wat heb ik allemaal nodig voor de kweek (alles)

Gestart door krokky, 25 augustus 2002, 19:14:30

« vorige - volgende »

krokky

 :-/ik weet niet wat ik nodig moet hebben voor kweken van valkparkieten ik ben op 2 sep jarig (dan word ik 12) en dan gaan we een groote kooi bouwen maar ik heb nog een paar vraagjes: hoe oud moet een valkparkiet zijn voor de kweek?,
wat heb ik allemaal nodig voor de kweek?
moet ik een apart hokje kopen, zo ja welke?
moet je zelf voor de kleintjes zorgen?

alvast bedankt!!
groetjes krokky

zotte_thomas

yo krokky,

je kan een valkparkiet normaal na 6 à 7 maanden laten kweken , je hebt 2 nestkastjes nodig van ongeveer 20X20X30cm ofzo want als het popje het eerste nest heeft gelegd begint ze het 2e in het andere nestkastje.je moet de bodem van het kastje bedekken met ong. 3cm houtsnippers
geef de vogels naast het basisvoer dat je altijd geeft ook eivoer!

hopelijk hebt ge hier iet aan ,

zotte

GHOST

Citaatyo krokky,

je kan een valkparkiet normaal na 6 à 7 maanden laten kweken , je hebt 2 nestkastjes nodig van ongeveer 20X20X30cm ofzo want als het popje het eerste nest heeft gelegd begint ze het 2e in het andere nestkastje.je moet de bodem van het kastje bedekken met ong. 3cm houtsnippers
geef de vogels naast het basisvoer dat je altijd geeft ook eivoer!

hopelijk hebt ge hier iet aan ,

zotte


Je hoeft toch maar 1 nestkastje ? ?  :-/

GHOST

Citaatyo krokky,

je kan een valkparkiet normaal na 6 à 7 maanden laten kweken , je hebt 2 nestkastjes nodig van ongeveer 20X20X30cm ofzo want als het popje het eerste nest heeft gelegd begint ze het 2e in het andere nestkastje.je moet de bodem van het kastje bedekken met ong. 3cm houtsnippers
geef de vogels naast het basisvoer dat je altijd geeft ook eivoer!

hopelijk hebt ge hier iet aan ,

zotte


Je hoeft toch maar 1 nestkastje ? ?   :-/

Paul

Hoi,
Het beste is als je gaat kweken dat de pop minsyens 1,5 jaar oud is, als het mannetje iets jonger is is minder erg.
Als de pop nog te jong is heeft ze een grotere kans op legnood en op slechte eieren en dat wil je je valkje zeker niet aandoen.
Zelf heb ik nu een broedhok hangen en als er 1 koppel aan het broeden is moet dat volgens mij goed gaan.
Behalve het broedende koppel zitten er nog 2 popjes in de kamervolliere en nog een jong mannetje die nu verliefd is op een valk die in een andere kooi zit :-)
als ie los vliegt gaat ie daar altijd naar toe :-)
Hij heeft een dure smaak want het is de mooiste en duurste vogel die ik heb, namelijk een spierwitte valk .

Groetjes,  Paul

GHOST

Je hebt ten eerste twee valkparkieten nodig  :-X  :)

cor

hallo krokky zoals paul al schreef kun je het beste kweken met een pop van 1.5 jaar oud,de nestkastjes kunnen het beste 30x30 x35cm hoog zijn daar een valkje +/- 30cm is met staart,in het nestkastje doe je vervolgens 3 tot 6cm beuksnippers,voor de jonge valkjes zorgen bijde ouders zelf en naast het gewone voer mag je eivoer,kalk en schone maagkiezel geven,in de maagkiezel mogen geen stukjes dakpan in zitten, de maagkiezel is voor de oudere vogels bedoeld,indien je nog vragen hebt hoor ik het wel groetjes cor