vliegrichting als tamme valk buiten terechtkomt

Gestart door wilma van creij, 19 december 2004, 00:51:04

« vorige - volgende »

wilma van creij

Onze valkparkiet Binkie is gisteren weggevlogen. Achteraf bedenk ik me dat hij letterlijk met de wind mee is gevlogen. Kan iemand mij iets vertellen van het vlieggedrag van tamme valkjes, die buiten terecht komen??
(Als het aannemelijk is, dat ze met de wind mee vliegen, zal Binkie niet zo gauw weer richting huis komen en kunnen wij ons met zoeken richten op een bepaalde richting in de omgeving. Wij wonen in het buitengebied en Binkie vloog richting polder en komt dan voorlopig geen bewoonde wereld meer tegen.)  
Misschien is er wel niets over bekend, maar wie weet. Ik hoop gauw reactie te krijgen.

Groeten, Wilma.

Riny

Hoy Wilma
Een tijd geleden is een tamme valkparkiet die ze bij mij gekocht hadden weggevlogen.
Ze is een paar dagen boven het dorp gesignaleerd en daarna was ze spoorloos verdwenen.
Die mensen hadden overal briefjes opgeplakt met foto's van de valk erop. Na een week, ze hadden de hoop al bijna op gegeven kregen ze een telefoontje.De valkparkiet zat op een naburige camping en vermaakte zich kostelijk met de gasten.
Omdat Coco zo tam was ging die naar iedereen toe.
Als ikjou was zou ik ook briefjes ophangen misschien zit ze ook wel bij andere mensen.En navragen waar ze nog meer een voliere hebben , vaak gaan ze op het geluid af.
Ik hoop voor je dat je je lieveling gauw terug krijgt!!
Laat je het ons nog horen.
Veel sterkte en succes
Groetjes Riny

Paul

19 december 2004, 05:32:06 #2 Last Edit: 19 december 2004, 05:32:58 by Paul
Hoi Wilma,

Laatst is er ook een tam valkje 25 km verder teruggevonden dus ze kunnen best hele stukken vliegen.
Het is niet echt te zeggen hoe ze vliegen want ze gaan meestal met de wind mee en vinden dan de weg niet meer terug zoals duiven.
Het beste kan je je valkje opgeven bij www.amivedi.nl en er zijn nog meer sites om vermiste huisdieren op te geven zoals www.daisyweb.nl .
Kijk ook elke dag of er misschien een valkje gevonden is daar wat aan de beschrijving van die van jou voldoet.
Hier op de site kan je ook bij vermist op het forum een oproep plaatsen.
Probeer in elk geval zoveel mogelijk sites van vermiste huisdieren in te lichten over je weggevlogen valkje.
Veel succes en ik hoop dat je hem toch nog terugkrijgt.

Groetjes, Paul

Annouschka

Hoi,

wat jammer dat je valkje is weggevlogen, hopelijk vind je hem/haar snel terug.
Mag ik anders even vragen waar precies je woont?  Mss dat er hier mensen op de site zijn die ook in die buurt wonen, dan kunnen ze helpen meekijken.

groetjes
Annouschka

wilma van creij

Hallo allemaal,

Bedankt alvast voor jullie reacties. Ik ga dadelijk ook even naar www.daisyweb.nl. Wij wonen aan de oostkant van Rosmalen en Binkie is in noord-oostelijke richting gevlogen.
Vannacht heeft het stevig gevroren, dat maakt de kansen op overleven in de buitenlucht niet echt groter...

Groeten, Wilma.

Cybergirlie

Hoi Wilma,

Ik leef nu heel erg met je mee.Ik hoop dat het jou wel zal lukken om hem in deze tijd van het jaar terug te kunnen vinden.Ik kon mijn valkje toen niet meer gevonden krijgen en die was ook supertam.Het is zo'n 10 jaar geleden dat het mij is overkomen en was in het donker gebeurt en in de wintertijd..
Ik zal voor je duimen dat het jou wel zal lukken.Heel veel sterkte.

Groetjes Cybergirlie

tommy

hoi

Wat een nare ervaring.
Heb je ook de dierenambulance in de omgeving gebeld.
Ook sommige asiels nemen vogels op.

Sterkte Annemieke