7 augustus 2025, 19:15:13

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

antoine

wouw!!!
ziet er prachtig uit!
spijtig van die paar dode jonkies...
maar goed van de mooie nieuwe jongen!
nog veel succes
groetjes antoine

Lique

Hoi allemaal,

Het gaat goed en niet goed.
Het gaat goed met Cheeky, Zazou en Pepper en met het jong van sammy wat bij Kyra en Rudie ligt.
Maar het gaat niet goed met het jong van P.D.
Hij heeft een spreidpootje. Ik merkte het gisteren op, maar hij is nog te klein om hem te behandelen.
Ik heb geprobeerd een draad om zijn pootje te spannen, maar het is allemaal milimeterwerk.
Zijn pootjes zijn nog veel te klein.
Ook groeit hij erg slecht en wordt hij niet  veel zwaarder. Ik vrees het ergste voor hem. We blijven vechten voor hem, en proberen hem te behandelen.
Hier zie je het jong op zijn rug liggen. 1 pootje is opzij en de ander is wel goed:

Jullie horen nog hoe dit verhaal gaat aflopen.

De eitjes van Pino en Shaggy zijn bevrucht!
En ja hoor, Sam heeft haar allereerste eitje vandaag gelegd. Natalie, je zal wel onwijs trots zijn op je meisjes, ze zullen allebei in dezelfde tijd jongen krijgen.

En hier de dagfoto's van de jongen van Shaggy en Jaco:

Cheeky - Dag 40 - 95 gram

Zazou - Dag 37 - 87 gram

Pepper - Dag 36 - 98 gram

Jong Sammy bij Kyra & Rudie - Dag 2 - 7 gram

Jong Sammy bij P.D. & K.C. - Dag 2 - 5 gram

Groetjes Lique

Lin

He lique,

wat jammer nou weer met die spreidpootjes ik hoop dat het goed komt. En andere kant weer goed nieuws. Gefeliciteerd met de bevruchte eitjes!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Gerda

Hoi Lique,

Wat sneu van het jong dat het niet heeft gehaald en het spreidpootje. Vreselijke pech. Gelukkig gaat het met Cheeky, Zazou en Pepper heel goed.
Wat leuk dat Sam een eitje heeft gelegd. Ze is blijkbaar helemaal opgeknapt. Wat heerlijk voor haar en voor jullie.
Groetjes Gerda

Karin

En als je het eens met leukoplas probeerd ? Het probleem met spreidpootjes is dat ze hun kopje ook niet goed omhoog kunnen doen en dus niet goed kunnen bedelen. Bij Jessie liepen de andere jongen er gewoon over heen  :-[ Ze was een dag of 5 toen ik het zag. Ze was dus net een slagje groter.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lique

Cheeky - Dag 41 - 99 gram

Zazou - Dag 38 - 87 gram

Pepper - Dag 37 - 101 gram

Jong 1 Sammy bij P.D. & K.C. - Dag 4 - 5 gram

Jong 2 Sammy Bij Kyra & Rudie - Dag 3 - 8 gram

Rox4nne

:)  Ik vind dat altijd zo mooi om te zien!!  :-X
Niet te geloven dat ze in zo'n korte tijd van een pluisje naar een valkje groeien!

( En die oogjes zijn heel mooi geworden ;) )

Liefs,
Roxanne

Lique

Hoi Karin,

Ik heb je advies van de leukoplast opgevolgd.
Ik heb een stuk om beide pootjes gerold. daardoorheen heb ik met naald en draag de pootjes dichtbij elkaar geknoopt.
Hopelijk blijft het een paar dagen zitten, totdat ik een knijpring kan plaatsen.

hierbij de foto's:

Gerda

Hoi Lique,

Dat heb je er mooi omheen gepriegeld. Ik hoop van harte dat het lukt, en hij zich nu een beetje op kan richten om gevoerd te worden. Ik blijf voor hem duimen.
Soms snap ik niet dat je nog een baan kunt hebben naast je fulltime valkenzorg.
Groetjes Gerda

Lin

Het ziet er wel grappig uit met dat leukoplast. Maar helaas is het noodzakelijk. Wat zijn ze lief allemaal.

Paul

Hoi Lique,

Dat heb je inderdaad kunstig gedaan met die draad erdoorheen gevlochten :)
Kan het jong nou wel weer beter rechtop komen?
Hopenlijk werkt het maar als ze nog zo jong zijn is nog niks volgroeid en is de kans heel groot dat het weer goed komt :)
De rest van de kleintjes ziet er in elk geval ook super uit dat is al een goeie start dit jaar ondanks de oogjes die verkeerd leken te gaan.

Groetjes, Paul

Lique

Hoi allemaal,

Helaas, al het werk is voor niets geweest. het jong lag vanmorgen dood in het blok.

~Natas~

Hai,

Ach gossie wat zielig.
Inderdaad al je werk voor niets geweest.
Maar ja beter nu dan als ze groter zijn.
Veel sterkte  :'(

Natasja

Lin

He,

Ik zie er gewoon tegen op om naar dit topic te gaan. wat een ellende de laatste tijd. Ik hoop dat er nu niks meer gebeurd!! Erg jammer, ga de andere maar lekker knuffelen want die zijn erg lief.

Sanna

Ach wat jammer nou Lique... Ik ben bang dat die spreidpootjes dan niet het enige probleem zijn geweest. Maar met de rest gaat het heel goed zo te zien. Wat een lekker dikkertje die Pepper hihi, al veel zwaarder dan de eerstgeborene :P ;D. Wanneer mogen ze weg?

Groetjes, Sanna