7 mei 2025, 11:41:02

Kooi groot genoeg

Gestart door Gert-Jan, 24 november 2004, 20:06:45

« vorige - volgende »

Gert-Jan

Heb een vraagje
Mijn valkjes zitten buiten in de voiliere , maar er is jammer genoeg geen nachthok. Dus ik ben van plan om ze binnen te nemen. Ik heb een papegaaienkooi van 70 hoog, 40 lengte , 40 breedt. Zou dit passen voor 4 valkjes ?!  :-/ Heb nog een paar kooien, maar dan moeten ze elk appart zitten. Het is maar voor 2-3 maanden, tot de ergste winter voorbij is, maar ze kunnen wel niet rondvliegen...

Graag snel antwoord
Groetjes
Gertje

Gert-Jan

Jammer dat niemand antwoord  ::)

bobbie

Hallo Gert Jan,

De maten vind ik erg klein voor 4 valkparkieten, maar ja, ik heb een tik: ik vind dat alles ruim moet zitten.

Als je het anders op kan lossen zou ik dat doen. Kan je ze niet 2 aan 2 in een kooi doen?
Misschien kan je ergens een ruimere kooi op de kop tikken.

Ik kan wel zeggen dat het vrij klein is, maar wat later op de avond zitten er meer mensen op deze site en die zullen je ook antwoorden. Misschien zeggen die iets heel anders.

Wat hierboven staat is mijn mening.

Wat ik ook heb gehoord en gelezen is dat veel valkparkieten niet in een binnenhok willen/gaan zitten. Ze zitten liever buiten. Kunnen ze schuilen tegen wind en regen? Dat is natuurlijk het belangrijkste.

Succes, Nel

marianca.

Hallo gert-jan,

Ik vind het ook wel erg krap voor 4 valkjes.Als ze nu dagelijks eruit mochten om de vleugels te strekken zou het wel gaan..
Kan je de voiliere dan niet in 2en delen of een deel goed afdekken met een of ander spul tegen de kou?Ik kan iemand die heeft ook geen binnenhok maar bekleed de voiliere met een soort dik plastic voor winter.De valken kunnen wel niet aan het plastic komen want dat is heel ongezond!En anders zou ik de valken 2 bij 2 zetten...zijn het koppels?

groetjes
marianca

Paul

Hoi GertJan,

Ik zou de kooi voor 2 valkjes al te klein vinden als ze er nooit uit komen wan 40x40 is echt krap hoor.
Als ze buiten de kooi de vleugels strekken is het wat anders dan zou er in die kooi 2 valkjes kunnen.
Voor 4 moet je toch al gaan denken aan een kleine kamervolliere van 70 bij 60 cm en 170 cm hoog anders is het veels te krap als ze er nooit uit mogen.

Groetjes, Paul

Gert-Jan

Ja, ze zitten beschut tegen wind en regen.
Maar we gaan nu een lamp hangen in de voiliere.
Die lamp kan desnoods ook nog wat warmte afgeven voor mijn valkjes. Bedankt voor de reacties!  ;D

GRtz !
Gert-Jan