29 april 2024, 15:17:56

Valkje "adopteren" gaat dat goed??

Gestart door Silvia, 13 maart 2003, 20:08:04

« vorige - volgende »

Silvia

Hoi allemaal,

Wij hebben een valkje van bijna een jaar oud. We wilden er graag nog een bij. Nu kunnen we een valkje overnemen van mensen die allergisch zijn voor hun valkje van ongeveer 0,5 jaar oud.

Heeft iemand ervaringen met het samenzetten van twee oudere valkjes? Gaat dat vaak goed?
De vogel is tam, maar is de kans groot dat hij ook aan ons went?

Dat soort vragen hebben we eigenlijk!!

Graag horen we ervaringen van anderen!

Alvast bedankt!

Groetjes Silvia

zotte_thomas

hey ,die 2 samenzetten kan heel goed ze zijn nog heel jong hoor
doei

Timmety

Meestal gaat dit wel goed, is mijn ervaring, Maar elke valk is verschillend dus...
Maar een tip je moet ze in het begin nie om elk bekvechjte meteen uit elkaar halen, ze moeten ff wennen.
Tim

Tara

Hoi :)

zoals de anderen zeggen, zeg ik ook, dat gaat heel goed, soms gaan ze wat bekvechten, maar dat hoort er eenmaal bij. Bij mij had ik ook eerst 1 valk, dan 2 enz. nu heb ik er 10, ze zitten allemaal samen, met nog 6 andere vogels, problemen heb ik eigelijk nog nooit gehad :)
Dus, het gaat best goed, vooral als die ene niet te sterk gehecht is aan je :)

Groetjes, Tara&Co

Silvia

Bedankt voor jullie reacties!

Kunnen jullie ook iets zeggen over het tam blijven van de vogels?
Ze zijn nu alletwee heel tam.

Groeten Silvia

Kolkkie

Hoi,

Bij mij bleef de tamste (Coco) gewoon net als hij altijd was, nl. gekker op z'n baasje dan op zijn soortgenootje. Toen er een derde bijkwam (vriendin van mijn neef was allergisch voor vogels), gebeurde er ook niets met Coco en in eerste instantie ook niets met de ander. Alleen is er later wat ruzie ontstaan tussen de 2 vrouwtjes omdat de een loze eitjes begon te leggen. De ander kon niet meer bij de voerbakken komen, en dat voor een hele tijd. Ik heb toen besloten om 1 van de vrouwtjes weg te doen. Apart houden kon niet ivm ruimtegebrek op mijn kamer, en ook ivm katten. Nu  is alles weer koek en ei tussen de overgebleven 2. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mirjam-Moniek

Hoi Silvia!

Ik had al een valkparkiet van 7 maanden en heb er een paar weken terug een valkparkiet van 13 jaar bij gekregen die altijd alleen heeft gezeten. Ze zijn nu al redelijk aan elkaar gewend en kunnen gewoon samen los en soms zitten ze samen in 1 kooi. De valkparkiet van 13 wil alleen niet dat de ander te dicht bijkomt, omdat hij hem wel een beetje eng vindt. Ze zitten daarom niet in 1 kooi, maar kunnen als de kooien los zijn wel bij elkaar. Die van jou zijn een stuk jonger, dus de kans is groot dat het bij jou nog beter gaat.
Wat tamzijn betreft, de valkparkiet die ik al had bleef de eerste 2 weken zo dicht mogenlijk bij de andere valk zitten. Nu komt hij weer steeds meer bij me zitten en gaat hij weer overal mee spelen. De valkparkiet van 13 die we erbij gekregen hebben is tammer geworden. Hoe tam een valkje bij je is hangt heel veel van jezelf af.
Ik denk dat jij je dus nergens zorgen over hoeft te maken.