28 mei 2025, 23:55:46

nog een ei erbij ?

Gestart door sharin, 27 december 2004, 00:03:38

« vorige - volgende »

sharin

hoi hoi, ik heb een vraagje ik heb een koppeltje zitten wat 5 eitjes had gelegen. 1 ervan was er gesneuveld 1 jong is ervan dood gegaan 1 jong is nu 5 dagen oud dus nog twee eitjes over. vanmorgen lagen er inderdaad nog twee maar nu ga ik net weer kijken naar het jong en er liggen ineens 3 eieren. betekent dit dat de pop alweer aan het leggen is ? of iemand anders een logische verklaring ervoor ?

groetjes sharin

Paul

Hoi Sharin,

Soms leggen de ouders er meteen een nest achteraan dus de volgende eitjes komen dan vaak uit als de andere jongen net uitvliegen.
Bij jou zijn ze dan wel heel kort op elkaar gelegd dus zullen de eerste jongen nog niet zijn uitgevlogen.
Soms mislukken de nieuwe eitjes ook omdat ze onder de ontlasting komen van de jongen die al zijn uitgekomen en dan komen alle porien in het ei dicht te zitten.
Je kan ze gewoon laten liggen en kijken of het iets gaat worden.
Maar het komt inderdaad wel vaker voor dus niks om je zorgen over te maken.

Groetjes, Paul

sharin

dank je wel voor je antwoord paul. Is het misschien ook mogelijk om 1 of 2 eitjes weg te nemen bij haar en bij een koppeltje te doen wat nog geen eitjes heeft ? deze hebben wel tig keer zitten paren maar nog steeds geen eitjes wel zitten ze heel veel in het blok en het popje doet ook best aggresief ze bewaakt heel erg het blok maar er ligt nog niks. zou het een kans hebben als ik hun een of twee eitjes geef ?

groetjes sharin

Riny

Hoy Sharin
Ik denk niet dat ze dat accepteren .Als ze nu zelf al eitjes hadden gelegd was het wat anders.
Maar nu zou ik doen wat Paul ook zegt ze laten liggen en kijken wat er gebeurd.
Succes en groetjes RINY