19 juli 2025, 01:37:23

Rambo is dood !!!

Gestart door Coot, 4 december 2004, 03:37:16

« vorige - volgende »

Coot

Ik wist niet waar ik dit berichtje moest plaatsen dus doe ik het hier maar even.

Vanavond (vrijdagavond) is mijn valkje Rambo gestorven. Ik had hem vanaf eind augustus. Hij zelf was van begin Juli ongeveer, dus zo'n 5 maanden.

Gisteravond toen ik terug kwam van het werk merkte ik dat ie stiller was dan normaal. Als ik de keuken in liep en hij zat in de kooi, begon ie altijd op me te roepen, nu dus niet. Ook toen ie op mijn schouder kwam zitten, was ie rustiger dan normaal. Heb hem in de gaten gehouden maar hij bleek wel gewoon te eten en te drinken. Ook zijn ontlasting was niets vreemds aan te zien. Ben dus ook gewoon naar bed gegaan.

Vanmorgen was ie nog rustig, maar hij piepte wel op me toen ik de keuken in liep. Dus ik had zoiets van: ff een paar daagjes rust en dan zal het misschien wel goed komen.

Niet dus :-/. Toen ik vanmiddag thuis kwam zat ie in een hoekje van de kooi op de grond te bibberen. Toen ik bij hem ging zitten zag ik dat hij moest overgeven. Het was dus duidelijk niet goed met hem. Heb toen direct de dierenarts gebeld, waar ik direct kon langskomen. Hij zei dat het op een of andere infectie leek. Hij heeft toen een spuitje gegeven van een zout oplossing met een of andere medicijn erin. De naam hiervan heb ik wel gevraagd, maar ben ik door alle commotie vergeten. De DA vertelde ook al dat het erop of eronder was. Wanneer ie zich binnen een paar uurtjes al een klein beetje zou herstellen, had ie kans om zich er over heen te zetten de komende dagen.

Thuis ben ik niet van zijn zijde geweken. Had een plat bordje met voer voor hem op de grond van de kooi neergezet, zodat ie er makkelijker bij kon, want op het stokje klimmen lukte hem niet meer. Hij heeft ook nog even geprobeerd te eten. Hij kroop steeds meer in elkaar. Ik ben hoop blijven houden, maar mijn gevoel wist wel beter  :( :(.

Hij is op een gegeven moment voorover gevallen met zijn kopje op het bordje. Het was voorbij :( :( :( :( :( :( :(.

Ik heb hem van eind augustus, maar God wat kun je op zo'n korte tijd aan zo'n lief diertje gehecht raken. Zit al de hele avond te huilen en te denken aan die leuke dingen die we beleefd hebben. Ik kwam zelf uit een heel moeilijke periode, maar dankzij Rambo ben ik weer een stuk opgewekter geworden. Nu moet ik maar proberen dit verlies te verwerken, want zo voel ik het echt. Ik ga morgen de kooi ontsmetten en wil zo snel mogelijk een nieuw vriendje. Want ze maken je leven een stuk vrolijker.

Ik zal je echt missen Rambo  :-* :-* :-* !!!!!

Marco

Paul

Hoi Marco,

Wat erg dat hij ineens zo achteruit gegaan is :-(
Ik weet zelf ook hoe snel je aan een valkje hecht en het geeft veel verdriet als er wat met ze gebeurd.
Zeker als je er een hebt is het toch een maatje van je waar je heel veel uurtjes mee doorbrengt.
Heel veel sterkte met het verlies van Rambo.

Groetjes, Paul

Ed

4 december 2004, 09:39:49 #2 Last Edit: 4 december 2004, 10:43:14 by Ed_V.
Hoi Marco

Veel sterkte met het verlies van Rambo  :'(  ik weet wat het is hoor ik had er 1 voor 12 jaar die dag in nacht bij me was en toen ineens niet meer. Ik heb er nu 5 maar dan nog moet ik er niet aan denken dat er een dood gaat. Want ze hebben allemaal een eigen karakter en dat is leuk ik hoop dat je snel een nieuw vriendje vind want ze zijn echt leuk.

