6 mei 2025, 18:45:37

een nieuwe start!!!!!!

Gestart door Kilian, 28 november 2004, 16:11:40

« vorige - volgende »

Kilian

hallo iedereen,

vandaag heb ik mijn nieuwe valkje gekocht hij heet Denzel!!!Deze naam heb ik ook van deze site!!in de winkel kon ik echt niet kiezen tussen al die valkjes maar het is me toch gelukt!!!!Ik heb een mooie valk kunnen aanschaffen en ik weet al wat me te wachten staat!!!!Ik had wat speeltjes gekocht en het juiste voer en, ....Nu zit hij in zijn kooitje en hij moet nog wat wennen.Maar ik ben er toch al in geslaagd om hem op zijn buikje te strelen!!!!!Binnen een paar dagen ga ik hem proberen op mijn hand te komen zitten ;D
en ik zal ook wat foto's plaatsen!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

groetjes,
Kilian

sadelienda

Hoi welkom op de site en succes met je aanwinst.
Wij wachten geduldig op de foto's.

Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

Paul

Hoi Kilian,

Wat leuk dat je een valkje hebt kunnen vinden.
Denzel is ook een leuke naam die komt niet zo veel voor dus best wel speciaal.
Het tam maken zal zeker lukken als je hem nu al op zijn buikje kan aaien.
Gewoon veel aandacht geven en rustig tegen hem praten dan moet dat zeker gaan lukken.
Veel succes met Denzel.

Groetjes, Paul

bobbie

28 november 2004, 20:17:40 #3 Last Edit: 28 november 2004, 20:18:07 by bobbie
Hoi Kilian,

Gelukkig heb je je valkje nu. Je was gisteren zo zenuwachtig omdat je hem vandaag zou gaan halen.
Denzel is een hele leuke naam en zoals ik het lees is Denzel binnen de kortste keren tam.

Veel plezier met hem.

Doei, Nel

Marianne

Hoi Kilian,

Gefeliciteerd met je valkje.
Heel veel plezier ermee.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Kilian

hallo allemaal,

bedankt voor al jullie reactie's.Ik vond het heel fijn ;).Wel ik zal maar weer verder gaan met mijn verhaal.Gisterenavond heb ik het er toch op gewaagd om Denzel eens uit zijn kotje te laten.
Hij keek eerst wat rond maar hij deed nieks.Hij zat daar maar gewoon heel mijn kamer te bezichtigen.Mijn vorige valk vloog in het begin direct uit zijn kot, maar hij niet.toen nam ik wat zaad in men handen en ik hield het voor zijn bekje.Hij aarzelde even maar toen begon hij uit mijn hand te eten.Het was al een mooi begin.toen begon ik hem wat op zijn buikje te strelen en op zijn rugje en hij liet het gewoon toe.
Maar toen streelde ik weer op zijn buikje en hij kwam met een pootje op mijn vinger zitten ;D.Ik moedigde hem aan en toen zette hij ook zijn andere pootje op mijn vinger!
Ik wandelde wat met hem door de kamer en ik zette hem dan op zijn schommeltje.
En daar zat hij dan ik vond het super leuk dat het al zo goed begon!!!!!!!!!!die avond heeft hij nog wat op zijn kotje gezeten en wat rond gevlogen maar toen landde hij in mijn aquarium gedeeltelijk toch(met zijn staart) :D :D :D.Ik heb die avond nog mijn vissen uit mijn klein aquarium in de keuken gestoken(in een ander aquarium)en toen dat op mijn kamer weg gedaan.Maar ik heb nog een aquarium zonder deksel op mijn kamer.Maar ik heb al een oplossing ik ga een ander aquarium kopen met een dak zodat hij er nie in kan!!!!!Dat zal veel veiliger zijn.Maar ja, toen het tijd werd om te gaan slapen heb ik hem op mijn vinger gepakt en ik heb hem zonder verzet in zijn kooi kunnen zetten.
De volgende morgen ging ik naar school.Ik zwaaide nog even naar denzel en ik vertrok.Toen ik(rond 15:50)terug thuis kwam zat hij daar nog altijd rustig in zijn kooitje.Ik heb mijn boeken gepakt en aan mijn huiswerk begonnen en terwijl heb ik hem losgelaten.Na een paar keer vliegen heb ik hem weer in zijn kooitje gezet en ben ik naar hier gesurft om mijn verhaal neer te pennen.

