9 mei 2025, 23:26:26

Wat moet ik hier nou weer mee?

Gestart door Suzanne, 19 december 2004, 22:32:00

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi allemaal,

Ik heb een goede week geleden mijn 3 kern gezonde grasparkieten bij een man gebracht die ze in de buitenvoliere zou doen. Ze kwamen bij mij ook uit de buiten voliere. Krijg ik vandaag dit mailtje:

bedankt voor de parkieten ze zijn allemaal dood gegaan volgens mijn zijn het geen buiten parkieten geweest nog duur betaald[i/]

Ik ben echt pissig. Die vogels waren hartstikke gezond en levendig. Hoe krijgt hij dat nou voor elkaar? Ik kreeg echt de neiging om terug te mailen dat hij ze wel eten en drinken moet geven. Ik heb echter (nog) niks geantwoord. Die man zat ons nog te vertellen dat al zijn grasparkieten telkens dood gingen. Volgens mij doet hij gewoon iets niet goed. Maar ondertussen voel ik me aangevallen en rot daar door  :(.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hoi Suzanne,

jeetje wat erg zeg, en ook zo grof gezegd.
Volgens mij heeft ie een of andere ziekte zitten bij zijn vogels en daardoor dat ze zijn gestorven ofzo, kan niet anders >:(

Sterkte hoor, trek het je maar niet al te erg aan!
Ik vind het echt zonde van de grasjes..

Groetjes, Tara

Suzanne

Hoi Tara,

Dank je. Ik heb ook het idee dat het zoiets is. Hoe krijg je anders voor elkaar om binnen een goede week tijd 3 gezonde vogels om zeep te helpen? Of ze hebben niet genoeg beschutting in zijn voliere.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

Hoi Susanne,

Jemig zeg, wat een onbeschofte mail >:(!
Helaas is hier weinig tegen te doen.
Je kan in ieder geval wel een mail terug sturen, dat hij niet gelijk zo onbeschoft hoeft te doen, en eerst bij zichzelf moet kijken, of alles wel gezond is.
Een vogel moet in quarantaine, en als hij dat niet doet, is het zijn eigen verantwoording!
Hier sta jij dus buiten, jij kan hier niets aan doen.
Heel jammer van de grasjes.

groetjs Lique

Marianne

Hoi Suzanne,

Ook ik wil je even een hart onder de riem steken.
Bij jou deden deze grasjes het toch goed, die man gaf zelf al aan dat al zijn grasjes dood gaan. Dus waar ligt de oorzaak dan?! Niet bij jou dus.
Jammer van je grasjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi,

Ik heb een mailtje opgesteld (nog niet verzonden). Ik wilde vragen aan jullie wat je er van vindt, aangezien ik niet zo sterk ben in mezelf uit te drukken:

Ik vind het heel vervelend dat de grasjes dood gegaan zijn, maar vraag me wel af waarom dit op zo'n onbeschofte manier verteld moet worden. En ik zou eerst eens bij mijn eigen voliere nagaan of alles wel in orde is (aangezien je al aangaf dat grasparkieten bij jou telkens komen te overlijden), voordat je met een beschuldigende vinger mijn kant opwijst en beweert dat de grasparkieten niet uit een buitenvoliere komen. Ik vraag me af of je de vogels uberhaupt wel in quarantaine gehouden hebt.

Groetjes

Suzanne

Karin

Laat hem er eerst eens sectie op laten plegen voor hij ook maar iets of iemand beschuldigt ! Misschien heeft hij wel één of andere hartnekkige bacterie in zijn volière.
Wel ontzettend vervelend zeg, zoiets !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lique

CitaatHoi,

Ik heb een mailtje opgesteld (nog niet verzonden). Ik wilde vragen aan jullie wat je er van vindt, aangezien ik niet zo sterk ben in mezelf uit te drukken:

Ik vind het heel vervelend dat de grasjes dood gegaan zijn, maar vraag me wel af waarom dit op zo'n onbeschofte manier verteld moet worden. En ik zou eerst eens bij mijn eigen voliere nagaan of alles wel in orde is (aangezien je al aangaf dat grasparkieten bij jou telkens komen te overlijden), voordat je met een beschuldigende vinger mijn kant opwijst en beweert dat de grasparkieten niet uit een buitenvoliere komen. Ik vraag me af of je de vogels uberhaupt wel in quarantaine gehouden hebt.

