18 juli 2025, 16:24:33

Valko, Peppie en Ricky

Gestart door Valerie, 18 december 2004, 13:47:37

« vorige - volgende »

Valerie

zat. 1 jan. 2005: De laaste baytril is gisterenavond gegeven. Vandaag wordt de kooi nog 1 keer grondig schoongemaakt en ontsmet en wordt ook met een vitaminenkuurtje gestart.
Als alles goed gaat, kan ik misschien bij Jolanda binnenkort een popje ophalen. Echt wel spannend. Maars eerst moeten de scheetjes hierboven weer helemaal in orde zijn. :)

Knuf,

Valerie

Ria

Hoi Val,

Zal een opluchting zijn nu. Heb je inmiddels al mooie poepjes kunnen ontdekken neem ik aan. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan met je nieuwe popje.

Groetjes,
Ria

Valerie

Hoi Ria,

Ik ben ook wel heel benieuwd. Heb tijdens het schoonmaken van de kooi 1 vies naar poepje gezien: lichtbruin-groen waterig en 1 donkergroen met wit, wel nat. Bij Ricky geen water meer. :)
Maar ik weet enkel niet hoelang ik zou wachten voor ik het popje van Jolanda in dezelfde kamer zou mogen brengen.  :-/
En dan is het mss beter 2 popjes te hebben, zodat niet EN valko EN Peppie bij hetzelfde popje willen zitten. Dan wil ik ook een gepareld popje (liefst gepareld wildkleur of bont gepareld) en daar moet ik mss wel nog lang op wachten. Ik heb geen idee of iemand nog zo'n popje heeft.

Groetjes,
Valerie

Valerie

Valko en Peppie worden gescheiden. Valko gaat ter observatie van de ontlasting in een apart kooitje. Ik zag vandaag, toen ze buiten de kooi waren, waterige lichtgroene ontlasting. :( Ik vermoed van Valko. *zucht* Nog niet van de problemen verlost.  :-/

Valerie

De waterige ontlasting kwam van Valko. Heb van beide valkjes staaltjes via A4 papier. Nu nog van Ricky en dan gaan ze maar weer naar Feld. Valko's ontlasting is niet helemaal waterig en lichtgroen. Er zitten ook heel wat normale poepjes bij.
Ik ga nu naar m'n werk, vanavond staaltje bij Ricky halen.
Groetjes,

Valerie

Valerie

Heb net met Feld gebeld. De ontlasting van Peppie is helemaal in orde. Van Valko moet ik nog een aantal dagen in de gaten houden. Als het niet betert, voll inorde is, moet ik terugbellen. Ook mogen ze nu een theelepeltje yakult per dag hebben.

Valerie

Alles weer verschoond, nieuw papier in de kooien gelegd. Bij het verschonen zag ik dat Valko's onlasting perfekt was! Maar op het nieuwe papier heeft Peppie iets niet moois laten vallen. Lichtgroen waterig (ben niet geheel zeker of het slijmerig was). :o  :(  Vanavond maar eens goed bekijken. Heel de bodem is nu bedekt met A4 papier. Ik hoop niet dat Peppie nog iets met zich meedraagt.
Ik weet dat Valko degene was die hier kwam met lichtgroene, wel vaste, ontlasting. Nou, ik bekijk het nog even tot vanavond, is het bij Peppie nog zoals daarnet, dan wordt Feld weer gebeld. *zucht*

Valerie

Bij Peppie en Ricky is de ontlasting nog deels lopend en lichtgroen.  :-/ Morgen wordt Feld maar weer gebeld.

Paul

Hoi Valerie,

Wat naar dat de ontlasting nog steeds zo waterig is :-(
Krijgen ze misschien ook veel groente waar vocht in zit want dan kan dat ook gebeuren daardoor.
Kleintje heeft normaal ook hele mooie ontlasting en als z gedronken heeft of ergens anders aan heeft gegeten is het soms een heel plasje terwijl er volgens mij verder niks aan de hand is want de volgende poepjes zijn dan weer heel mooi.

Groetjes, Paul

Valerie

Nu is het bij alledrie weer +-. Bij Valko en peppie zitten er goeie tss, maar ook wel weer dat lichtgroene en bij Ricky zie ik geen mooie meer. Wel zoals ie hoor, enkel lichtgroen van kleur. Ik bel  Feld op om raad.

Valerie

Ik mag weer staaltjes opsturen.  :-/ Ik hoop dat er niks meer in zit.

Ed

Hoi Valerie,

Ik heb zo juit je dagboek even gelezen maar jij heb ook een aardig probleem zeg komt daar nog een eind aan. Dat zou toch wel een opluchting zijn voor jouw en je valkjes.
Ik wens je heel veel sterkte en ik hop dat het allemaal snel goed komt met je valkjes.

Groetjes
Ed

Valerie

Hoi Ed,

Dankje voor je steun! Ik hoop dat er snel een einde aan komt.

Valerie

De uitslag is binnen. Valko en Peppie zijn volledig in orde. Ricky is er nog niet vanaf. Hij moet vanaf vandaag terug voor 14 dagen aan de baytril. Heb de 2 valkjes terug bij elkaar gezet.
Moet ik Ricky in een aparte kamer zetten? Mag hij druivensuiker? Hij heeft net eind december 10 dagen baytril met druivensuiker gehad.

Lieve groetjes,

Valerie

Ed

Hoi Valerie,

Blij te horen dat het goed gaat met 2 van de 3 valkjes nu de laatste nog maar dat gaat ook wel lukken. We zullen voor je duimen.

Groetjes
Ed