28 april 2024, 19:12:30

Valkparkieten Kwekerij 't Valkje 2005

Gestart door Lique, 29 december 2004, 01:53:16

« vorige - volgende »

Lique

29 december 2004, 01:53:16 Last Edit: 29 december 2004, 16:05:20 by Angelique
Hallo allemaal,

Hierbij wil ik graag een nieuw dagboek openen over onze valkparkieten van Valkparkieten Kwekerij 't Valkje.

Onze valkparkieten binnen mogen beginnen met een nestje. Afgelopen week hebben wij de nestkasten opgehangen, omdat sommigen wat broeds gedrag begonnen te vertonen.

En vannacht of morgen zal het eerste eitje gelegd moeten worden, spannend!!!!!
Onze Sammy (bont geparelde pop) en Phoebe (wildkleur man) zijn al bijna een week volop aan het paren en we kunnen nu duidelijk zien, dat ze een dik kontje heeft.
Als ik haar vastpak kan ik duidelijk een eitje voelen.
Ze zit al veel in haar nestkastje, samen met Phoebe en Baloo.
Om jullie ook te laten zien dat je makkelijk kan zien als een popje een eitje moet leggen heb ik een paar foto's gemaakt.

Hier kan je duidelijk zien dat haar achterste nogal dik is, en er een ronding zit:


Hier zie je, dat ze het erg moeilijk heeft, vrijwel alle popjes hebben dit, voor het leggen.
Met name het eerste eitje:


Hier kan je goed zien, dat ze haar staart in een knik heeft,
en voorover gebogen staat:


Het zal niet lang meer duren, of dit eitje is er.



Sammy en Phoebe zijn niet de enige valkjes die een nestje gaan beginnen.
Ook K.C. (wildkleur man) en Kyra (geparelde pop) zijn flink bezig om kleintjes te maken.

Zij zijn ook al bijna een week bezig.
Bij Kyra is nog niet te zien, dat ze vandaag of morgen een eitje gaat leggen, maar dit zal erg spoedig wel het geval zijn.



In de andere kamervoliere, die in beeld is in mijn handtekening zijn Pino ( wildkleur pop) en Shaggy (lutino fallow man) ook druk bezig. helaas stoort Jaco hun vaak,
en kunnen zij de paring nauwelijks tot nooit helemaal afmaken.
Wij hopen snel op bevruchte eitjes van dit koppel.
Op de foto hieronder zie je Shaggy en Pino,
die aan het knuffelen waren vanavond, op mijn been:




Verder zijn er nog een aantal valkjes erg broeds, maar gebeurt er verder weinig, zoals Sammy (cinnamon witmasker pop) enCoco (lutino split albino man), yellow (bonte pop) en Chico (geparelde man).

Groetjes Lique

[/font]
[/color]

Valerie




Rox4nne

Hai Lique!

Geweldig dat je een dagboek bij gaat houden!
Wij (mn vriend en ik) hebben net even de foto's bewonderd, aach wat is dat toch bijzonder zo'n valkje met een eitje in dr buikje! Dat had ik nog nooit gezien.. Ik kan niet wachten tot er kleine babietjes zijn! Dan kom ik zeker op kraamvisite!

Ga hier maar lekker veel in schrijven, want dit dagboek zal ik zeker bijhouden.. Oeh wat spannend!!

Veel liefs en geluk,
Roxanne

Ed

Hoi Lique,

Wat een pratige foto's staan hier zeg trouwens een hele mooie valk hoor.

Groetjes
Ed

boezempje

hai lique


oooww wat leuk om te zien zeg,
en dat ze het zo moeilijk heeft zeg ziellig hoor,
maar ben benieuwd.

succes ermee
gr essie

Marije

Leuk dat je weer een nieuw dagboek begint Lique!
Hopen dat dit een superjaar gaat worden! (iig zonder ppz! :-X)
Je kan idd heel mooi zien, die ronding in d'r buikje, en d'r staartje in zo'n knik.....ze heeft 't d'r maar moeilijk mee...
Blijf je volgen!
X Marije

Sanna

En Lique? Ben je al weer oma?? ;D :D
Mooie foto's van Sammy! Ik ben erg benieuwd waar daar allemaal uit gaat komen. Jammer dat er volgende week nog geen jonkies zijn... ;)

Groetjes, Sanna

Lique

29 december 2004, 15:44:47 #7 Last Edit: 29 december 2004, 16:36:26 by Angelique
 
Hoi Valerie,
Ja, heel erg snoezig, ik ben heel blij dat ik straks mijn eerste eitjes weer mag verwachten. Het is en blijft altijd spannend, hoeveel jongen je ook gehad hebt.