Groetjes
Ed, Sandra en Christopher
En de kinderen hier onder

boezempje

hai marco

heel veel sterkten met het verlies van rambo.
ik weet hoe je je kan hechten aan zo'n scheet.

sterkten essie

Annouschka

Hoi,

wat erg zeg :'(  Zo vlug dat het is gegaan, maar je hebt je best gedaan voor hem.

Heel veel sterkte met dit verlies, ik heb er zelf 4 en ben er ook al bijna eens eentje kwijt geweest, moet er gewoon niet aan denken :'(

groetjes
Annouschka

Marianne

Hoi Marco,

Heel veel sterkte met het verlies van Rambo.
Ik hoop dat je straks een leuk nieuw maatje zal vinden zodat het gemis een beetje verzacht wordt.

Groetjes Marianne

Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi Marco,

Wat afschuwelijk voor je dat je je valkje kwijt bent geraakt aan een onverwachtte ziekte. Veel sterkte!

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Gerda

Hoi Marco,

Wat vreselijk voor je. Maar je hebt tot het einde toe je best voor je vriendje gedaan. Een van mijn valkje is net weer thuis na een week in de dierenkliniek, en toen was ik al overstuur. Laat staan als er eentje dood gaat.

Heel veel sterkte.
Groet Gerda

Lique

Hoi Marcel,

Wat verschrikkelijk, dat je valkje is overleden.
Ik wens je heel veel sterkte toe.
Hopelijk heb je gauw een nieuw valkje.

groetjes lique

sadelienda

Sterkte met je verlies.
Zorg dat je niet weer de put in zakt.  :-*

Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

bobbie

Hallo Marco

Wat in en in triest zeg dat Rambo is overleden. Je hebt er echt alles aan gedaan om hem weer beter te krijgen.
Helaas is dit niet gelukt. :(

Vergeet dit zonnetje in je leven nooit!

Als je weer dreigt weg te zakken denk dan aan Rambo, die heeft bereikt dat je je beter was gaan voelen. Tegenover die gave van Rambo ben je haast verplicht niet te verdwijnen in een depressie, dat zou Rambo verschrikkelijk gevonden hebben. Dieren voelen zo goed iets aan.

Heel fijn dat je open staat voor een nieuwe gevleugelde vriend in je leven. Je nieuwe maatje in de toekomst zal Rambo nooit vervangen, maar wel vervullen van dat kameraadschappelijke gevoel dat je ook met Rambo ervaren hebt.

Ik wens je heel veel sterkte.
(PS goed ontsmetten hoor die kooi).

Nel :)

Olga en Hans

Hoi Marcel of Marco??

Wat erg voor je dat Rambo er niet meer is, maar je hebt er alles aan gedaan wat je kon.
Ik hoop dat je straks weer veel plezier aan een ander valkje zal beleven, al zul je Rambo nooit vergeten.
Heel veel sterkte.

Groetjes Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

~Natas~

Hallo Marco,

Ik had je gister al ff gesproken op de chat.
Ik kan ook nu alleen maar zeggen sterkte met het verlies van Rambo.
Ik weet zelf hoe kort je zo'n beestje heb dat je al snel gehecht raakt.
Tis alleen jammer dat je er maar zo kort plezier van hebt gehad  :o
Veel sterkte,
Gr Natas

Valerie

Hoi Marco,

Heeeel veel sterkte met het verlies van Rambo! Ik weet hoe je er onder kan lijden. ik zal nooit vergeten de dag dat ik Rocky verloor. :'(
Hou je sterk en ik hoop dat je snel een nieuw maatje vind.

marga

Wat erg voor je zeg maar heb je nu al wel een nieuw vriendje???

ik ben nu ook al heel erg aan onze valk parkieten gehecht maar nog het meeste aan punky degene die we nog maar het kortst hebben!!!! :o

ik vindt het echt zo zielig en ik kan me goed voorstellen hoe het voelt hoor!!!

ook al heb ik het nog nooit meegemaakt!!!!

groetjes van

jessica