Tips om vogels weer in de kooi te krijgen...

Gestart door Valerie, 7 december 2004, 23:05:04

« vorige - volgende »

Valerie

Hoi!

Ik heb een leuke tip om een vogel terug in zijn kooitje te krijgen. Vereiste: vogel zit op de kooi. (kan enkel met kleinere kooi, geen voliere). Heb ik bij Ricky geleerd. Ik neem de kooi van zijn bodem en draai hem om, zodanig dat de vogel klimt, hij zal vanzelf in de kooi klimmen en dan kan je deze weer omdraaien en snel weer op de bodem zetten. ;)
Lukt me perfekt wanneer Ricky eigenwijs niet in zijn kooitje wil.
Ook heb ik Ricky zomaar op een stokje gekregen. Hij was op de TV terecht gekomen en wist niet hoe hij eraf kon (kan nu niet meer echt vliegen en dat weet hij maar al te goed). Ik kwam heel voorzichtig met een stokje dichterbij en hield dit voor zijn buikje. Hij stapte er toch voorzichtig op en nam zomaar een hap uit een stukje appel dat ik hem voorhield! Had ik nooit verwacht. En hij bleef op het stokje zitten tot ik weer bij de kooi was. !! Ricky nu ietsje tammer?  ;D

Kilian

hallo Valerie, :)

Bedankt voor de leuke tip als mijn valkje eens stout is weet ik wat tedoen!!!!!!!!!!! ;D ;D ;D

groetjes, Kilian

danielletikarico

Hoi

Tika is mijn tamme valk die ik zo in de kooi kan zetten. Rico is wat minder tam maar doet Tika in alles na. Dus ik zet Tika, met een stukje trosgierst (dan blijft ze er) in de kooi en binnen 5 minuten zit Rico er dan ook.

Groetjes Danielle