22 juni 2025, 17:39:09

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

Mandy

Gefeliciteerd met je onverwachte fallows! ;D
Leuk is dat altijd hé, van die verassingen. ;)

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Eugenie

Ha die Lique,

Je volliere zit vol verrassingen zeg! Leuk hoor!
Zo te horen gaat alles oké bij jullie, houden zo!
Wat zal het rustig zijn over een tijd als alle ukkies weer naar hun nieuwe baasjes zijn gegaan. Nou ons Kwibusje doet het echt fantastisch hoor! Wat een lief beestje, zo aanhankelijk geweldig! Ze is dol op kroelen, maar vliegen?...dat hoeft niet zo nodig voor haar. Ze zit gewoon graag bij ons of vlak in de buurt en rommelt dan met vanalles wat leuk is om aan te knabbelen. En met die hittegolf....heeft ze de plantenspuit en het badje ontdekt, schitterend! Kortom Lique, wij weten nu ook waar je het allemaal voor doet.....je hebt geweldige vogels :-*

groetjes,
Eugenie en Kwibus

Mandy

Het is maar stilletjes in dit anders zo drukke dagboek, gaat het wel goed? :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Jeroen N

Hoi Lique,

het gaat goed met mijn nieuwe albinotje, ik heb alleen helaas nog steeds geen naam voor haar... Pebbles kan erg goed met haar overweg, maar soms laat ze nog wel zien dat ze de baas is.

Ik hoop maar dat jullie het snel rustiger krijgen, en dat je weer de rust en tijd vind om wat in het dagboek/verhaal te schrijven.

Heel erg bedankt nog voor de foto van mij en mijn nieuwe valkje, groeten Jeroen. ;D

Joyce28

Hey Jeroen wat leuk,ik heb vorige week een albino bij Lique gehaald

(eivoer zit nog wat geplakt naast d'r snavel ;D )

Volgende week ga ik een kooi bij Lique ophalen,want er stond nog een bijna nieuwe te koop.Mijn man vond die mooier dan de onze,lol

Lique,ik hoop dat je snel weer in wat rustig vaarwater zit,met al die jonkies.Hoe gaat het trouwens met het jonkie(gebroken pootje) die in die warmte kooi zat?Of kon de da er ook niks meer aan doen? :-\

Jeroen N

Hoi Joyce,

wat een lieverd!  ;D Ze (?) is heel mooi! Ja mooie kooien he van Lique en Peter!!! Ik wil ook nog een x zo een kooi, maar eerst maar even sparen  ::)

Groeten Jeroen

Joyce28

Citaat van: Jeroen N op  8 juli 2005, 12:55:02
Hoi Joyce,

wat een lieverd!  ;D Ze (?) is heel mooi! Ja mooie kooien he van Lique en Peter!!! Ik wil ook nog een x zo een kooi, maar eerst maar even sparen  ::)

Groeten Jeroen

Ja,ook een ze ;) een half zusje van jouw albino,zelfde papa 8)
Heb je al een naam?

Jeroen N

Hoi Lique,

Ik hoop dat het allemaal goed gaat met alle valkjes en jullie, en dat jullie nu en dan toch kunnen genieten van het warme (soms iets te warme) weer :)

O wat leuk dat ze dezelfde vader hebben  ;D

Ik denk dat ik haar Coco ga noemen... Vind ik wel een leuke naam voor een valkje. Maar mijn besluit staat nog niet helemaal vast haha. Ondertussen kunnen Peblles (die super tam is) en Coco het steeds beter met elkaar vinden. Toen Pebbles mij vandaag om een knuffel vroeg en ik even was afgeleid, kwam Coco te hulp en ze gingen elkaar kroelen!  ;D heel erg leuk om te zien  ::)

Het is ook heel leuk dat je kan zien dat ze van elkaar leren, en dat Pebbles niet meer gelijk systematies het voedselbakje over de grond versprijd haha

Groeten Jeroen

Lique

Hallo allemaal,

Iedereen bedankt voor het reageren.
Zoals sommigen weten ben ik zwanger, en heb weinig moed om veel achter de computer te zitten.
Het verzorgen van de vogels valt me ook zwaarder als anders. Gelukkig krijg ik hulp van mensen om me heen, wat ik enorm waardeer.

