6 mei 2025, 09:32:54

Rode oogjes

Gestart door murphy, 7 maart 2003, 21:38:28

« vorige - volgende »

murphy

Hallo,
Weet iemand wat mn Valkje Murphy kan hebben ;Ze heeft al 2 weken last van rode oogjes en een beetje een hangend ooglid bij het rechter oogje...
Wat kan het zijn wat kan het wezen,misschien een stof allergie ze zit ook vaak op mn Cavia kooi waar zaagsel in ligt vandaar...??!!
Heb het steeds wel met gekookt water ingedruppeld en dan was het effe over en dan komt het weer terug na ee paar dagen.
Als het blijft dan ga ik wel naar de dierenarts!!
Alvast bedankt met antwoorden Milena & Murphy

Tara

Hoi Murphie,

wat die ziekte betreft, je kunt het best eens naar de dierenarts gaan om ontstekingsmiddel te krijgen. Wat dat zaagsel betreft, dat kan het niet zijn want dat is ook geschikt om in een nestkast te liggen dus ...

Laat je ff weten hoe het verder afloopt?
Groetjes, Tara&Co

Daisy

Hoi Murphy,

Valkjes schijnen hier vaker last van te hebben. Mijn valkje had daar een tijdje geleden ook last van. Ik denk dat het bij ons kwam doordat ze persé de achterste pitjes uit haar bakje wilde hebben en dus bleven er lege schilletjes aan haar oogje plakken wat irriteerde. Soms het bakje verplaatsen en vaak legen hielp wel. We zijn ook met haar naar de dierenarts geweest en daar kregen we oogdruppels mee. Dat hielp maar even want ze had al snel door dat dat niet leuk was en deed dus gewoon haar oogje dicht of draaide haar koppie weg >:(... Nu gaat het gelukkig weer goed. Verder wil het wel eens helpen om ipv schelpenzand houtsnippers op de bodem te doen, zand kan namelijk ook irriteren. Veel succes ermee!

Groetjes, Daisy

Kiko en Daisy

murphy

Hallo,
Bedankt weer voor de reacties ik heb niet naar de dierenarts gehoeven,want het is nu over;Murphy's oogjes zijn niet rood meer..
Als het terug komt zal ik wel gaan.
En Daisy over de bodembedekking ik heb al hout snippers op de grond dus daaraan zal het niet liggen!?
Dooeii Groetjes Milena Murphy& Nemo