Groetjes

Suzanne
Hoi Suzanne,

Ja, een prima mailtje, alleen ik denk dat hij toch een ziekte ofzo in zijn voliere heeft, aangezien deze 3 niet de eersten zijn die overlijden.
Als de vogels die overlijden juist de nieuwe vogels zijn, kan hij beter een paar vogels laten testen op bepaalde ziektes.
Misschien kan er nog bij, dat als hij een vogels niet in quarantaine zet, dat het eigen risico is?

groetjes Lique

Suzanne

Ik heb het mailtje zo verstuurd, met nog de opmerking bij dat het op eigen risico is als hij de vogels niet in quarantaine houdt. Ben benieuwd wat voor onbeschoft mailtje ik terug ga krijgen.

Groetjes

Suzanne

Tara

Hoi Suzanne,

groot gelijk om dat te versturen, ik ben echter ook erg benieuwd wat je terug krijgt en of je wel wat terug krijgt.

Groetjes, Tara

Suzanne

Deze mail kreeg ik zojuist:

nee heb geen ziekte in me kooi zitten  en heb ze een week apart gehad bij mijn dus daar licht het ook niet aan dus heeft het een andere oorzaak en dan ik heb geen ziekte in  mijn kooien en bij mijn leven de andere grasparkieten nog steeds hoor er zijn geen doode bij mijn en als ze dood gaan is het meestal een zwakke grasparkiet die door de kou gaat dood .

Nu ontkent hij ineens dat de grasparkieten altijd dood gingen.

Groetjes

Suzanne

Tara

CitaatDeze mail kreeg ik zojuist:

nee heb geen ziekte in me kooi zitten  en heb ze een week apart gehad bij mijn dus daar licht het ook niet aan dus heeft het een andere oorzaak en dan ik heb geen ziekte in  mijn kooien en bij mijn leven de andere grasparkieten nog steeds hoor er zijn geen doode bij mijn en als ze dood gaan is het meestal een zwakke grasparkiet die door de kou gaat dood .

Nu ontkent hij ineens dat de grasparkieten altijd dood gingen.

Groetjes

Suzanne

Hoi Suzanne,

sorry hoor, ik geloof er niks van, volgens mij is het allemaal onzin wat ie voortdurend vertelt. Met zulke mensen ben je helemaal niks, dan nog, een week in quarantaine vind ik niet echt veel en zeker niet genoeg, trouwens, hij zegt dat hij ze een week apart heeft gehouden, dus moet zijn dat ie ze daarna bij de rest deed, en dan plots dood? Jaja ::)

Groetjes, Tara

Annouschka

Hoi Suzanne,

wat naar zeg dat zo'n dingen gebeuren en jij direct met een beschuldigende vinger wordt gewezen >:(

Als hij zelf al aangaf dat hij altijd dode vogels heeft, dan zal er wel zeker een ziekte zitten in zijn voliere.  En idd 1 week quarantaine is toch wel heel weinig.
Wel jammer van die jonkies natuurlijk :( dat ze bij zo iemand zijn terechtgekomen.

Maar trek het je niet aan meid, zo'n mensen lopen er nu jammergenoeg ook rond op deze aardbol.  Ben je wel zeker dat die jongen dood zijn?  Dat hij dit niet doet om nog een paar jongen gratis te krijgen of om z'n geld terug te krijgen?  Want dat valt naar het schijnt ook nog wel eens voor.

Jij hebt jezelf iig niets te verwijten.

groetjes

Suzanne

Hoi,

Ja, wie weet zijn ze helemaal niet dood. Ik was in ieder geval niet van plan hem zijn geld terug te gaan geven. Niet op zo'n manier. Als hij het anders aangepakt had, had hij zijn geld wel terug kunnen krijgen. Nu kan hij de pot op om het zo maar eens uit te drukken. Ik vind het sowieso al heel "knap", wat Tara ook al zegt" om dan binnen een paar dagen 3 dode grasparkieten te hebben.

Groetjes

Suzanne

Gerda

21 december 2004, 15:24:30 #14 Last Edit: 21 december 2004, 15:25:36 by Gerda_T
Hoi Suzanne,

Nou ik moet echt even reageren. Wat een onbeschofte vent zeg. Als ie al zo met mensen omgaat, vraag je je af hoe hij tegen dieren is die van hem afhankelijk zijn. Jou treft zeker geen blaam. Natuurlijk kan het voorkomen dat iemand een grasje koopt dat ziek is, maar hij vertelde toch in eerste instantie dat het bij hem vaker voorkwam dat grasjes doodgingen. Dan doet hij wat fout.
De bewijslast ligt bij hem, laat hij inderdaad maar met bewijzen komen dat ze ziek waren. (Wat naar mijn idee zeker het geval niet is.) Als ik jou was zou ik geen energie en ergenis erin steken. Het is al erg genoeg dat drie kleine beestjes de dupe zijn, en nu jaagt hij jou ook nog op de kast. Lekker in zijn sop gaar laten koken.
Verder nooit meer aan de man leveren en op de zwarte lijst zou ik zeggen.

Groetjes Gerda