12 mei 2025, 11:06:09

ben al zo trots

Gestart door kira, 23 december 2004, 00:13:43

« vorige - volgende »

kira

hoi
ik ben zo trots.
ik heb mijn parkiet net een dag en was nog helemaal niet tam
(niet dat hij dat nu al is hoor)
maar hij eet de kleinste stukjes trosgierst al uit mijn hand.
Hij komt echt naar mij toe als ik iets in mijn hand heb.
Dat is toch netjes of niet.

Marinda

Marianne

Hoi Marinda,

Je bent goed op weg qua tammaken.
Ga zo door.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Riny

Hoy Kira
Daar mag je trots op zijn want dat is supersnel!!!
Veel succes RINY

Paul

Hoi Miranda,

Als hij al zo snel uit je hand eet is dat een heel goed teken hoor dan is hij al aardig aan je gewend :-)
Je kan hem dan nog wel heel erg tam krijgen denk ik als hij nu als zo snel aan je gewend is :-)

Groetjes, Paul

kira

hoi
Sinds gister gaat hij ook al op mijn hand zitten.
Hij leert echt heel snel.
Wanneer zou hij eigelijk uit zijn kooitje kunnen.
Of loop ik dan te hard van stapel?

Marinda

Paul

Hoi Miranda,

Als hij al op je hand gaat zitten kan je hem uit de kooi proberen te laten want dan kan je hem via je hand makkelijk terug de kooi in krijgen of lokken met trosgierst in je hand.
Pas zeker in het begin op voor ramen als ze daar hard tegenaan vliegen kunnen ze ernstig gewond raken.
Dus proberen de gordijnen dicht te doen of als je lamellen hebt die bijna dicht doen zodat hij niet tegen een raam kan komen.
Vaak als ze wild zijn krijg je ze moeilijk de kooi in maar als jouw valkje al zo snel aan je handen gewend is zal dat niet echt een probleem zijn :-)
Pas ook op voor planten er bestaan veel giftige soorten als ze daar aan knagen kunnen ze erg ziek worden.
Ook momenteel met kaarsen ook erg oppassen wij hadden vorig jaar ook een brandende valkparkiet rondvliegen dat is niet zo leuk.
Veel vliegplezier met je valkje :-)

Groetjes, Paul

kira

heel erg bedank voor je reactie
ik ga het rustig aan proberen
heel erg bedankt

marinda