5 mei 2025, 17:29:58

gizmo_spikey_valkjesfamilie

Gestart door patty_dordtse valkjes, 9 december 2004, 00:42:58

« vorige - volgende »

patty_dordtse valkjes

FF me voorstellen maar dan met foto natuurlijk hoe ze heten.

Dit is het valkje die in me handen geboren is.
Hij is echt een scheetje en was als eerste die fladderde en op de stok zat.
alleen meneertje is een licht gewichtje dan zijn broertje.

Dit is het 3de valkje wat geboren is in me handen die is het zwaargewichtje en een beetje een luilakje...hij bleef lekker lang beneden hangen en keek naar boven naar zijn broertje maar nu gaat die dus al lekker fladderend mee en kluiteren en alle 2 flink bedelen....

De naam komt van een tekenfilm die bedacht is door SIDNEY die keek waarschijnlijk naar taran en de toverketel.

dikke kus ons

Ja ze hebben een pap mondje  ;D ;D ;D hadden dus net eten gehad  ;D ;D ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

~Natas~

31 augustus 2005, 23:54:28 #856 Last Edit: 6 september 2005, 21:55:36 by *Natas*
Hai hai,

Ik moet zeggen wat een mooie foto's zeg van je valkjes.
Hoe doe je dat trouwens...............want dat vind ik wel erg GAAF  ;D
En gelukkig gebruikt Naomi der armpje weer wat meer dan gister.
Maar ik vind de kleur wel FANTASTISCH hoor.
Nu mogen we op der armpje schrijven  ;D
En Patries het zijn mooie valkjes om te zien, heerlijk die lekkere papbekjes  :P

Groetjes,

Natas en Joepie

Lin

Hey,

Leuk gedaan met dat lijstje. Waar haal je die vandaan? Leuke namen ook en fijn dat deze zo goed gaan. Hoe oud zijn ze nu?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

patty_dordtse valkjes

zaterdag zijn ze 8 weken
jonge valkjes te koop

Bianca

Lieve foto's ja!
Echte papbabytjes, hihihihihihi.
8 weken alweer wat gaat de tijd dan hard he als je erop terug kijkt! :o

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

patty_dordtse valkjes

hoi bianca,

het gaat zeker hard te hard eigelijk.
ik heb ze nu met de lepel zover ze moesten er eerst echt niksvan weten en rende dus elke keer weg of echt door het bakje heen  ::) lekkere smurie overal hahaha.
maar nu snappen ze het eindelijk en nu elke keer lokken naar het bakje maar dat doen ze nog niet.
ze eten wel al goed uit hun eigen etensbakje,maar gewichtjes nog niet echt denderend .

patricia
en jah ga ze enorm missen  :'(
jonge valkjes te koop

Christine

sorry sorry sorry

ik heb je foto's niet gezien pfffft maar goed ze zijn prachtig echt waar :-* :-* :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

Hoi Patricia,
zolang de kleintjes niet te mager zijn is er nog geen probleem. Straks als ze zelfstandig eten komen ze wel wat aan, geef ze maar wat lekkers. :)

patty_dordtse valkjes

rianne,

ze eten al goed uit hun etensbakje en wat lekkers hangt altijd in de huisjes hier!!!

jonge valkjes te koop

Rianne

:-\ Vreemd dan dat ze niet aankomen. Maar op deze leeftijd zijn ze natuurlijk pittig actief. Ik zou het nog even aankijken dan en voelen of je het borstbeen duidelijk voelt.

patty_dordtse valkjes

Rianne,
ik heb niks gezegt over het gewicht alleen dat ze niet echt dendernd veel wegen zoals ik soms hier zie op forum...

ze komen wel elke dag iets aan maar niet op het gewicht wat ze ongeveer moeten zijn.

jonge valkjes te koop

Lin

Hey,

Vrij logisch dat ze weinig wegen. Het zijn toch handopfokjes. meestal duurt het ook tot ze 10 weken zijn voordat ze zelfstandig zijn. Maar ze eten dus een beetje zaadjes en je geeft nu pap met pellets doorheen?

Groeten, Lin

Riny

Hoy Patricia
Als je met handopfok bezig bent kun je het beste niet kijken naar een gewichtstabel.
Die zijn allemaal gericht op valkjes die door de ouders zijn groot gebracht.En daar kan handopfok nooit tegen op.
Groetjes Riny :D :D :D

patty_dordtse valkjes

---------------------------------------------------------------------
Hey,

Vrij logisch dat ze weinig wegen. Het zijn toch handopfokjes. meestal duurt het ook tot ze 10 weken zijn voordat ze zelfstandig zijn. Maar ze eten dus een beetje zaadjes en je geeft nu pap met pellets doorheen?

Groeten, Lin
----------------------------------------------------------------------
hoi linda,

heb ze na 1 week eindelijk gewoon normaal met de lepel daarvoor was het echt een geklungel en geknoei dat alles onder kwam zelfs hun 2.
ze hebben een etensbakje erin staan met zaadjes en eivoer dus helft helft.en die is s'avonds over de helft al leeg van eruit gooien en gepelde.
heb hier al pellets gezocht maar dat hadden ze niet in de dierenwinkel.
maar jah ik kijk elke dag of ze wel aankomen en meer kan ik niet doen.
---------------------------------------------------------------------
hoi riny,

neej ik wist dat die tabel ook gewoon een soort van richtlijn was haha.maar toch kijk ik er wel eens naar maar nu heel helemaal niet meer.
jong 2 die blijft onder de 70 wegen en jong 3 die is boven de 80 dat wel.

dus jah gewoon nog aan blijven bieden en minder geven  ::)

zal strx gewichtjes neerzetten heb alles in een mooi boekje staan die ik dus bijhoud  ;D ;D ;D

groetjes
jonge valkjes te koop

Lin

Hey,

Ik had toen ook geen pellets, maar het gewicht van 70 is wel laag. Ik mengde een papje van eivoer en zaadjes daar waren ze wel gek op. Maar wat jij geeft is ook goed. Maar geef je daarnaast ook nog 3 keer pap aan de kleinste? De ontlasting is nog wel goed?

Groeten, Lin