3 augustus 2025, 17:06:20

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

Lique

Hoi allemaal,

Het gaat erg goed met de valkjes. Phoebe, Baloo en Sammy broeden als de beste op hun 4 eitjes ;D
Ook Pino broedt op haar 4 eitjes, alleen ben ik heel bang dat zowel haar eitjes als de 4 eitjes van Billy onbevrucht zijn :-/.
Erg jammer, maar het is niet anders. Toch vind ik het wel erg leuk, dat de 3 leggende poppen precies even veel eitjes hebben, en ook dezelfde dag leggen.
Kyra krijgt ook een dikker achterkantje, dus ik denk dat zij eerdaags ook wel een eitje zal gaan leggen.
OMdat de rust weer terug is in de kamervoliere heb ik Loky weer terug gezet. We hadden haar apart zitten, omdat ze telkens weg gepest werd en naar beneden viel. Ze kan immers niet vliegen dus werd het erg pijnlijk voor haar.
Gelukkig gaat het nu heel goed, en mag ze weer bij haar vriendjes en familie zitten.

Ik ben vandaag getuige geweest van 2 poppen die samen aan het paren waren.
Een wildkleur popje zat kippetje op een stok in de voliere, en eerst klom Kenzo erop. Toen hij klaar was, ging er een overjarig witmaskerpopje opzitten, en maar vrolijk rijden.
Toen we foto's wilden maken ging ze er jammergenoeg van af.
ik vind dit wel erg vreemd en heb ook nog niet eerder meegemaakt dat een popje op een andere pop klom om te rijden.
Of ik heb gewoon een zwartmasker mannetje :D :D (maar dat zal wel niet).

Groetjes Lique
[/font]

antoine

hoi,
raar zeg dat twee popjes samen paren daar heb ik nog nooit van gehoord!
spijtig dat je denkt dat er een paar eitjes niet bevrucht zijn!
hopelijk zijn de volgende nestjes wel bevrucht en komen er mooie jonkies uit!
veel succes ermee!
groetjes antoine

Lique

Hoi allemaal,

De eitjes van Billy zijn echt niet bevrucht, en heb deze ook maar weg gehaald.
Wel hebben Pino en Sammy beide weer een eitje gelegd vandaag.
Ik zal over een paar dagen 1 of 2 eitjes van Sammy overleggen op Pino, zodat zij ook een echt nestje heeft.

Helaas heb ik ook slecht nieuws. het gaat niet goed met Sam, mijn lieve witmasker cinnamon popje.
Als ze morgen nog zo is, gaan we naar Feld toe.
Ze heeft weinig kracht, en ze zit maar te zitten. Ze heeft moeite met opstappen, terwijl er niets aan haar pootjes mankeert. Ze valt zo opeens in slaap als ze bij je zit, en zo opeens is ze weer wakker.
Ik heb haar wat pap gegeven vanmiddag, met een flinke dosis druivensuiker, om haar wat energie te geven.
Gelukkig eet ze zelf ook nog wel.
Ik wacht nog even af, anders gaat ze morgen haar eerste autorit naar Feld beleven.

groetjes lique

Valerie

Wat erg van Sam. :( Hopelijk gaat het gauw weer beter.
Jammer dat de eitjes van Billy niet bevrucht zijn.  Maar je hebt nu wss ook al wel de handen vol.
Hier is het ook nog niet in orde met Ricky en Peppie. Hun ontlasting is nog steeds deels lopend en lichtgroen van kleur. Valko blijkt momenteel in orde te zijn.
Morgen toch maar weer Feld kontakteren.

Irene

Jeetje lique! gaat het nogsteeds niet goed met knufelsam?
Ik hoop niet dat het iets ernstigs is en dat ze er snel weer bovenop komt!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Paul

Hoi Lique,

Jammer dat de eitjes van Billy niet bevrucht zijn :-(
Dat was toch ook de Billy waar ik de eitjes van had ?
Ook wel heel erg naar dat Sam zo zwakjes is ik hoop dat ze toch weer zal opknappen.
Dat hij eet is natuurlijk toch wel een goed teken en ik hoop dat ze morgen toch weer een stukje is opgeknapt en dat ie niet de reis naar Feld hoeft te maken.
Beterschap met Sam.

