5 mei 2025, 14:30:20

Bibi wil niet

Gestart door Rox4nne, 13 december 2004, 13:53:17

« vorige - volgende »

Rox4nne

Hallo :)

Ik zit met een vraagje, Bibi is nu 4,5 weken oud en hij vliegt, schreeuwt, wil aandacht, alles! Hij wil altijd (maar dan ook altijd) bij me zitten en nooit meer zn doos in (Is uit de nestkast gegroeid alweer, daar blijft ie echt niet in zitten) En ik heb nu een mooie kooi voor em staan, maar hij vertikt het erin te gaan. Hij wil veel liever bij mij zitten. Dan gaat ie ontzettend wild doen in zn kooi tot ik hem eruit haal, want ik wil ook niet dat ie zich bezeerd.. En als het echt moet, dan doe ik hem weer in zn doos en ook daar maakt ie een herrie tot ik hem eruit haal. Nu doe ik er soms een doek overheen en dan is hij wel eventjes stil, maar het is echt heel moeilijk, want ik wil helemaal niet dat hij denkt dat ik hem niet bij me wil hebben, alleen ik moet soms ook even de deur uit, of de afwas doen! Nu na dit lange geklaag is mn vraag:
Wie weet hoe ik dit moet aanpakken? Ik zelf zou het verschrikkelijk vinden als ik altijd maar in een doos moest zitten. Maar hoe krijg ik Bibi in de kooi? En hoe wordt hij er rustig van? Ik laat hem namelijk echt niet in die kooi als hij zo overstuur doet! Hij haalt echt alles uit! Ik ben bang dat hij zichzelf bezeerd!

Nouja, wie weet een goeie oplossing?
Alvast ontzettend bedankt!!

Liefs,
Roxanne

Sanna

Hai Roxanne,

Ik denk dat je de meeste kans maakt wanneer hij vrijwillig zijn kooi ingaat. Misschien kun je hem naar binnen lokken met trosgierst. En dan op een paar plaatsen in de kooi trosgierst hangen. Wanneer hij dan druk aan het onderzoeken is kun je heel voorzichtig de kooi dichtdoen en stilletjes de kamer uitlopen. Dat moet je wel pas doen wanneer hij op z'n gemak zit he? Anders raakt hij in paniek en gaat hij weer vladderen. Hij heeft natuurijk al die tijd elke keer bij jou gezeten en is daar helemaal aan gewend. Ik ben bang dat je je droppie schandelijk verwend hebt ;D. Succes!

Groetjes, Sanna

Paul

13 december 2004, 16:33:57 #2 Last Edit: 13 december 2004, 16:35:21 by Paul
Hoi Roxanne,

Het is toch een kwestie van wennen en negeren als hij om aandacht vraagt.
Kleintje hebben we hier ook soms uren laten gillen want als je op elk gilletje reageert weten ze dat dat aandacht is en blijven ze hun leven lang gillen.
Bibi is natuurlijk nog klein dus je hebt nog wel tijd zat om hem aan zijn kooi te laten wennen en met trosgierst lok je hem nu nog niet zo erg lijkt me.
Is er geen speeltje of iets waar hij graag bij zit dan zou je dat in de kooi kunnen leggen.
Ik had bij Kleintje een speelgoedbeertje naast hem liggen als vervanger van een maatje voor haar.
Hij moet toch op een keer wennen aan de kooi anders blijft ie dat doen en hij kan niet dag en nacht uit de kooi blijven.

Groetjes, Paul