28 april 2024, 05:24:28

Teurlingsvoer 228

Gestart door marianca., 30 november 2004, 00:04:58

« vorige - volgende »

carco

Hoi

Toch maar even 5 kg voer gehaald ( wel veel hoor, maar dan heb ik even genoeg)
Ik moet zeggen, het voer ziet er mooi uit, maar ik mis wel de gekleurde stukjes erin, die in mijn vorige voer zaten.
Maar dat is ,denk ik, meer voor mijn oog dan voor de valken :)
Ze smullen er in ieder geval wel van, en dat is het belangrijkste.
Maarre.. moeten ze nu wel of geen zonnepitten er bij krijgen?
De meningen zijn zo verdeeld hierover, en het gekke vind ik dat iedereen gewoon die pitten in het voer blijven stoppen, en inderdaad bij sommig voer moet je gewoon goed zoeken of je nog iets anders kan vinden dan zonnepitten.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Paul

17 december 2004, 05:58:41 #31 Last Edit: 17 december 2004, 05:59:23 by Paul
Hoi Caroline,

Die gekleurde stukjes zijn niet echt belangrijk hoor daar aten ze bij mij toen amper van.
Als je de valkjes binnen hebt hoef je zeker geen extra zonnepitten te geven daar worden ze alleen maar vet van.
Buitenvalkjes kunnen in de winter tegen de kou wel wat extra vet gebruiken dus daar zou je dan wat zonnepitjes extra bij kunnen geven.
Maar in het voer zitten vervangende zaden dus ik denk dat dat ook niet eens echt nodig is.
Ik geef ze in elk geval geen zonnepitten hier.

Groetjes, Paul

Rick

Hallo allemaal

Nou de valkjes zijn allemaal over op het teurlings 228 voer.En ze vinden het toch lekker. Normaal met het andere voer zat er op het eind van de dag nog veel voer in hun bakjes en nu zijn ze gewoon leeg. Ze zitten gewoon te vechten wie er bij de voerbak mag.

Groetjes

Rick
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.


www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie

Paul

Hoi Rick,

Dat is een goed teken dat ze het zo lekker eten :-)
Hier zijn ze er ook allemaal gek op en je hebt in elk geval niet die hele bergen zonnepitten nu.
Ik vind het zelf heel mooi voer en het bevalt me prima en ik zal niet snel meer over gaan op ander voer hier.

Groetjes, Paul

Annouschka

Hoi,

even melden dat ik wss binnenkort ook Teurlings zal gaan gebruiken, Tineke gaat opzoek voor mij om in de buurt bij haar een winkel te vinden die het verkoopt.  Ik ga dan een deel aan haar geven zodat ik het toch niet moet weggooien want 25kg is teveel voor mijn 4 valkjes hier.

Jullie horen het wel.

groetjes

Ed

Hoi Annouschka ,

Dat zal zeker geen slechte keuzen zijn hoor ik gebruik het al 4 weken en ze zijn er gek op heb gisteren 20 Kg dus er is een iets kleiner verpakking ik heb daar 16,50 euro voor betaald en dat vond ik niet slecht want voor 5kg betaalde ik 6,35 euro en ik was dan ook nog een kwart tank bezine kwijt nu haal ik aan de overkant van de straat.

Groetjes
Ed

Karin

Mocht iemand in de randstad wonen en het niet kunnen vinden, ik koop het hier : http://www.geonschrijver.nl/
Hij zit in Rijnsburg. Wel even van te voren bellen of mailen of hij het op voorraad heeft, want hij heeft er meestal maar 1 staan. Ook heeft hij niet hele ruime openingstijden dus kijk even op de site, anders rij je voor niks.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Olga en Hans

Hallo,

Wij geven sinds maandag ook het teurlingsvoer 228, van Nellie 3 kilo overgenomen en zij had het weer van Paul.
Nou aten ze bij ons alleen de kleine zaadjes en die hebben ze nu ook als eerste gegeten, maar er zit nog genoeg in en wil kijken of ze de andere zaden ook willen eten. Ik had wat teveel dit x in hun bakje gedaan, maar blaas wel iedere ochtend het voer uit, zodat alle lege zaadjes weer verdwenen zijn. Het zou heel fijn zijn als wij zo steeds wat kilootjes van iemand kunnen overnemen of dat we 25 kilo met meerdere valkjesliefhebb(st)ers kunnen delen.
Ons vorige voer, gekocht op de vogelbeurs in Boskoop, van van Noorden, daar kan ik de helft wel aan de vogeltjes buiten geven. Nou ja hebben die ook wat  :D.

Groetjes Hans en Olga.


Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Annouschka

Hoi,

weet er soms iemand of er een lijst bestaat met de verdelers op van Teurlingsvoer?
Ik heb al op diverse sites gekeken maar kan niks vinden.

groetjes
Annouschka

Peter op het werk

CitaatHoi,

weet er soms iemand of er een lijst bestaat met de verdelers op van Teurlingsvoer?
Ik heb al op diverse sites gekeken maar kan niks vinden.

groetjes
Annouschka
Hoi Annouschka,

Ben voor je aan het zoeken geweest maar ik heb geen lijst kunnen vinden. Als je in google zoekt vindt wel een paar winkels maar geen komplete lijst.

Groetjes,
Peter
De webcam in de voliere:

Kijk nu live mee! Klik hier!

Ed

CitaatDe inhoud van Teurlings 228

Gropar Euro-Top
  
Milletzaad Plata      24%  
Milletzaad wit      15%  
Witzaad              10%  
Boekweit              6%  
Milletzaad rood       5%  
Lijnzaad              5%  
Haver hele gepeld        4%  
Negerzaad        3%  
Hennepzaad      3%  
Paddyrijst        3%  
Radijszaad       3%  
Haver gepunt      2%  
Tarwe              2%  
Saffloorpitten        2%  
Komkommerpitten        2%  
Rode Dari        2%  
Spinaziezaad      2%  
Maïsgrutten        1,50%  
Witte Dari        1,50%  
Lijsterbessen      1%  
Rozijnen              1%  
Katjang Idjoe      1%  
Meloenpitten       1%  
                       
Totaal            100%

Het mengsel voor de échte  
liefhebber met 23 verschillende grondstoffen voor variatie  
En optimale kwaliteit!

Groetjes
Ed

Hoi Annouschka

Je bedoelt niet dit zeker zowel dan stond dat al in dit bericht.

Groetjes
Ed

Annouschka

Hoi,

nee, die lijst met zaden had ik al gezien, ik ben op zoek naar een winkel in de grensstreek waar ze het verkopen.

groetjes

Ed

Hoi,

Valt dat niet op tevragen bij Teurlings zelf.

Groetjes
Ed

Annouschka

Hoi,

even om te melden dat ik een winkel gevonden heb in Axel (bij Hulst) die Teurlings zaterdag voor mij zal hebben :) ik heb het daar besteld, sommige winkels wilden dat niet maar daar waren ze direct bereid om het te doen :)

Ik ben echt heel erg benieuwd wat dit gaat geven.  Jullie horen het nog.

groetjes

Ed

Hoi Annouschka

Ben blij dat je wat gevonden heb het is niet makelijk tekrijgen hoor als ze al ander voer van teurlings verkopen willen ze het wel bestellen ander niet. En ze zullen er van smullen ze zijn er hier gek op jong en oud.

groetjes
Ed