7 mei 2025, 18:21:55

Ineens vechten

Gestart door Kolkkie, 26 november 2004, 14:03:40

« vorige - volgende »

Kolkkie

26 november 2004, 14:03:40 Last Edit: 26 november 2004, 14:04:20 by kolkkie
Hoi,

Zostraks had ik Coco en Punky even los uit de voliere (rest zat nog in de voliere).
Ik lag nog even lekker lui onder de wol, dus Coco kwam bij mij op mijn kussen zitten. Vervolgens kwam Punky ook op mijn kussen zitten en het was ineens knokken geblazen tussen Coco en Punky.
Punky vloog toen naar de kast toe (koos eieren voor zijn geld) en Coco er als een speer achteraan om daar weer verder te gaan vechten met Punky.

Coco kwam vlak daarna weer bij mij op het kussen zitten, Punky kwam erbij en het begon weer van voren af aan.

Ze zitten nu wel rustig in de voliere, alleen Coco zit veel te 'piepen' in de voliere en te zenuwen dat hij eruit wil.

Moet ik dit zien als een eenmalig incident of moet ik mij zorgen gaan maken?
Dit is de eerste keer dat het gebeurd, of ze moeten dingen uitspoken als ik er niet ben.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Mariska,

Vaak heb je wel dat ze even vechten en even later is dat weer normaal.
Kijk het gewoon even aan het gaat al heel lang zonder problemen
Ik heb hier ook wel eens een probleem in de kamervolliere maar dat lost zichzelf meestal wel op.
Anders doe je Coco gewoon weg toch  :D

Groetjes, Paul

Kolkkie

26 november 2004, 16:49:51 #2 Last Edit: 26 november 2004, 16:50:26 by kolkkie
CitaatAnders doe je Coco gewoon weg toch  :D

Hoi Paul,

Coco zal ik nooit van mijn leven wegdoen, dus zet dat idee maar lekker uit je hoofd ;D.

Ik heb de 2 kemphanen er later nog een keer uitgehaald en toen gebeurde het weer dat Coco achter Punky aanzat.
In de voliere zitten ze nu rustig naast mekaar, dus het lijkt dat dit probleem zich alleen voor doet als ze beide uit de voliere zijn.

Ik zal het nog wel even aankijken, maar ik vind het wel vreemd dat het nu ineens begint. Of zou het komen omdat Punky nu een grote man aan het worden is  :P.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Rene

26 november 2004, 17:44:37 #3 Last Edit: 26 november 2004, 17:45:21 by Rene
Hoi Mariska,

Misschien is het een gevecht om jou, kan Coco niet hebben dat je een andere man ook aandacht geeft? Hij wil je voor zich alleen of is bang dat ie je gaat verliezen aan die knappe Punk :D

Ik hoop dat het gedrag weer overgaat, anders niet meer beide tegelijk uit de voliere? ::)

Groetjes,

-- Rene

Kolkkie

CitaatHoi Mariska,

Misschien is het een gevecht om jou, kan Coco niet hebben dat je een andere man ook aandacht geeft? Hij wil je voor zich alleen of is bang dat ie je gaat verliezen aan die knappe Punk :D

Ik hoop dat het gedrag weer overgaat, anders niet meer beide tegelijk uit de voliere? ::)

Groetjes,

-- Rene

Hoi Rene,

Het kan zijn dat het dat is, dat Coco bang is om mij te verliezen  :-/.
Punky is niet helemaal tam, die komt vaak pas bij me zitten als er een ander valkje bij mij zit.
Het gekke is, is dat ze nooit gevochten hebben met mekaar om mij. Ze zaten altijd gebroederlijk bij mij op bed als ik er in lag, tot vandaag.
Waarom zouden ze ineens na bijna 6 maanden met mekaar gaan vechten..........vreemd :-/ :P.

Groetjes,

Mariska

Rene

Hoi Mariska,

Inderdaad wel vreemd. Zouden de hormonen bij Coco zijn gaan opspelen? dat ie nu midden in zijn "periode" zit?

Als valkjes nou eens echt zouden kunnen praten ...... dan konden ze je vertellen wat hun dwars zit! Nu blijft het gissen  (of je moet even langs gaan bij de dierentolk :D)

-- Rene

Kolkkie

CitaatInderdaad wel vreemd. Zouden de hormonen bij Coco zijn gaan opspelen? dat ie nu midden in zijn "periode" zit?

