9 mei 2025, 13:53:20

Deur!

Gestart door marianca., 5 december 2004, 00:38:25

« vorige - volgende »

marianca.

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje ivm de plaats van 2 voilieres.Ze staan in de voorkamer waar tevens de ingang is(dus de voordeur).Wij zelf hebben nu een andere living en deze ruimte is geheel voor de valken.Mijn vraag is nu...als de deur open en dicht gaat is dat dan tocht???.Het gebeurt natuurlijk niet de hele dag.Er staan daar 2 kamervoilieres en de andere staan in de aangrenzende ruimte.Mijn man zegt dat het geen tocht is maar alleen ff kou wat naar binnen komt...nu vraag ik het aan de experts ;).Mijn man is anders bereid om er iets aan te doen...een gordijn ofzoiets..lief he ;) :D.

groetjes
marianca

Paul

Hoi Marianca,

Ik zou zelf zeggen net als je man dat het inderdaad geen tocht is.
Als je echt een constante luchtstroom langs de vogels hebt is dat tocht en daar worden ze ziek van maar even een beetje wind kan helemaal geen kwaad.
Buiten zitten ze soms in de volle wind en daar kunnen ze ook tegen.
Dus ik zou me daar geen zorgen om maken.

Groetjes, Paul

marianca

Hallo Paul,

Bedankt voor je reactie.Is dus precies zoals mijn man ook al zei...koude lucht en geen tocht ;).Nu ben ik inderdaad gerust..wilde het gewoon ff zeker weten.

groetjes
marianca

Annouschka

Hoi,

wel, bij mij staat de kooi van de valkjes ook naast de keukendeur, in de keuken is geen verwarming aanwezig en is het bijgevolg ook kouder in de winter daar.  Hier doen ze het tot nu toe goed, ik denk echt dat tocht van buiten komt, of net zoals Paul zegt, het is een wind dat even passeert, daar worden ze volgens mij niet ziek van.

groetjes