijk dat het niet goed was. Ik heb altijd een enorme bewondering voor je(jullie) inzet, verdrietig dat ie het niet geredt heeft.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lin

He lique,

Wat is het kleintje voor een? Gefeliciteerd!

zazoe

Wat jammer zeg, dat het kleintje het niet gered heeft...gelukkig nu een gezond jong om jullie een beetje op te vrolijken :)

ik volg jullie dagboek altijd, en vind het echt super hoe jullie overal mee omgaan en je inzetten voor de valkjes, gefeliciteerd met het nieuwe kleintje!!

Irene

heej lique,
wat sneu van dat een kleintje  :'(, blijft vervelend!
Fijn dat je toch ook goed nieuws hebt; PD weer mama! leuk!!!
heeft ze nog meer eitjes bij zich van sammy?
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Cor_en_Petra

11 maart 2005, 21:52:11 #462 Last Edit: 11 maart 2005, 21:54:00 by Cor_en_Petra
Nou, het is gebeurd hoor! Liefde op het eerste gezicht en dan ook nog eens wederzijds!!! We zijn vandaag voor het eerst bij Cheeky wezen kijken en het was echt meteen: smelt...  ;D

Cheeky was zo ongelooflijk lief en zacht en nestelde zich bijna meteen in Petra's haren met zeer veel aandacht voor de kraaltjes op haar shirt. Hij liet zich vrij gemakkelijk aanhalen. Daarna zat-ie met evenveel gemak op Cor's schouder geluidjes te maken en te knuffen. Heerlijk, zo'n klein knuffeltje... alleen jammer dat we 'm nog niet mee konden nemen! Als het goed is, kan dat met een kleine 2 weken. Wij kunnen niet wachten...  ;)

Het was heel gezellig vanmiddag en we willen Peter & Angelique nogmaals heel erg bedanken voor alles!!!

Liefs van Cor & Petra

Lin

Wat leuk dat jullie zo blij zijn. Leuk om zulke reacties te lezen. Nou veel plezier straks als Cheeky er is. Maar goed dat lique telkens zulke mooie fotos plaats. Kan je nog een beetje erbij zijn.

bobbie

Hoi Lique,

Toen ik de foto van dat kleintje zag  net moest ik gelijk denken aan een baby die geboren is met meconiumhoudend vruchtwater. Dat is een baby die poept nog in de buik van de moeder omdat ie het zwaar en benauwd heeft. Meestal komt dit meconiumhoudend vruchtwater dan in de longetjes en veroorzaakt dan vaak longontsteking. Misschien is dat ook wel gebeurd bij dit kleintje. Ik weet niet of dit bij vogels ook zo werkt.

Triest gezicht maar dat kan gebeuren. Doet wel zeer he. Je hebt in ieder geval alles gedaan om hem te redden.

Sterkte. Nel