27 april 2024, 08:44:46

raar piepen

Gestart door Emiel_en_Martina, 10 december 2004, 21:08:32

« vorige - volgende »

Emiel_en_Martina

Hallo, onze valkparkiet Kiki piept al een tijdje raar.
Nu hebben we op andere pagina's in het forum al gelezen dat Onze Kiki dan een popje is die broeds is, Ons vraag is nu eigenlijk meer, Kiki die gaat dus raar piepen en in elkaar gezakt in een vierkant voerderbakje zitten haar pootjes op de bodem, maar eigenlijk past het allemaal niet zo goed. Het voerderbakje is ook haar favoriete plaats voor 's nachts of als ze alleen is. Maar dan staat ze eigenlijk meer op de randen van het bakje en piept ze niet zo raar. Wat we nu willen weten is, moeten we het bakje weghalen (maar dan heeft ze 's nachts niet haar vertrouwde plaatsje) of moeten we een nestje kopen of misschien wel het voerderbakje vol maken zodat ze er gewoon op kan zitten. Heeft iemand tips voor ons, de dierenwinkel wist ook niet veel te vertellen.

Alvast bedankt

Martina en Emiel

Karin

Geen nestje / broedblok kopen hoor, dan stimuleer je het alleen maar. Ik zou gewoon lekker het voerbakje laten hangen en er desnoods een tweede bij hangen met voer. Zit ze alleen ? Koop er een vriendje / vriendinnetje bij, dan heeft ze afleiding en je zult haar er heel gelukkig mee maken  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kilian

Hallo, :)

Maar meestal vinden valkjes het voerbakje ook geschikt om hun hun slaapje in te doen of op te gaan zitten.Zoals Karin zeg kan je ook gewoon een vriendje of vriendinnetje bijkopen.
groetjes, Kilian