Hoi Roxanne,
Dit is niet mijn eerste dagboek, van het afgelopen jaar heb ik ook een dagboek bijgehouden, die staat nog wel ergens bij "Verhalen".
Natuurlijk mag je komen op kraamvisite ;)




Hoi Ed,
Sammy is een prachtvalk. Ze is jammergenoeg wel erg fors, ze weegt op dit moment maar liefst 147 gram.  Gelukkig brengt ze die stevigheid over op haar jongen, en zijn deze ook altijd erg groot en fors.
Helaas is Sammy gedeeltelijk blind, waardoor ze sommige dingen niet goed kan zien.




Hoi Essie,
Ja, gisteravond had ze het behoorlijk moeilijk.
Gelukkig is het vandaag weer helemaal goed. Alleen is haar eitje nog niet gelegd, maar dat zal vandaag vast nog wel komen.




Hoi marije,
Ik hoop ook dat dit een goed jaar zal worden, zonder al te veel problemen en zonder ziektes.




Hoi Sanna,
Helaas ben ik nog geen "oma". Maar dat zal vandaag nog wel komen. jammergenoeg kan je volgende week geen kleintjes meemaken, maar over een paar weken zullen we absoluut wel kleintjes hebben.


Hoi allemaal,

De ringen zijn ook binnengekomen afgelopen week, dus vanaf nu zullen onze jongen dit jaar voorzien zijn van groene voetringen:



Sammy haar kontje begint steeds groter en groter te worden:



Groetjes Lique
[/font]

boezempje

hai lique

nog geen oma  ;D
nou dan wachten we nog maar even hahahha
succes ermee.

gr essie

carco

Hoi Lique
Wat kan je die ronding goed zien zeg: mooi gezicht!
Kan ik eens goed bij Charlie in de gaten houden wanneer het precies zover is.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




robentru

Hoi Lique

geweldig dat het jaar 2005 nu al voor jullie is begonnen.
Prachtige foto's om te zien en uiterst leerzaam, met name de foto's van Sammy (dat je een eitje zo goed kunt zien zitten is toch een wonder).

Wij hopen, met jullie, dat 2005 een vruchtbaar, mooi en vooral gezond jaar zal worden. We hebben in ieder geval weer een nieuw dagboek om te volgen en hopen dat er nog velen zullen volgen met mooie verhalen.

Groetjes,
Rob, Trudy, Mieppie, Tyco, Ying, Yang en Lutty.

Irene

Heej Lique,
jullie zijn er vlot bij hoor, om het broedzeizoen van 2005 te laten starten ;D. maar binen is toch weer anders dan buiten. Ik hoop dat alles goed zal gaan verlopen en dat dit jaar het jullie wat beter af zal gaan dan afgelopen jaar! Ben heel benieuwd wannner de kraamkamers open gaan en zal zeker een beoekje brengen aan het kleine grut ;D.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Lique

30 december 2004, 22:47:44 #12 Last Edit: 4 januari 2005, 00:52:45 by Angelique

Hoi allemaal,

Ja hoor, het eerste eitje is gelegd vanmiddag. De familie zit er al vrolijk op te broeden. ;)
Kyra zal nog wel even wachten met leggen, omdat ze met haar pootje zit, zoals jullie al hebben kunnen lezen bij "spoed".
Sammy haar kontje is nog steeds erg dik,
en ik had ook verwacht, dat het eitje eerder kwam.
Maar misschien heeft ze er morgen nog wel eentje bij liggen...

groetjes Lique

robentru

Hoi Lique,
gefeliciteerd met het eerst eitje van het nieuwe broedseizoen. Dat er nog maar vele mogen volgen, waar allemaal gezonde valkjes uit komen.

Groetjes,
Trudy

Rox4nne

Och de schat!
Oef die eerste is er dan eindelijk uit.. poehpoeh!

Gefeliciteerd jullie!!

Liefs,
Roxanne