16 mei 2025, 23:46:50

Help! Lutino pop of mannetje?

Gestart door RobjeH, 28 november 2004, 20:48:14

« vorige - volgende »

RobjeH

Ik heb een aantal weken geleden een 'koppeltje' (ongeveer 8 maanden oud) valkparkieten gekocht, maar zit met een groot probleem. De lutino heb ik als man gekocht, maar ik krijg steeds meer het vermoeden dat dit ook een pop is. Ik heb hier een aantal redenen voor:
1 De lutino vertoont geen macho gedrag en fluit niet tot nauwelijks.
2 De lutino 'man' zit heel veel te knuffen met een andere valkparkiet die ik heb (zeker weten een man).
3 De lutino vindt zijn vrouwtje helemaal niet interessant.
4 De lutino heeft (heb ik ergens gelezen) geen kleine kuif, maar een hele grote/brede.
5 De lutino gebruikt zijn snavel niet tot nauwelijks om tegen dingen aan te slaan.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Het mooiste zou zijn als er iemand in de buurt van Den Haag woont en misschien een keer de tijd zou hebben (tegen vergoeding?) om even langs te komen om mij zekerheid te geven. Ik vind dit erg belangrijk, omdat ik een kweek koppel wil vorm.

Ik hoop iets van jullie te horen.

Groetjes,

Robbie

Paul

Hoi Robbie,

Hoe oud is die lutino als hij ouder dan 1,5 jaar is dan kan je het vaak zien maar is hij jonger dan is het moeilijk te zien omdat bij lutino's het verschil tussen man en pop minimaal is.
Er zijn ook mannen die behoorlijk rustig zijn en dan soms net een pop lijken.
ALs je er wat geld voor over hebt zou ik gewoon een DNA onderzoek op laten doen dan stuur je een paar veren op en je krijgt dan een tijdje later de uitslag die bijna 100 % nauwkeurig is.
Dat onderzoek kost 22,50 dus als je dat ervoor over hebt zou je dat kunnen doen.

Groetjes, Paul

boezempje

hai Robbie

ik kan het voor je pendelen als je wil maar dan moet ik een naam en foto van je valkje hebben en foto hoeft niet persee hoor
ik hoor het wel of je het wil.

gr essie

RobjeH

Luna heet 'het' vogeltje. Ik durf geen hij of zij meer te zeggen, want ik ben ten einde raad ;)

boezempje

hai robbie

bij mjn pendel komt uit dan luna een pop is.
succes ermee

gr essie