12 augustus 2025, 11:08:59

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

Sanna

Fantastische foto van jong 2 :D. Die kan wat mij betreft zo op de kalender ;D. En de volgende jongen komen er al weer aan! Je hebt het er maar druk mee ;).

Groetjes, Sanna

Lique

Hoi allemaal,

Daar is hij dan eindelijk!
Het is een prachtig cinnamon geparelde of een cinnamon valkje.

groetjes Lique

boezempje

hai lique''

oohh lief hoor
van harte met het kleintje weer,

gr essie

Rox4nne

:D Zoooo! Wat een bekkie!! Mooi zijn ze hoor! En het gaat je vast allemaal veel te snel!
Gefeliciteerd met het nieuwe babytje  ;)

Liefs,
Roxanne

Lique

2 februari 2005, 23:19:09 #229 Last Edit: 2 februari 2005, 23:25:59 by Angelique

Agnes

Gefeliciteerd met jong 1 van Shaggy!  :) :)
Wat is die dan weer klein vergeleken met de jongen van Sammy.
Wat kun je zo goed zien hoe snel de jongen groeien in twee weken.
Heel leuk om te volgen allemaal.  ;) :D :)

groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Olga en Hans

Hoi Lique en Peter,

Wat een leuke foto's van de jonkies  :), ik word al verliefd op zo'n kleintje erbij, nou wie weet  :-/
Veel succes met al jullie kleintjes.

Groetjes Hans en Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Lique

Vanmorgen kon ik heel makkelijk foto's maken van Shaggy met de kleine:

Annouschka

Hoi,

oh wat lief Lique, ik heb je dagboek wel al de hele tijd gevolgd maar nog niet veel gereageerd.  

Ik kijk wel soms eens naar de webcam en heb de jongen daar al live gezien, is toch heel apart hoor, hoe zoiets kleins zo vlug groot komt. :)

groetjes
Annouschka

Sanna

Hoe weet je nou dat je Shaggy op de foto hebt?? Jaco is ook een luttino :D :D
Lieve foto zo, pa met kind. Wat een ukkie vergeleken bij zo'n grote valk he?

Groetjes, Sanna

Irene

wauwie lique! wat een wereldplaatjes van shaggy en de kleine!
En die andere foto's geweldig, vooral nr 2 :D :D :D.

hoe is het nu met het "vurige en vooral bijterige" trio? ;D
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Lique

3 februari 2005, 23:32:27 #236 Last Edit: 3 februari 2005, 23:46:10 by Angelique
Hoi allemaal,

Weer een dagelijkse update:

Hier zijn de jongen van Sammy, Phoebe en Baloo:

Met jong 1 gaat het uitstekend. Hij groeit het allerbeste, heeft altijd een behoorlijk volle krop en heeft het meeste gewicht. Vandaag woog hij 113 gram. En dat is erg veel voor een jong van 18 dagen oud.

Jong 2 is een zorgenkindje. Ik hoop dat hij het overleefd, want het gaat eerlijk gezegd niet erg lekker.
Hij rochelt wat, en komt niet aan. Ook groeit hij niet echt veel, en hij lijkt mager te worden. Hij krijgt extra handvoeding en druivensuiker.

Jong 3 is een snoepje. Alles gaat goed met hem. Hij is niet gek op de foto's maken, hij gaat er telkens vandoor. Hij is me nu al te snel af, dat beloofd nog wat voor later...

Het jong van Shaggy groeit onwijs goed. Hij is qua gewicht voor 100 % aangekomen, sinds gisteren. Hij weegt 8 gram.
Wel heb ik een groot probleem met dit jong. Shaggy is gek op glinsters, zoals goud en ogen :-/
Hij probeert altijd bij Jaco en Pino om de ogen op te eten :D
Daarbij is het erg grappig om te zien, want zij kunnen zich verweren. Het kleintje echter niet.
Shaggy probeert ook aan de oogjes van de kleine te zitten, en heeft het dus opengemaakt, aan beide kanten.

Hopelijk heeft dit geen gevolgen voor het zicht op latere leeftijd...
Mocht dit niet goed gaan, zal ik de grote wisseltruuk doen: eitjes van shaggy + jong naar Kyra. Eitjes van Kyra naar P.D.

Hier nog een foto van de kleine van Shaggy:

En hier alle jongen bij elkaar:

Groetjes Lique

Rox4nne

:)

Niet te geloven, Lique! Toen ik laatst bij jullie was en de kleintjes even bij me mocht hebben, toen waren ze nog zo piepklein!  :o

Ik hoop zo dat het goed gaat komen met jong 2, gaat het bijvoeren wel goed verder?

En zielig voor de kleine van Shaggy.. Is vast veiliger voor het kleintje, de "grote wisseltruuk"  ;)

Veel geluk met ze!!  :-*
Liefs,
Roxanne

Valerie

Leuk die foto's! Wat een dikkertjes, die jong 1.  ;D Mijn valkjes wegen maar 86  :o
Maar het lijken echt wel schatjes. Jammer van dat oogje, hopelijk houdt ie er niks aan over.

Lique

4 februari 2005, 23:54:17 #239 Last Edit: 5 februari 2005, 00:00:20 by Angelique
Hoi allemaal,

Met de kleintjes van Sammy gaat het wel aardig goed. Kleintje 2 is zelfs wat aangekomen, maar we blijven alert.

Het tweede en derde jong van Shaggy zijn ook al bezig met uitkomen. Deze zullen morgen geboren worden.

Ze hebben zo te zien niet meer aan de oogjes gepeuzeld, gelukkig.

groejes Lique