6 augustus 2025, 19:38:51

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

Lique

Hoi allemaal,

Het gaat zo goed met de kleintjes :D
Cheeky zal morgen of overmorgen uitgevlogen zijn. vandaag zat hij telkens bij de opening naar buiten te kijken, wat er daar allemaal te doen was. Toen ik er met de camera té dicht bij kwam schoot hij snel weer veilig terug bij de andere kleintjes.

Cheeky - dag 31 - 102 gram

Zazou - Dag 28 - 96 gram

Pepper - Dag 27 - 111 gram

Lekker samen bij Peter op schoot:

Ook met de kleine die bij Sam ligt gaat het erg goed.
Hij wordt erg goed gevoerd.

Jong 1 - Dag 3 - 11 gram

Sinds een tijdje is Rudie weer erg vervelend, en erg broeds. Hij probeerde het jaco en Shaggy erg moeilijk te maken om bij de kleintjes te komen. ook zat hij zelf graag bij de kleintjes. Om deze te beschermen heb ik hem in de andere kamervoliere gezet, zodat hij daar af kon koelen. Dat zou zeker wel goedkomen, omdat zijn dominante vader K.C. daar zit, en zijn superbijdehante moeder Kyra.
Alleen sprong er een vonk tussen Rudie en Kyra over. Moeder en dochter wipwappen meerdere keren per dag:

En Kyra heeft vandaag haar eerste eitje gelegd.
Jullie zullen wel denken `is die helemaal gek geworden, zoon op moeder?"
Nee hoor, de eitjes zal ik toch niet uit laten komen:D.
Rudie is al het tweede jong wat we van Kyra terug hebben gekregen ivm onhandelbaarheid. Dat willen we niet nog eens. We willen dat iedereen tevreden is over hun jong, en niet dat hij opeens agressief gedrag gaat vertonen.
Vandaar de keuze om geen jongen meer van Kyra te krijgen.
Rudie en Kyra mogen daarom rustig een koppeltje zijn, en jongen grootbrengen, alleen zullen dat wel andermans jongen zijn.

Ook Shaggy is bezig met Pino.
Dit is al een poosje een koppeltje, maar helaas nog nooit bevruchte eitjes. Zodra de jongen uitgevlogen zijn, zal Pino in dat kastje haar eitjes gaan leggen.
Shaggy heeft een rare manier om de liefde te bedrijven ;)
Om zijn evenwicht te bewaren slaat hij beide vleugels uit, zoals je kunt zien op de foto:

Het allerbeste vriendinnetje van Pino is ook erg druk bezig.
Sam heeft Coco uitgekozen, en Coco Sam.
Ze zijn erg close, en wipwappen wel 20 keer per dag. helaas kan Sam niet erg goed kippetje zitten, maar ik heb wel gezien, dat het regelmatig een schot in de roos was ;)

groetjes Lique

~Natas~

Hai,

Zo dan het gaat lekker daar.
Ga zo door, voor je het weet heb je weer allemaal kleintjes.
Wel leuke foto's om te zien ;-)

Groetjes

Natasja

Cor_en_Petra

Ha Lique,

Wat een leuk verhaal zeg met - zoals gebruikelijk - weer supermooie foto's erbij! Leuk om te lezen dat Cheeky op het punt staat om de wereld te verkennen.... We zijn heel erg benieuwd hoe onze kennismaking a.s. vrijdag gaat verlopen...
Wij kijken er heel erg naar uit!

Nog een paar weekjes en dan wordt onze kooi eindelijk bewoond. We hebben inmiddels alles wat nodig is in huis gehaald, dus WIJ zijn er klaar voor, nu Cheeky nog  ;)
Dan heb je er straks weer een dagboek bij, want dat zijn we wel van plan hoor om bij te houden!

Liefs van Cor & Petra

Irene

:o wow, kijk ik ff een paar dagen niet en wat een nieuws heb ik om  bij te lezen!!!!! Wat een "productie" daar zeg! ;D Komt dat door het "maagdelijk wit" wat buiten ligt, ofzo?

::) Nou eindelijk is het meneer gelukt hoor, die Rudie. Op zn moeder. Nou als dat uitkomt..... 75 % Kyra, 25 % Kc en volle 100 %  Rudie hormonen, be ware :o ;D. Ben heel benieuwd hoe ons "ex" vriendje het gaat doen met opvoeden. Ik zag dat nr 3 van Shaggy ook al een naam, dus ook al een baaje heeft? Het zal idd stil zijn als die straks allemaal opgehaald worden, maar er zijn weer een heleboel mensen gelukkig met een nieuw valkje moet je maar bedenken, en dat is toch heerlijk?

groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Sanna

Whahahaha, het begint lopende band werk te worden daar bij jou ;D. Pas je op dat ze gen RSI krijgen?? :P :D ;)

Groetjes, Sanna

Lique

Hoi allemaal,

hier weer een update.

