heeft een valkje koppie vit druppels nodig

Gestart door luukluuk, 16 december 2004, 11:53:01

« vorige - volgende »

luukluuk

ik vroeg mij af of koppie vit druppels nodig heeft ?
hij eet nooit groente enz alleen maar voer maar ik heb wel van die blokken voor zijn snavel groen zijn ze waar vit in zitten en daar zit hij wel aan
gr Margot

Paul

Hoi Margot,

Behalve zaadjes heeft een valkje groenvoer en fruit nodig maar helaas eten ze dat niet allemaal.
Je zou ook kunnen proberen om frutticocktail aan Koppie te geven dat zijn gedroogde stikjes fruit en vaak eten ze dat wel.
Als hij verder helemaal niks eet zou je wel vitamines in het drinkwater kunnen doen.
Mijn eerste valkje eet ook geen groente of fruit en die krijgt ook een vitaminepreperaat in het drinkwater en die is nu 14 jaar ongeveer dus al een redelijke leeftijd.
Alleen nooit te veel vitamines geven, multivit van Bogena mag je geloof ik niet elke dag geven ik gebruik zelf Quikon V en dat mag er wel dagelijks in.

Groetjes, Paul

luukluuk

Hoi Paul
ik heb ook al dat gedroogde fruit en groente ,maar daar eet hij ook weinig van ,ik heb nu druppels gekocht van bogena,en heb 3 druppels in het water gedaan ? maar moet ik nu het water elke dag verschonen ? er staat 5 druppels in water of voer doen
er staat per vogel per dag ,maar die druppels in het water drinkt hij echt niet per dag op
gr Margot

Paul

Hoi Margot,

Het is ook niet de bedoeling dat Koppie 3 druppels per dag krijgt dat is veels te veel ze hebben maar weinig nodig.
Dus 3 druppels in het water is prima dan krijgt ie altijd wel wat binnen.
En die drie druppels per vogel klopt niks van ook al heb je twee valkjes dan gewoon ook drie druppels gebruiken ze drinken hetzelfde water en dat gaat toch nooit op in een dag.
En gewoon elke dag wel vers water geven dus niet een week laten staan tot het op is.
Elke dag gewoon de dosering die nodig is erin doen zoals op de verpakking staat en sommige merken mag je niet elke dag geven geloof ik maar 2 of 3 keer per week.

Groetjes, Paul

luukluuk

hoi Paul
kan ik dan niet beter elke dag vers water doen en maar 1 druppel ? of 2
of is dat weer te weinig ?
klopt het dat het hele water geel is geworden ,mijn zoontje zei mama geel water lust koppie niet hoor lief he
gr Margot

Paul

17 december 2004, 05:54:51 #5 Last Edit: 17 december 2004, 06:00:26 by Paul
Hoi Margot,

Dat zou je ook kunnen doen inderdaad dan krijgt ie toch hetzelfde binnen alleen verspreid en dat is volgens mij prima.
Dat het water geel word is normaal ik heb zelfs een valkje wat geen water drinkt wat niet geel is dus daar moet altijd wat doorheen bij hem  :D
Met dat gele hebben ze geen probleem dus hoor dat drinken ze net zo makkelijk.
Als tractatie kan je ook pijnboompitjes kopen bij de xenos daar zijn ze ook gek op en die lijken wat op zonnepitten alleen zit er geen bast omheen.

Groetjes, Paul