10 augustus 2025, 21:57:40

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

antoine

hoi Lique,
wat een liefjes zeg, ze zijn zo mooi :P

Lique

Hoi allemaal,

Zoals jullie net hebben kunnen zien is jong 3 van Pino geboren. Dit is een wildkleur mannetje. Het 4e eitje van Pino is ook al bezig met uitkomen.
Een tijdje geleden was er een pop uit de voliere, die ook 2 eitjes gelegd heeft. Deze liggen ook onder Pino. Het is nog even afwachten wat daar uit zal komen. Sam heeft nog maar 1 goed eitje over, eitje 2 is jammergenoeg kapot van binnen.

De eitjes van Raider en twix zijn tóch bevrucht. Ik vraag me af wat eruit zal komen.

Met Zazou gaat het super. Ik wil het morgen nog even aan kijken, maar Carine, we kunnen morgenavond hopelijk al wel een afspraak maken, wanneer jullie hem willen komen halen.
Hij is in ieder geval weer aangekomen sinds gisteren, en ik zie hem regelmatig goed eten nu.

Roxanne is hier vanmiddag geweest, ze heeft nog een tijdje met de kleintjes op schoot gezeten. Daarna ben ik ff met haar mee naar huis geweest, valkjes grasje en papegaai kijken en ja hoor, ik ben weer eens verliefd ;D

Ik ben reuze blij vandaag, op het moment hebben we 11 jongen.

groetjes Lique

Anita1

;D wauww lique.11 jongen wat veel alweer he?
heb je ze allemaal al verkocht?
welke mutaties heb je nu allemaal?
en wat een prachtige foto's met dat vliegen zeg..moment opname's zijn dat.ik vind zoiezo al je foto's erg mooi.gisteren hebben william en ik je rondleiding door de voliere van jou gekeken.dat filmpje.ach wat is dat leuk! kan je niet een langere filmpje maken?
hahaahaha
succes met je lieffies.knuff anita

Lique

Hoi Anita,

Helaas is het niet mogelijk om een langer filmpje te maken.
Maar volgens mij heb ik zo'n beetje alles wat nuttig is wel laten zien :)
Ik heb verschillende mutaties op het moment:
wildkleur, lutino, cinnamon, cinnamon gepareld, kans op bont, kans op cinnamon bont gepareld.
Vrijwel alle jongen zijn al gereserveerd, met nog een wachtlijst ;D

groetjes lique

~Natas~

Hoi Lique,

Wauw wat een schritterende foto's weer.
En ja ik zal je maar weer feliciteren he met de jonge aanwinsten.
Maar uh ik las dat je weer eens verliefd bent geworden???
Ik hoop niet op de papegaai (logee) van Rox he  :P
Ach ja alweer 11 jonkies, het gaat lekker daar.
Nu maar hopen dat ook alles goed blijft gaan.

:-*  :-*  :-* Natas

Lique

Hoi Natas,

Ja, wel de logepapegaai. het is zo'n onwijs liefje :D

Hier speciaal voor Carine gemaakt nog een uitgeknipte foto van Zazou:

Cor_en_Petra

Wat een prachtige foto van Zazou, Lique!!! Schitterend, wat zal Carine daar blij mee zijn, en misschien vanavond met de echte Zazou naar huis!

Liefs van
Cor & Petra

Astrid

Wat ontzettend goed zeg 11 kleintjes.

Ik duim voor je dat het allemaal goed zal gaan.

Wat een goed nieuws dat Zazou op d'r zelf mag gaan wonen.

Groetjes,
Astrid

antoine

hoi lique,
wouw, 11 das een hele boel! ;D
hier zijn nog niet eens eitjes, maar wipwappen wel ;) :Dhaha!
jammer dat ik zo ver van je woon, anders had ik al lang op de wachtlijst gestaan ;D
nog veel succes!
groetjes antoine

bobbie

Hoi Lique,

Wat een schitterende foto zeg. Ik zit al dagen op mijn stoel en als er dan een valk overvliegt klik ik met mijn toestel maar ........... ??? je ziet op de foto's dan alleen het plafond.

Ik denk dat ik weer eens mijn spiegelreflex pak, daar lukt het me misschien wel mee. ;)

groetjes, Nel :)

Lique

Hoi allemaal,

Vanmiddag is ook Zazou opgehaald.
Hier nog een allerlaatste dagfoto (in dit dagboek) van hem:

Jong Kyra & Rudie - Dag 19 - 58 gram

Pino & Shaggy

Jong 1 - Dag 3 - 9 gram

Jong 2 - Dag 3 - 6 gram

Jong 3 - Dag 2 - 6 gram

Sjors & Sjimmie

Jong 1 - Dag 10 - 53 gram

Jong 2 - Dag 9 - 34 gram

Jong 3 - Dag 8 - 22 gram

Billy & Yellow

Jong 1 - Dag 7 - 27 gram

Jong 2 - Dag 6 - 22 gram

Jong 3 - Dag 5 - 19 gram

antoine

wat een doetjes zeg!
zo lief, ik hoop dat er hier ook rap jonkies komen!!

groetjes antoine ;D ;D

Lin

Hoi Lique,

Weer een valkje naar een nieuw baasje wat gaat het hard. Gelukkig dat het nu wel goed gaat met Zazou. Wat is jong 1 gegroeid..53 gram op dag 10! Wat jammer trouwens van dat ene eitje van Sam.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rox4nne

Hai Lique,

Ah Zazou is opgehaald, ik vond gisteren ook dat ie zo goed zat te eten! En nog aangekomen ook ( Leuk, wegen :-X )
Ik vind het altijd zo gezellig bij jullie en ook heel speciaal als er kleintjes zijn die even bij me mogen zitten.. Aaah, ze zijn veel te mooi! En zo klein! En natuurlijk Milo, die zo lief en onschuldig kan kijken :-*
Nog heel erg bedankt weer voor alles, gelukkig vonden jullie de oranje koek wel lekker :)
In mijn dagboek staan ook nog wat fotootjes die ik bij jullie heb gemaakt, niet allemaal, maar de mooie van Storm moest er zeker wel op!  8)

En hier speciaal voor Lique:

Scoop die zeg maar.. ja, heel "fijn" vond dat Lique haar ging aaien ::)

Liefs,
Roxanne
PS, ik heb al schroeven en schijfjes gekocht vandaag  ;D

Lique

Hoi Roxanne,

Dank je wel voor het leuke plaatje, echt super :)
Scooby is echt een onwijs leuk diertje, ik zou haar zo in mijn handtas meenemen. Zou ze nog niet eens erg vinden, de broedse kip :D ;D
Jij bedankt voor de oranjekoek, echt heerlijk is dat hoor, endie foto's van storm, wat een schat is het zeg. Ze kan altijd erg mooi poseren. Ookal zit ze nu zowat een jaar in de voliere, ze blijft tam.

Hoi Lin,
Ja het gaat zo verschrikkelijk hard. Maar ik blijf op de 11 valkjes, want er is er vanmorgen weer een geboren. Een wildkleur mannetje van Pino en Shaggy. Dus nu 2 lutino popjes en 2 wildkleur mannetjes. Het is wel jammer van de eitjes van Sam, maar ze heeft nog 1 goed eitje. Omdat Pino wat rustiger is, mag zij erop broeden totdat ik er piepjes uit hoor komen. Dan kan er weinig meer mis gaan. Sam zal hem dan weer terug krijgen, en haal ik het nep eitje weer weg. Ze broeden nog wel actief zoals je op mijn handtekeningplaatje kan zien.

Hoi Antoine,
Ik hoop het ook voor je. Je weet nog niet wat je mist. het is zo'n gezeldschap om in de jongen te zitten. ik ben er wel onwijs druk mee, er gaat heel veel tijd in zitten, maar ik heb het er graag voor over.

groetjes Lique