Groetjes, Paul

antoine

hoi,
wat spijtig zeg dat de eitjes van Billy niet bevrucht zijn!
hopelijk gaat het rap beter met sam , maar het is tog een goet  teken dat ze zelf nog eet!
ik ben ook wel benieuwd naar de jonkies die gaan komen hoor!
groetjes antoine

boezempje

hai lique

wat jammer van de eitjes.
maar de anderen zijn wel goed ben benieuwd wat er uit komt en hoe ze eruit zien.
hoe gaat het met sam deze dag,???

gr essie

Lique

Hoi allemaal,

Sammy is goed de nacht doorgekomen. Ze heeft de hele nacht op een stokje gezeten, en geslapen.
Vanmorgen om 6 uur zat ze daar nogsteeds, alleen toen ik om half 12 weer thuis kwam van mijn werk, zat ze onderin de kooi samen met haar geliefde Coco te slapen. Coco is kerngezond, maar het lijkt wel of hij haar steunt.

Vandaag gaat het nog niet super met Sammy. Ik heb haar gewogen en ze weegt 86 gram, terwijl ze veel zwaarder was.
Ze krijgt handvoeding van mij en regelmatig wat water met druivensuiker. Tegen haar zin in, heb ik haar vaak op de warme kruik, die verpakt zit in een kussensloop, te zien op de foto's hieronder:

Het wordt haar al gauw te warm, en probeert er uit te kruipen.

Er is een mestonderzoek onderweg naar Feld, hij zal deze morgen binnenkrijgen en onderzoeken. Haar ontlasting is namelijk niet helemaal super. Hopelijk kan hij wat uit de ontlasting vinden, wat we kunnen behandelen.

Groetjes Lique

Rox4nne

Aach!
Ik hoop dat er niets vervelends te vinden is in het poepje!
 >:(

Heel veel beterschap toegewenst aan Sam!  :-* :-* :-*

Liefs,
Roxanne

antoine

wat erg voor het diertje zeg!
gelukkig  is het tog al wat beter!
hopelijk is ze snel genezen!
groetjes antoine

Irene

hmmmmmm, ik hoop dat er niets uit het onderzoek zal komen en dat ze weer lekker snel zichzelf weer is!
Beterschap met de lieverd  :-*.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

boezempje

hai lique

hoe gaat het met sammy vandaag ??
ik hoop wat beter
dat sammy snel beter mag worden

gr essie

robentru

Hoi Lique,

wat naar om te lezen dat het niet zo lekker gaat met je superlieverdje.
Hoe is het nu met haar?

Groetjes,
Trudy

Lique

Hoi allemaal,

Ik heb net naar Feld gebeld, helaas is het pakketje niet aangekomen :'(
Het zal hoogstwaarschijnlijk morgen aankomen, en dan zullen er maandag wel uitslagen zijn.

Het gaat nog steeds niet erg goed met Sam. Ze slaapt nog erg veel, zit onwijs bol, eet en drinkt heel matig.
Verder is er weinig veranderd :-/

We blijven hopen op een goede afloop.
Om haar naar Feld te doen, zal te veel stress zijn in haar positie, anders waren we daar al geweest.
Meer als wat ik nu doe, kan ik helaas niet, en dat gaf de assistente van Feld ook al aan :'(.

Het is allemaal heel erg moeilijk. Straks overleeft ze het niet? Of heeft ze pijn? Wat gaat er in haar mooie koppie om?
Allemaal vragen, waar niemand antwoord op kan geven.

Pino, haar beste vriendinnetje heeft niet eens door wat er met haar vriendin aan de hand is. Ze broedt erg goed.
De vorige keer dat Pino een nestje had, was Sam ook helemaal van slag, straks is het een soort van verdriet, dat ze pino zo mist. Wie zal het zeggen...

Iedereen die hier komt, gaat gelijk naar Sammy toe. Het is zo'n vrijdoos, ze kan wel 24 uur per dag knuffelen. Verschrikkelijk tam is ze, en zo bijdehand. iedereen is gek van haar. En gelijk hebben ze, het ís een prachtvalk en het ís een lieverd.

Het doet me goed,dat zoveel mensen met Sam meeleven, dank jullie wel :-*

Maar we hopen het allerbeste.