Er komt zeker weer een tijd dat ik wat actiever bezig kan zijn op het forum, en mijn dagboek weer lekker bij kan houden. Maar voorlopig ben ik bang van niet.

Jeroen, wat onwijs leuk dat je een naam bedacht hebt, Coco. Pebbles en Coco staat ook erg leuk bij elkaar.
je zal nog wel merken dat ze echt alles samen gaan doen. Wil de één eten, gaat de ander ook eten, en dat bij alles.

De foto's van Loki zijn ook geweldig. Het is echt een mooi valkje. En je andere valkjes hebben nu ook een mooie kooi om in te wonen. Het valkje met het gebroken pootje is dezelfde avond overleden.

Peter kwam uit zijn nachtdienst en zag een jong op de bodem liggen, die een paar dagen daarvoor uitgevlogen was. Hij bewoog bijna niet meer, en Peter maakte me gauw wakker. Ik heb het jong warm gehouden en een flinke stoot druivensuiker gegeven met wat handvoeding. Hij leek op te knappen. Na een paar uur in de warmte kooi te hebben gezeten, nog een voeding, en toen merkte ik op dat hij zijn poot niet goed neerzette. Bij de heup zat het allemaal niet zoals het hoorde. 's Middags zijn we nog bij Feld geweest, maar hij kon hier niets aan doen. zijn botjes waren erg slap, en we moesten nog een weekje wachten totdat hij wat sterker was. Hij heeft de nacht niet meer gehaald helaas.

Het is altijd heerlijk om te horen en te lezen hoe het met de jongen is die al een poos bij de nieuwe eigenaren zitten.
Gelukkig hoor ik alleen positieve berichten over de jongen.

De fallows hebben het helaas niet gered. Ze waren te ver uitgedroogd en kon ze helaas niet meer helpen.

Wel heb ik op het moment weer 3 geelwang jongen. Camel en druk zijn helaas van het nest afgejaagd door Chico. Ze durfden niet eens meer terug op het nest te gaan zitten. Vandaar de keuze om de jongen onder andere koppels te verdelen.

Ik heb nog iets héééél speciaals meegemaakt. Vandeweek ging er een valkje weg, en de eigenaar viel het op dat het valkje in plaats van 4 teentjes aan een poot, 5 teentjes had.
Ik vond dit ook zo apart, heb dit ook nog niet eerder meegemaakt.
Ik heb er ook foto's van gemaakt, deze zal ik zsm hierneer zetten.

groetjes lique

antoine

hoi Lique,
wouuuww, zwanger? dat wist ik niet, gefeliciteerd hoor!
ja, kan ik geloven dat het werk nu was moeilijker is!
maar tog je dagboekje een klein beetje bijhouden ;D ik lees er super graag in!
grtz antoine

gonnie

Hoi
vanharte gefeliciteerd met je zwangerschap

Geweldig nieuws, voel je je goed of ben je ochtend ziek en moe, ik hoop het niet voor je. maar geniet van deze tijd , het is zo speciaal en zo voorbij , en natuurlijk Peter ook van harte gefeliciteerd.
Groetjes Gonnie

Bianca

ben benieuwd naar de teentjes.........
mutatie??.??.??
multiteentjes.....whahahahahahaha

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Jeroen N

;D ;D ;D ;D Van harte gefeliciteerd Lique en Peter  ;D ;D ;D ;D

Haha multiteentjes, wel heel speciaal ben benieuwd naar de foto  ::) Groeten Jeroen.

Rian

Whoehaa, Gefeliciteerd!!!!
Geniet er maar lekker van!!

Groetjes Rianne en Joey

Rianne

Hoi Lique,

ik ben wel benieuwd naar de foto van de 5 tenen. :)