11 augustus 2025, 19:54:16

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

patty_dordtse valkjes

:Dik ben blij voor jullied at het gelukkig toch kan zien en dat je nu meer zo'n zorgen erover hoef te maken.

weer hele lieve foto's gemaakty zeg toppie

patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Kirsten

Hoi Lique,

ik was hier nog niet eerder geweest, beetje druk met verhuizen enzo,. Ook zijn we druk met een buitenvoliere bezig. Ik vind het allemaal erg spannend en bedenk me wat ik allemaal nog moet doen en wat ik niet mag vergeten.
Moppy en Lucky zijn nog steeds een erg hecht stelletje,. zo lief samen,.smelt ik bij weg.
Wat een mooie foto's van de jongen en wat fijn dat het met het oogje nu beter gaat. Schrok ook even behoorlijk toen ik het woord 'papagaaieziekte' zag staan, maar gelukkig was dat niet het geval. pff

Liefs en knuf voor de valkjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Paul

Hoi Lique,

Wat fijn dat het jong toch waarschijnlijk zal kunnen zien met dat oogje en het zal zeker nog veel verbeteren.
Misschien zie je er later niks meer van als het helemaal beter is.
Ik had niet verwacht dat het nog zo goed zou aflopen met dat oogje het zag er echt naar uit.
Ze groeien bij jou ook als kool he voor je het weet zijn ze al weer naar hun nieuwe baasjes toe :-)

Groetjes, Paul

Mandy

Ach wat een lieve foto's Lique. :)
Ze zien er goed uit hoor, hopelijk trekt dat oogje nog bij, maar belangrijker is dat hij er wat mee kan zien. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Cor_en_Petra

Fijn te lezen dat het allemaal weer wat beter gaat en idd, erg leuk, die foto's :)

daan

Hoi Lique, wat een lieve foto's en wat ben ik blij voor jullie dat het geen PPG is, gelukkig maar. En het oogjes van de kleine ziet er ook erggoed uit, ged verzorgd hoor.
Groetjes daan

Agnes

Ooh, wat lief dat geknuffel!

Het is bijna zonde om die twee uit elkaar te halen  ;)

groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Lique

Hoi allemaal,

Wat ik al een beetje had verwacht is ook zo uitgekomen.
Jong 2 wordt geplukt. Het hele ruggetje is kaal :-/
Ik heb beide jongen per direct het nestkastje uitgehaald, en ze zwerven sinds vanmiddag lekker op de bodem van de kamervoliere.

Ze vermaken zich erg goed, en zijn zo onder de indruk van alles om hun heen.

ep

en nu kunnen ze al voor zich zelf zorgen?
Ja ik ben nog niet zolang valkjes gek.
dus ik weet niet zoveel van.
petra

Irene

:o :o :o :o ach gossie, ook dat nog lique!! jeetje het gaat allemaal weer lekker dus :-/.
Hopelijk redden ze het in "de grote boze "buiten"kooi", maar dat zal vast!!!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

caroliendewit

Hoi Lique,
Wat leuk al die foto's. Ik heb het net pas allemaal gelezen. Wat een problemen allemaal zeg. Hopelijk komt het inderdaad allemaal goed met jong 1 van shaggy met zijn oogje. Nog even een vraagje. Je hebt de jongen van Sammy uit het blok gehaald, maar kunnen zij nu al zelfstandig eten of geef jij ze nu eten?? Het is wel vervelend dat ze geplukt worden. Ik heb dat bij een eerder nestje ook gehad en het viel mij op dat ze het eigenlijk het meeste bij eentje deden ( een lutino). Weet je of dat vaker zo is dat ze er maar 1 pakken?? Bij mijn laatste nestje had ik er gelukkig geen last van. Een daarvan is zondag naar Nel gegaan en de ander naar een kennis van haar.

Ik vind het echt erg leuk om dit allemaal te lezen en dan vooral met al die foto's!! Komt zo bekend voor allemaal!! ;D

Groetjes Carolien

Valerie

Wat erg dat ze geplukt worden. Gaan ze nu helemaal niet meer bij de ouders of is dit maar voor tijdelijk?
Ze zien er al wel heel erg snoezig uit. :)

Lin

Wat jammer van dat plukken. Wat een mooie foto's heb je van ze allemaal gemaakt, ze groeien mooi.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lique

Hoi allemaal,

Ik heb de boel omgewisseld :D
Phoebe en Baloo waren erg agressief tegenover iedereen, dus heb ik besloten dat niet P.D. K.C. Loky en Kyra in een andere kooi moesten, maar Sammy, Phoebe, Baloo en de kids.
Sammy kan gewoon doorgaan met broeden, alleen niet op haar eigen eitje.
Kyra was een paar dagen geleden gestopt met broeden.
Deze eitjes heb ik even laten liggen, en zag dat er 1 dood was.
De eitjes heb ik toen bij Shaggy in het kastje gehad, maar die gooiden de eitjes ook aan de kant. 2 dagen lang zijn deze eitjes niet bebroed.
Gisteren besloot ik de eitjes bij Sammy te leggen, en net tijdens de verhuizing zag ik dat ze beide nog leven in het ei.
Dit betekent dus dat een eitje rustig een poos zonder warmte kan.

Ik heb het nestkastje met de webcam op de plaats van het kastje van jaco en shaggy gehangen. Dus nu kan je 24 uur per dag de jongen van shaggy zien.

Veel kijkplezier!

groetjes Lique

patty_dordtse valkjes

;Decht super leuk van de cam in het nestblok.
een gelukkig dat je eitjes nog leven.

groetjes patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website