3 mei 2025, 21:45:03

Casper's oudejaarsjonkie

Gestart door Rene, 5 januari 2005, 23:46:33

« vorige - volgende »

Ria

Hoi Rene,

Ja weet ook niet wat ik hierop moet zeggen. Heel jammer dat het kleintje het niet mocht halen ook al ging het zo goed in het begin.

Sterkte.

Ria

Gerda

Jeetje Rene,

Ik ben er stil van. Ik zie hem op het filmpje nog zo rondschuivelen over de tafel. Wat erg voor je. En natuurlijk ook voor Roxanne.

Sterkte, Gerda

Rox4nne

:'(

Ik lees het nu pas, ben net aangekomen in Zwolle en
ik zag in mn hotmail al dat er weer iets was toegevoegd bij dit dagboek, maar ben niet meteen gaan kijken (eerst uitpakken enzo) ik vind dit heel naar, voor Rene en Paul natuurlijk, maar vooral voor de kleine :'(

Ik vind het heel jammer..
meer kan ik even niet zeggen.

In iedergeval bedankt Lieve Rene en Lieve Paul,
Liefs,
Roxanne

Paul

Hoi Rene,

Ik vind het onbegrijpelijk hoor vanacht toen ik hem nog wat bijvoeding gaf zag hij er best wel heel normaal uit.
Maar er zal toch wel iets met hem aan de hand geweest zijn waardoor hij het helaas toch niet heeft mogen halen :-(
Aan ondervoeding zal het niet gelegen hebben want de krop was goed gevuld toen ik weg ging en zo snel verhongeren ze niet.
Het kan ook zijn dat het jong gewoon verkeerd onder de moeder heeft gelegen en misschien gestikt is daardoor :-(
In elk geval blijft het gissen en je hebt meer dan je best gedaan om het jong te helpen.

Groetjes, Paul

Marianne

Hoi Rene,

Jammer dat het kleintje het niet gered heeft.
Heel veel sterkte in iedergeval.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Rene

Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie medeleven!  Hoewel ze pas 10 dagen oud was en het iedere dag maar heel heel kort was dat ik haar eruit had, moest ik toch een traantje wegpikken gisteren.  Door de fotos had ze een eigen gezichtje, een eigen identiteit gekregen en was het geen anoniem kuikentje meer dat dood ging. Ook de oudervogels hadden er de rest van de dag moeite mee; ze zaten steeds vervreemd te kijken waar het broedhok met hun jonkie gebleven was. Zelfs 's avonds nog, zat Casper om het hardst te fluiten om de kooi uit te mogen maar toen ze er eenmaal uit was en wat gegeten had was ze als eerste weer terug in de kooi, in de hoek waar ooit het opstapje naar het broedhok was. Ook de vader kwam er bij zitten, vergelijkbaar in verwarring.

Alles nog eens op een rijte zettend is het vreemd dat ze na woensdag niet meer noemenswaardig gegroeid is. Dat er zaterdag helemaal geen piepgeluidjes van het voeren te horen waren is ook een teken dat het niet goed zat. Waarschijnlijk wilde Casper wel voeren, maar het jonkie zal zelf niet echt meer gevraagd en gegeten hebben. Er zat toen al iets mis. Wat de precieze doodsoorzaak is zullen we nooit weten, en zelfs als ik het wist schiet ik er niks mee op, ze was de enigste in dit nest, er zijn geen andere jonkies die gered moeten worden, geen andere koppels die broeden.

Sommige lezers zullen misschien zeggen, "volgende keer beter", maar voor
mij is kweken geen doel. Maar als er de ouder vogels zich happy voelen, een nestje beginnen en er dan toch een jonkie uit het ei komt kruipen, dan heb je toch het beste met haar voor; dan wil je graag dat ze opgroeit tot een gezond valkje en daarna een fijn baasje krijgt. Ik vind het dan ook heel erg voor Roxanne dat het valkje waar ze via de fotos al helemaal op verkikkerd was, het niet heeft mogen halen.

-- Rene

Lique

Hoi Rene,

Jeetje wat ontzettend jammer zeg :'(.
Ik vind het heel erg, dat het kleintje is overleden.
Heel veel sterkte toegewenst, en ook voor Roxanne.

groetjes Lique

Mandy

11 januari 2005, 21:02:05 #37 Last Edit: 9 februari 2006, 11:14:46 by *Marianne*
Aaahhh wat ontzettend jammer zeg... :(
Het was zo leuk om hier te lezen hoe ze opgroeide, je vertelde het ook zo leuk en ook de foto's waren mooi om te zien.
Veel sterkte en geef Casper maar een extra knuffel van me. ;)

Dagboek gesloten.
Weer open, neem contact op.

Groetjes Marianne
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl