12 augustus 2025, 01:23:12

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

Lin

Nou Lique,

Wat zielig weer dit. Weer een valkje van iemand minder. Sterkte!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sanna

Oh nee toch??! He, wat ontzettend rot nou Lique! :-[ Sterkte ermee. Het is vooral zo erg omdat er helemaal geen aanwijzing was, behalve dat jij ieneens moest voeren, maar het ging zo goed. Ik hoop dat de andere twee nou lekker door blijven groeien en dat we geen trieste berichten meer lezen.

Veel liefs, Sanna

~Natas~

Tjeetje Lique,

Dat zal zeker een grote schok voor jullie geweest zijn zeg.
Tis altijd :censuur om een vogel te verliezen ook al zijn ze nog zo jong,je hecht je er toch aan.
hopelijk blijft het verder goed gaan met de andere 2 hummels.
Heel veel sterkte toegewenst  :'(

Natasja

Cor_en_Petra

6 februari 2005, 17:29:49 #258 Last Edit: 6 februari 2005, 18:46:05 by Cor_en_Petra
Hoi Lique,

Verschrikkelijk nieuws :(

Ongelooflijk dat we een week geleden kennis hebben kunnen maken en dat we het kleine 'pluisballetje' in onze handen hebben kunnen houden. De afgelopen week zijn we veel bezig geweest met het bedenken van een leuke naam, er ligt hier een hele lijst met mogelijkheden en de naam die we uitgekozen hadden is: Messy.

Messy
6 februari 2005

Zo raar dat je door de kennismaking en het bezig zijn met een leuke naam je toch al hecht aan zo'n klein wezentje.

We zijn er van overtuigd dat jullie er alles aan gedaan hebben om het jong liefdevol groot te brengen maar soms gaat de natuur haar eigen gang.
Dank je wel voor je mailtje en Peter bedankt voor het telefoontje.

Zoals al met Peter telefonisch besproken, dit verandert niets aan onze wens hoor, wij willen dolgraag een valk en alleen bij jullie vandaan.

Jij en Peter veel sterkte en hopelijk spreken we elkaar binnenkort.

Liefs,

Cor en Petra

Valerie

Awww, wat erg zeg! Hij groeide nog zo mooi en zag er zo snoezig uit.  :'(
Veel sterkte en ik hoop dat is het eerste en het laatste jong is dat dit jaar doodgaat.

Lique

Hallo allemaal,

Dank jullie wel voor de berichtjes.
Na lang nadenken ben ik eruit gekomen, Messy wordt opgestuurd voor sectie. Ik wil weten waaraan hij is overleden.
En of het een gevaar voor de andere jongen is. Ik vertrouw het toch allemaal niet helemaal.
Het kost me wel weer wat geld, en na een rekening van meer als 100 euro bij Feld is dat wel even slikken. Maar ik doe het met alle liefde. Want de gezondheid van mijn valkjes vind ik heel belangrijk.
Cor en Petra, ik heb de ring van Messy van zijn pootje gehaald. Deze bewaar ik voor jullie. Zo hebben jullie toch een kleine herinnering aan een ontzettend lief valkje.

Vanmiddag ging het even niet lekker met jong 2. Hij had ademhalingsproblemen na het geven van wat pap. Hij heeft 10 minuten samen mij zitten stomen. Heerlijk vond hij dat, en hij knapte al gauw weer op. De valkjes uit de kooi van sammy hebben een poosje gevlogen. Ik had wat brood op de bank gelegd bij de kleintjes, en de ouders van de kleintjes aten hun kropjes vol en gingen toen de kleintjes voeren. Echt prachtig om te zien. De hele bank vol met kruimels :D maar de stofzuiger heeft zijn werk alweer gedaan.
Later vandaag de dagfoto's.

Iedereen bedankt voor de steun, vooral Paul die nadat hij mij steun gaf zelf steun nodig had omdat zijn valkje Kuifje overleden is.

groetjes Lique

Lique

6 februari 2005, 23:33:44 #261 Last Edit: 7 februari 2005, 00:07:15 by Angelique

Rox4nne

:'(
Lieve Lique,
Ik lees het nu pas!
Jeetje zeg, wat ontzettend jammer.. En onverwachts!  >:(
Ik hoop dat jij je al wat beter voelt.. sterkte in iedergeval!  :-*

Hopelijk gebeurd er nu voor de rest niets ernstigs meer
en komt alles helemaal goed!!

Liefs en een knuffel,
Roxanne

PS. De foto's van de kleintjes zijn echt prachtig, ik ben helemaal verliefd op ze!

bobbie

Hallo Lique,

Ik lees het net. Wat verschrikkelijk zeg. Ook al ben je constant alert geweest en heb je alles gedaan dan nog gebeurde dit. Triest, in en in triest.

Ik kan me voorstellen dat je sectie laat doen bij dr. Feld. Je wilt uiteraard het antwoord hebben hoe en waarom, zeker ook om de gezondheid van de rest van de valken.

Je doet dit alles met hart en ziel, juist daarom kleunt het er zo in.  Heel veel sterkte.

Nel

Paul

Hoi Lique,

Het is logisch dat we elkaar steunen we hebben dezelfde hobby en we zijn allemaal gek op valkjes.
Ik vind het een heel goed idee om sectie te laten verrichten dan weet je in elk geval wat er gebeurd is.
Ik heb dat toen ook met een jong laten doen en daardoor heb ik er nog een kunnen redden dus dat was het zeker waard.
Alleen sectie kost 20 euro dus dat valt nog mee gelukkig.
Ook weer hele leuke foto's van de kleintjes gelukkig gaan de meeste heel goed en nou ook hopen dat jong 2 het gaat halen met die ademhalingsproblemen.

Groetjes, Paul

Mandy

Wat jammer van dat jong, zo onverwacht ook. :-/
Ik vind het ook een verstandig besluit om sectie te laten verrichten, zeker vanwege de andere jongen.
Hopelijk komt er niks bijzonders uit en is het gewoon pech geweest en heeft moedertje natuur beslist.
Sterkte ermee.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Ed

Hoi Lique,

Nou dat is pech zeg maar heel veel sterkte met de ander hoor.

groetjes
Ed

Annouschka

Hoi,

wat naar weeral zeg, waarom moet dit toch allemaal weer gebeuren, ik ben er effe een dagje niet en dan lees ik weer allemaal van die triestige berichten.

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en hopelijk komt er niks uit de sectie.

groetjes
Annouschka

Lique

8 februari 2005, 00:40:14 #268 Last Edit: 8 februari 2005, 01:11:16 by Angelique

Sanna

Ach Lique... wat een beeeeldige plaatjes toch weer ;D. Echt schatjes zo allemaal. Ongelooflijk wat een verschil tussen jong 1 en 2 van Sammy; gewoon de helft van het gewicht :o. Maar ze zitten lekker in de veertjes.
En zie ik het nou goed? Heeft Shaggy nou van alle jongen de oogjes geprobeerd open te pikken?? :-/ Maar die jongen zien er ook goed uit hoor, lekkere gevulde kroppies :P.
Succes met het spul!

Groetjes, Sanna