Cheeky is nog niet uitgevlogen, maar Pino kan niet wachten tot ik de kleintjes weer even bij me heb. Dan zit madam al weer in het nestkastje. Ook vindt ze het achterste kastje erg leuk om in te zitten, alleen vinden coco en sam dat ook.

De jongen zijn zo lief, ik zou ze bijna zelf houden ;D

Vanavond hebben ze een poosje op milo gezeten. Heerlijk vonden ze dat. Milo keek wel even schrikachtig, dat is ook te zien op de foto. Maar hij kan het niet ontkennen, dat hij die vader gevoelens toch ook wel een beetje heeft :-*

Cheeky - Dag 32 - 108 gram

Zazou - Dag 29 - 98 gram

Pepper - Dag 28 - 106 gram

Het jong van Sammy en Pheobe groeit ook lekker door. Hij is maar 1 gram aangekomen sinds gisteren, maar hij is in ieder geval wel groter geworden, zoals jullie kunnen zien op de foto:

Hij weegt nu 12 gram, en dit is zijn 4e dag in de grote wereld.

groetjes Lique

Paul

Hoi Lique,

Wat een lekker zachte zitplek hebben ze daar op Milo :)
Ik blijf het een prachtig gezicht vinden hoor dat Milo dat zomaar toelaat.
Ik dacht trouwens dat ze bij jou al waren uitgevlogen want die van mij zitten ook al niet meer in het broedhok nu.
Maar de een is soms sneller dan de ander natuurlijk.
Ze zien er in elk geval wel heel goed uit en mooi in de veertjes :)

Groetjes, Paul

Lique

Hoi allemaal,

Cheeky, Zazou en Pepper zijn vandaag uitgevlogen.
Ze zullen dus niet meer te zien zijn op de infrarode webcam in het nestkastje. Nu zijn ze alleen nog live te bekijken op de webcam, die we in onze huiskamer geplaatst hebben.
De camera heb ik meer op onderin de kooi laten schijnen, anders waren ze niet te zien.
Cheeky begon gelijk te vliegen, zijn eerste vliegkunsten waren erg mooi. Alle 3 de jongen zijn onwijs druk in beweging nu hun wereld een stuk groter is geworden.

Pino moet nodig een ei leggen. Dit zal ze in het blok doen, waar de jongen van Shaggy in hebben gezeten.
Hopelijk zullen de eitjes deze keer wél bevrucht zijn.
Er zullen lutino popjes uit de eitjes komen en wildkleur mannen.

groetjes lique

Lin

Wat een lieve foto zo op milo. En wat leuk die allerkleinste al stoer rechtop zitten.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lique

Hoi allemaal,

Hier weer de foto's van de jongen.

Cheeky - Dag 33 - 103 gram

Zazou - Dag 30 - 97 gram

Pepper - Dag 29 - 108 gram

Sammy's jong van Sjors - Dag 5 - 13 gram

Met dit jong gaat het helaas niet supergoed. Hij ligt veel op zijn zij, in plaats van lekker rechtop. ook stijgt het gewicht niet goed genoeg. We wachten wel af hoe het verder zal gaan.

Zoals ik vanmiddag al zei, zijn de jongen definitief uit het nestkastje. Ze zitten lekker op de bodem van de kooi te kijken en overal aan te proeven. Cheeky heeft zijn koppie ietwat kapot. het is gelukkig niet ernstig en zal gauw geheeld zijn.

Verder gaat het erg goed zo.

groetjes Lique

Gerda

Hoi Lique,

Wat een mooie valkjes zijn Cheeky, Zazou en Pepper geworden. En zo schattig.
Ik hoop dat het jong van Sammy (van Sjors) een beetje een vechtertje is. Sneu dat hij geen broertjes en zusjes heeft om tegen aan te zitten, dan zou het misschien wat beter met hem gaan.
Groetjes Gerda

Lin

Hoi Lique,

Ik hoop maar dat het straks wat beter gaat met de allerkleinste, zou wel erg jammer zijn.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Agnes

Mooie foto's.
De "kleintjes" worden al groot :D :D
Sterkte met het ukkie.

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

ep

WAt zijn ze allemaal lief zeg echt scheten.
petra

Cor_en_Petra

Ha Lique,

We hebben er steeds meer bewondering voor hoe jij elke dag weer overal foto's van maakt, ze plaatst en er ook nog een lief stukje bij schrijft! Dat maakt het voor de a.s. "pleegouders" van de kleintjes echt ontzettend leuk om alles te volgen.

Je schreef dat Cheeky's koppie kapot was? Hoe heeft-ie dat gedaan joh? Is het nu al een vechtertje?  :)

Onze kooi wordt inmiddels "bewoond" door de meest recente foto van Cheeky. Om vast te wennen  ;D ....

We hopen dat het allerjongste valkje het toch wel gaat redden hoor! Sneu dat het er zo slapjes bijhangt. Hopelijk trekt alles toch bij. Aan jullie zorg zal het in elk geval niet liggen!

Groetjes van Cor & Petra