11 augustus 2025, 16:04:19

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

Olga en Hans

Hoi Lique,

Wat zijn het toch een schetebeestjes, voor jullie misschien moeilijk om van hun een foto te maken, maar ze staan er toch weer prachtig op  ;).

Groetjes Hans en Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Agnes

Wat een mooie foto's!
Vooral de close up van Pucky kan zo in een lijstje  :) :)
De drie jongsten worden ook al groot.

groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

its-me

hoi lique wat een mooie en lieve valkjes  ;) had alleen wat vraagjes over de kropnaald. waarom heb je voor een kropnaald gekozen wat zijn de voordelen ervan ? en kan iedereen daarmee voeren of moet eerst iemand die ervaren is met een kropnaald het voor gedaan hebben ?

groetjes its-me

Lin

He lique,

Wat wordt die nummer 1 voor een? Erg mooie foto's en wat lief dat ze op je vingers zitten. Ik ben altijd nog bang dat ze eraf kukkelen bij mij.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lique

Citaatwaarom heb je voor een kropnaald gekozen wat zijn de voordelen ervan ? en kan iedereen daarmee voeren of moet eerst iemand die ervaren is met een kropnaald het voor gedaan hebben ?
De reden dat ik een kropnaald gekocht heb, is omdat ik vaak te maken heb met kleintjes die niet genoeg voeding van de ouders krijgen. Bij sommige valkjes loop je echt te pieren om er wat binnen te krijgen, en als je bezig bent is de pap alweer koud. Dat schiet allemaal niet op. Ook heb je jongen die er makkelijk in stikken als je iets teveel in het bekkie spuit.
En natuurlijk medicatie toedienen.
Ik heb al vaak AB moeten geven aan mijn valken en dat is altijd een gevecht. Vaak loopt de valk te proesten, omdat hij het niet door slikt.
Soms kan dat fataal aflopen. Bij een kropnaald heb je dit probleem niet. Als je de kropnaald op de juiste manier gebruikt kan er niets mis gaan en hebben de valkjes minder stress tijdens het toedienen.

Vandaar de keuze voor de kropnaald.

Deze zal niet altijd gebruikt worden, alleen als het moet, kán ik het nu wel.

groetjes Lique

antoine

hoi,
wat zijn de jonkies groot en mooi geworden zeg!
hopelijk gaat alles verder goed!è
groetjes antoine

Jaimy_en_Viggo

Oww, cute!!  ;D Net ook even naar de webcam gekeken..ze werden net gevoerd..echt gaaf om te zien!

Daar is mams of paps met het voer!  :)

Huh? Waar is ze nou?  ;D

caroliendewit

He lique,
Wat leuk al die foto's. Ik ken dat ook wel ja om ze leuk op de foto te krijgen, zeker als ze ouder worden is dat een ramp  ;D.
Maar ik moet bekennen dat de foto's van jullie er erg leuk uit zien!!!
Groetjes Carolien

Lique

21 februari 2005, 00:51:14 #368 Last Edit: 21 februari 2005, 00:59:34 by Angelique

Kirsten

Wat is het toch genieten,. heerlijke foto's!
Fijn dat het zo goed gaat met die moppies,

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lin

He Lique,

Mooie foto's, maar kan je mij vertellen wat jong 1 voor een is? en ik bedoel niet die grote maar het kleine jong 1.

Lique

CitaatHe Lique,

Mooie foto's, maar kan je mij vertellen wat jong 1 voor een is? en ik bedoel niet die grote maar het kleine jong 1.
Hoi Lin,

Jong 1 van Sammy is een wildkleur pop. Ook jong 2 van Sammy is een wildkleur.
De jongen van Shaggy zijn cinnamon gepareld en jong 3 is cinnamon.

groetjes Lique

Lique

22 februari 2005, 01:25:50 #372 Last Edit: 22 februari 2005, 02:08:36 by Angelique
Hoi allemaal,

Pucky (jong 1 Sammy) eet al heel veel zelf. Ze zit veel in de etensbak te eten, en ook is ze erg actief met de trosgierst. met haar zal het zeker niet lang meer duren voordat Agnes en lammert haar op mogen halen.

Akkoe vordert ook erg goed, alleen wordt hij (of zij) niet zo goed gevoerd. Iedere dag krijgt hij een spuitje voeding van mij. De krop is vaak leeg. Vanavond heeft hij voor het eerst gevlogen wat erg goed ging. Hij landde op de kamervoliere.

Beide zijn het slopertjes, zoals je op de foto's hieronder zien kan. Dus margreet en Agnes, jullie staat nog erg veel te wachten :D :D.

De jongen wonen vanaf vanavond niet meer bij Phoebe en Sammy. Nee ze wonen nu bij Baloo.
Je zal je wel afvragen waarom:
Pheobe en Sammy hebben nieuwe eitjes en dat gaat allemaal erg goed. Ze broeden perfect. Maar het contact tussen Phoebe en Baloo is vanavond opeens niet meer zoals het geweest is. De meest hechte valkjes (broertjes) zijn nu elkaars tegenpolen. Baloo heeft een fikse bloedneus opgelopen, en is in zijn poot gebeten. Om hem en de jongen te beschermen heb ik ze apart gezet.

Met de jongen van Shaggy en Jaco gaat het heel goed.
Ook voeren zij niet supergoed, en moet ik ze ook een handje helpen. Maar ze zijn allene goed op gewicht, en ontwikkelen zich ook erg goed.
Regelmatig zitten zij te fladderen in het nestkastje.
De oogjes worden nog steeds dagelijks verzorgd.

Jong 1 gaat naar Cor en Petra. Ze zijn hard aan het nadenken over een mooie naam voor dit bijdehandje.

Lin

He Lique,

Wat prachtig cinnamon gepareld. Lieve foto's hoor.

Agnes

Haha een slopertje!  ;D

Gaat goed samen met de kinderen, want die kunnen er ook wat van  ;)

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.