Zo dit was het dan weer, :) :) :) :) :) :)
groetjes,
Kilian                          (p.s.)Ik kan nu nog geen foto's zetten want men ma heeft ze nog niet op de computer gezed.Maar ze zullen erwel komen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Paul

Hoi Kilian,

Wat goed dat hij meteen al zo op je vinger komt zitten dat is zeker een heel erg goed begin hij zal best snel tam worden nu :-)
Je hebt zo eigenlijk zijn vertrouwen al grotendeels gewonnen en dat is heel erg snel al.
Ik ben heel benieuwd naar de foto's.

Groetjes, Paul

Kilian

Hallo allemaal,

ik heb de foto's maar ik heb geen flauw idee hoe je die nu in het forum moet plaatsen??? ??? ??? ???
Kan iemand mij helpen

groetjes,
Kilian en Denzel ;D

Paul

30 november 2004, 03:11:21 #8 Last Edit: 30 november 2004, 03:16:29 by Paul
Hoi Kilian,

Ik heb daar een stukje over geschreven een tijdje geleden dat kan je hier vinden:
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=updaat;action=display;num=1087554279;start=0  

Ook als je op de site op help klikt kan je een stukje lezen over hoe het uploaden werkt.
http://www.valkparkiet.com/nl/files/help.htm

Groetjes, Paul

Kilian

Hallo iedereen, ;) ;)

Bedankt paul om de gegevens maar mijn foto's zijn groter dan 60kb dus ik kan ze der nie op zetten.Maar ik zal toch blijven proberen.Ik zal weer verder gaan met mijn verhaal alles is nu super goed!!!Want Denzel is al heel tam aan het worden ik mag hem pakken en op mijn schouder pakken en zo met hem door de kamer lopen.Ik had niet verwacht dat da ging lukken.Hij is altijd heel boos als ik lang weg ben dan zit hij te roepen en van de eene stok in zijn kot naar de andere te springen.Als ik dan zijn kotje open doe vliegt hij zo vlug hij kan uit zijn kot en land hij op mijn kast na een paar toertjes vliegen is hij al zijn energie kwijt (zeg maar).Dan kan ik hem op mijn schouder zetten en samen met hem tv kijken.Ik zal binnen een paar dagen hem eens de rest van het huis laten zien!!!We hebben woensdag ook achter een parkietje geweest en achter een nieuw aquarium voor in mijn kamer.We hebben al een parkietje in de keuken en die zat daar zo zielig(is al 3 jaar)dus we hebben nog een jong popje gekocht voor bij haar!Het is hier een echte beestenboel. ;D ;D En dat vind ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuk!!!!Ik ga nu nog wat met Denzel gaan spelen!

Groetjes, Kilian en Denzel!!!!!!!!!!!!! :)

Paul

Hoi Kilian,

Over het verkleinen van foto's heb ik ook een stukje geschreven dus dat moet ook geen probleem zijn als je het doet zoals aangegeven :-)
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=news;action=display;num=1088072035;start=0

Groetjes, Paul

Kilian

zie hier een fotoke van denzel:

groetjes Kilian en Denzel

Kilian

en hier nog een fotoke: :) :) :) :) :) :) :)

Leuk he daaaaaaaaaaaaaaaag,
Kilian en Denzel

sadelienda

Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

Paul

Hoi Kilian,

Denzel heeft een heel lief koppie dat zal wel een schatje zijn he :-)
Zijn kuif ziet er wel wat geplukt uit maar dat groeit wel weer aan.
Met de foto's is het nu ook gelukt zie ik dat is wel leuk dan kunnen we ook van Denzel meegenieten :-)

Groetjes, Paul