29 april 2024, 06:00:00

wie kan mij helpen

Gestart door es, 28 december 2004, 17:01:46

« vorige - volgende »

es

28 december 2004, 17:01:46 Last Edit: 28 december 2004, 17:03:54 by es
Hoi ik ben nieuw op dit forum en heb sinds gisteren een jong valkje het is een bonte-wild kleur en de kweker heeft gezegt dat hij/zij nu een week of 9 is.
Nu twijvel ik daar aan heb het idee dat ie jonger is.
Hij schreeuwt om eten en als ik dan bi hem kom dat gaat ie ineen zitten een soort gedrag van eten krijgen(denk ik), en maakt dan een raar geluid. :-/
Hij reageert op mij en komt ook naar me toe, gaat ook op mijn hand zitten in de kooi maar blijft dat geluid maken en houd dan zijn kop naarachteren.
even later gaat ie toch wat eten.
Is dit normaal?
gr. esther
Hoelang duurt dit, hij is vanaf 4 weken met de hand en spuitje grootgebracht, heb het idee dat ie verwent is met pap krijgen via het spuitje. :-/

Tara

Hoi,

ja... Zodra ik begon te lezen dacht ik al dat hij met de hand gevoerd is.
Dit valkje is helemaal afhankelijk van jou, je mag niet toegeven, als ie zelfstandig eet, eet ie zelfstandig, laat 'm maar krijsen, da's het beste, hoe zielig het ook lijkt.
Handopgefokte vogels gaan snel zeuren om eten, je mag daar gewoon niet aan toegeven als ze al zelf eten.

Groetjes, Tara

Sanna

Hallo Es,

Eet hij zelf al wel goed zaadjes? Het klinkt alsof hij bij de kweker tot de allerlaatste dag nog steeds pap heeft gehad...

Groetjes, Sanna

es

ik denk van wel, het is denk ik een hij, want maakt een zooi van je welste, heb hem vanmiddag even op de tafel gezet met wat trosgierst en een bakje eivoer met wat zaadjes erin, hij heeft een 15min. zitten krijsen en me aan het volge wat ik aan het doen was en elke keer kroop hij tegen me aan, op den duur is ie gaan spelen met mijn ring aan mijn vinger en is gaan eten.
Maar elke keer als ik in de buurt kom gaat hij krijsen en denkt waarschijnlijk dat hij eten krijgt.
groetjes es

es

oja drinken doet hij nog niet uit het bakje wel zet ik hem elke keer erbij, maar omdat hij nog niet heeft gedronken heb ik met een spuitje water gegeven, en dat vond ie lekker, ben niet van plan om dit elke dag te doen, maar ik dacht hij MOET drinken anders droogt hij uit. :-/

Karin

Gewoon negeren het gekrijs. Valkjes die al zelfstandig zijn kunnen dit ook nog doen. Dazzle van mij heeft het nog 1 1/2 week gedaan  ;D Drinken gaat hij echt wel zelf  doen hoor, ze drinken vrij weinig. Geef hem lekker fijngesneden andijvie ( zit genoeg vocht in ), eivoer en zaadjes en natuurlijk veel liefde en aandacht  :-*

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

es

Ik ben inderdaad al begonnen met het gekrijs te negeren, en dat hou ik zeker vol.
Hij ziet mij denk ik gewoon als zijn moeder.
Overal waar ik heen ga zie je hem kijken van "hé waar gaat ze heen". ;)
Hij zit alleen van zijn kruin tot zijn puntje van zijn staart onder de pap, moet ik dat schoonmaken of doet hij dat zelf.
Hij ziet er nu niet uit ::) ::) ::).
Nog kaal onder en op zijn koppie, wanneer groeien die veertjes een beetje aan??????

groetjes es

Ria

Hoi,

Veel plezier met je nieuwe valkje.
Een standaard vraag hier is bijna : " Heb je al een foto van je nieuwe valkje ? "
Zou alleen wel in de gaten houden of ie inderdaad al zelf eet.
Lege hulsjes bij de zaadjes e.d.

Groetjes,
Ria

es

Nee, heb nog geen ressente foto van mijn valkje heb hem pas sinds gisteren.
en mijn digi-camera word gemaakt, dus zodoende.
Maar zodra ik er een hem zal ik eens gaan ontdekken hoe ik deze er dan opkrijg.
En ja, hij eet goed zijn eivoer(zit in een apart bakje met een druppel water), grit en gewone voer eet hij ook want zijn bakje was goed leeg vanmiddag.
Drinken doet hij niet (zover ik heb kunnen ontdekken)

Groetjes es

Sanna

Hoi Es,

Dat eten klinkt goed hoor, dan zal hij ook echt wel drinken. Alleen zal hij dat waarschijnlijk net doen wanneer jij een andere kant op kijkt ;D.
Ik weet het, dat gekrijs is hartverscheurend, maar het is goed dat jij stug volhoudt. Hij zal het uiteindelijk wel afleren.
Tja ... de pap. Het is net cement he? ::). Het is erg moeilijk te verwijderen wanneer het eenmaal hard is. Je kunt het elke keer een beetje proberen te weken met water, net zolang totdat je het er voorzichtig af kunt halen.
Je moet met een paar dagen al wel wat groei op de kale plekken kunnen zien hoor, dat gaat vij hard. Eerst zie je dan van die hulsjes die om de veren zitten, ik noem het altijd krulspeldjes ;D. Na een tijdje worden dan vanzelf veertjes.

Succes verder met je valkje he?
Groetjes, Sanna

es

Hij is nu vanavond voor de 2e keer uit zijn kooi geweest en dan krijst ie nog, loopt over de tafel en speelt al met de dingen die hij tegen komt, echt een grappig gezicht.]
Maar zoekt wel steeds mijn arm op en luistert als ik zeg kom dan klimt hij op mijn hand, of zit lekker te krijsen op mijn schouder.
Heb er koppijn van maar we houden stug vol.
Groetjes van Es

Sanna

Goed zo Es, keep up the good spirit ;D

Succes met je oren :D

rocky

 :odat kan ik zeker wel gebruiken en ik hoop dat hij snel zijn snavel weet te houden.
Heeft net weer op mijn schouder gezeten nou ik denk dat hij 10 minuten heeft zitten krijsen en op een gegeven moment heeft hij papier zitten versnipperen op mijn schoot, en af en toe een velletje van mijn hand proberen af te halen. :( :o ??? :.
Hij wordt met het uur brutaler.

gr. Es