11 mei 2025, 07:54:50

Joepie moet weg

Gestart door Jet, 8 december 2004, 02:18:55

« vorige - volgende »

Jet

Helaas moet ik Joepie weg doen..............

Onze hond is ontzettend fel op hem en ik kan Joep daardoor niet meer los laten vliegen, terwijl hij dat elke avond gewend is.
Ook valt de hond de kooi aan en ik ben bang dat hij de kooi een keer omgooit en Joep te pakken krijgt.

Ik vind het zo zielig voor Joep, dat ik hem echt een heel goed tehuis wens, waar hij lekker los kan vliegen en lekker gekroeld kan worden.

Hij is echt supertam en heel erg lief.

Wie interesse in hem heeft, krijgt de kooi en alle toebehoren erbij.

Ik moet wel echt zeker weten dat hij een heel goed tehuis krijgt, maar dat spreekt voor zich natuurlijk!

Heb je zelf interesse of weet je iemand die Joep in huis zou willen nemen, laat het me dan even weten.

Alvast bedankt!

Jet

Peter op het werk

Hallo Jet,

Jammer zeg... Sinds wanneer heeft je hond dit gedrag tegen over je valkparkiet? Misschien kun je je hond het gedrag ook nog afleren.

Groetjes,
Peter
De webcam in de voliere:

Kijk nu live mee! Klik hier!

Jet

Hoi Peter,

Ik heb al overleg gehad met een aantal deskundigen op dit gebied, en zij zeggen dat dit nooit helemaal te verhelpen is.
Het zit in het instinct van de hond en hij zal dus nooit helemaal te vertrouwen zijn met Joep.
Ik moet zeggen dat de hond zó fel is, dat ik denk dat het nooit goedkomt. >:(

De hond is nog niet zo lang bij ons, maar we hebben, na goed overlegd te hebben, toch besloten om voor Joep een nieuwe baas te zoeken.

Ik hoop dat het snel lukt, dan kan hij eindelijk weer losvliegen.

Groeten Jet

Annouschka

Hoi,

ik weet dat jullie andere hond overleden is en dat jullie daardoor een nieuwe genomen hebben, dit meen ik hier toch op de site gelezen te hebben.

Wel, ik hoop dat jullie voor Joep een goeie nieuwe thuis vinden, helaas zit het hier al vol anders zou ik hem direct adopteren.
Maar ik vind toch, dat wie er laatst bijgekomen is, zou moeten schuiven, ik vind het niet eerlijk tov Joep, hij was er eerst dus moest dat bij mij hier het geval zijn, dan zou de hond eruit vliegen, jammer maar ik zou mijn valkjes nooit of te nimmer kunnen wegdoen.

groetjes
Annouschka

Jet

Hoi Annouschka,

Ik begrijp je reactie, maar ik denk niet dat je iedere situatie zo zou kunnen beoordelen, zonder het hele verhaal te kennen.

Niet dat ik je je reactie kwalijk neem hoor! Maar wegens omstandigheden is er in dit geval echt geen andere mogelijkheid.

Het is voor ons ook heel moeilijk geweest om deze beslissing te nemen, maar omdat ik wil dat Joep een lekker en gelukkig leven heeft, hebben we toch daartoe besloten.

Groeten Jet

boezempje

8 december 2004, 20:17:11 #5 Last Edit: 8 december 2004, 20:17:52 by boezempje
hai jet

ik weet niet waar je vandaan komt anders wil ik joepie  wel van je over nemen,
het gaat dus om de prijs en waar je woont,
ik weet zeker dat joepie  het bij mijn goed heeft en heel de dag uit de kooi mag,
maar het licht hellemaal aan waar je woondt

gr essie

Jet

Hoi Essie,

bedankt voor je reactie.
Ik heb net gebeld met Natasja, zij komt hem zaterdag halen!

Ze was er erg blij mee en ik weet zeker dat hij daar heel goed terecht komt.

Bedankt voor jullie belangstelling.

groeten Jet

boezempje

hai jet

nou gelukkig maar
ben blij voor je dat hij ergens naar toe kan.

gr essie

~Natas~

Hallo Jet,

Ik heb JOEPIE geadopteerd  :D :D :D :D
Ik zal echt heel goed voor hem/haar zorgen en ik weet zeker dat hij heel goed terecht komt.
En ik ga hem Joepie noemen,  ;D

Ik ga ook van Joepie een dagboek maken, zodat iedereen kan zien en lezen hoe het met Joepie gaat.

Ik kom inderdaad as zaterdag al Joepie halen

:-* :-* :-* :-* Natas

moon_midushi

jammer want ik had graag joep willen hebben als speeltje voor donny onze valk maar helaas heb ik het te laat gelezen ,helaas moet donny dus wachten op een  maatje.

Suzanne op een andere pc

Hoi,

Ik wil toch ff reageren. Ik sluit me bij Anouschka aan dat ik het niet eerlijk vind t.o.v. Joep, omdat die er het eerste was. Bij mij zou het ook de hond geweest zijn die er uit gevlogen was. Ik weet dat het anders gelopen is, maar moest dit toch ff kwijt.

Groetjes

Suzanne

marga

hoi jet
je hebt een moeilijke keus moeten maken
ik zou mijn hond ook niet hebben weggedaan
ik denk dat als ik voor die keus zou staan
de valkjes in een buiten voliere zou doen maar
daar moet je dan ook de ruimte voor hebben
gelukkig gaat het hier goed tussen alle dieren
groetjes marga

Paul

13 december 2004, 01:12:10 #12 Last Edit: 13 december 2004, 04:10:29 by Paul
Hoi Jet,

Ik vind in elk geval dat je een mooie oplossing gevonden hebt zo.
Voor een valkje is vaak ook makkelijker een goed baasje te zoeken bij een hond is dat veel lastiger lijkt me.
Je hebt in elk geval iemand heel blij gemaakt met Joepie nu.

Groetjes, Paul

Jet

Hoi allemaal,

Het is idd niet iets wat je zomaar even besluit en absolute voorwaarde dat Joepie wegmocht, was dat 'ie naar een heel goed baasje zou gaan.
Ik weet zeker dat Joep het bij Natasja heel goed krijgt, en dat maakt het wat makkelijker.

De regel: "wie er als laatste bij komt moet als eerste weer weg" vind ik makkelijk gezegd, het is van een aantal omstandigheden afhankelijk.

Het is iig zeker niet mijn bedoeling geweest om hier een discussie los te maken over of de hond of de vogel eruit moet.
Ik weet zeker dat dit de beste oplossing is voor alle betrokkenen.
Daarnaast heb ik ook geen zin om mij steeds te verdedigen over het waarom. Wij hebben deze keuze gemaakt, en als ik de hond weg had gedaan, dan waren mensen van het hondenforum het er niet mee eens geweest.

Iedereen mag natuurlijk z'n mening geven, en dit is de mijne.

Paul en Marga: bedankt voor jullie fijne reacties!

Groeten Jet

tommy

hoi

Ik denk dat ik de zelfde beslissing had gemaakt als jij hoor jet.
Het is voor een valkje makkelijker om een goed plekkie te vinden dan voor een hond.
En wie het laatste komt moet als eerste de plaat poetsen vind ik een hele flauwe opmerking. Zeker als je moet kiezen tussen twee dieren waar je allebei van houdt.

Jet ik wens je heel veel sterkte het zal geen gemakkelijke keuze zijn geweest voor je.

grt Annemieke