Als valkjes nou eens echt zouden kunnen praten ...... dan konden ze je vertellen wat hun dwars zit! Nu blijft het gissen  (of je moet even langs gaan bij de dierentolk :D)

-- Rene

Hoi Rene,

Coco is nu 9 jaar en ik heb hem dit nog nooit zien doen, dus of de hormonem opspelen weet ik niet.

Ik zal morgen kijken of het weer gebeurd, want ik hoop echt dat het eenmalig is.
Coco was echt flink aan het bijten richting Punky.

De link die je me gaf is erg informatief, maar ook prijzig haha.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi,

Vanmorgen weer een poging gedaan om Coco en Punky tegelijkertijd uit de voliere te laten. Het werd geen succes.
Coco weer als een bezetene achter Punky aan als Punky bij mij kwam zitten.

Ik heb Coco maar in de voliere gedaan en de rest er uit gelaten.

Later op de dag ga ik eens kijken of het goed gaat als ze allemaal los zijn.
Als Coco dat gedrag ook toont als ze allemaal los zijn zit ik denk ik met een probleem.

Groetjes,

Mariska

Andrea

27 november 2004, 19:50:48 #8 Last Edit: 27 november 2004, 19:53:20 by Andrea
Hoi Mariska,

Da's inderdaad een moeilijke situatie.
Mss komt het wel dat Punky nu idd volwassener begint te worden en dominanter wordt en Coco dit als een bedreiging gaat zien. Binkie is namelijk de laatste tijd ook lekker dominant aan het doen (aan het puberen), maar hij heeft verder geen andere valk man om zich heen. Hij is qua gedrag echt verandert, hij is nu een echte macho.
Als het zo doorgaat, kun je misschien een afscheiding maken in de voliere. Of je zet Punky samen met Pukkie (voor gezelschap) tijdelijk in je kleinere kooi en hopen dat de situatie dan voorbij gaat.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

CitaatHoi Mariska,

Da's inderdaad een moeilijke situatie.
Mss komt het wel dat Punky nu idd volwassener begint te worden en dominanter wordt en Coco dit als een bedreiging gaat zien. Binkie is namelijk de laatste tijd ook lekker dominant aan het doen (aan het puberen), maar hij heeft verder geen andere valk man om zich heen. Hij is qua gedrag echt verandert, hij is nu een echte macho.
Als het zo doorgaat, kun je misschien een afscheiding maken in de voliere. Of je zet Punky samen met Pukkie (voor gezelschap) tijdelijk in je kleinere kooi en hopen dat de situatie dan voorbij gaat.

Groetjes Andrea

Hoi Andrea,

Wat het rare wel is, is dat als ze beiden in de voliere zitten er niets aan de hand is.
Coco gaat pas achter Punky aanjagen als Punky bij mij op het kussen gaat zitten als Coco er ook zit.

Ik moet nog steeds wat stokken op maat maken voor de kleine kooi, dan kan ik daar Punky met Pukkie inzetten.
Tot nu toe ben ik het elke keer vergeten of geen tijd.

Groetjes,

Mariska

Andrea

Hoi Mariska,

Das idd gek.
In de voliere zitten ze juist dichter op elkaar en als ze los zijn kunnen ze elkaar juist mijden. Maar misschien toch wel dat Coco Punky als een bedreiging ziet, omdat jij zijn baasje bent en hij jouw volle aandacht wilt.
Ik hoop in iedergeval dat dit probleem zich snel oplost.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Paul

Hoi Mariska,

Coco ziet jou als zijn partner en laat daar dus geen andere mannetjes bijkomen omdat dat een bedreiging is.
Daarom is er in de volliere niks aan de hand omdat jij daar niet in zit.
Het is moeilijk daar wat aan te doen want Coco heb je al lang en dat gedrag verander je niet snel.

Groetjes, Paul

Andrea

30 november 2004, 17:59:17 #12 Last Edit: 30 november 2004, 18:00:16 by Andrea
Hoi Mariska,

Hoe is de situatie nu met de mannen bij jou?
Wat Paul zegt zal wel kloppen, want waar jij bent is Coco en anders om, hij ziet jou idd als partner.
 Mss dat ie daarom ook niet wil wip wappen met 1 van de dames, maar da's weer een ander verhaal. :D

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

CitaatHoi Mariska,

Hoe is de situatie nu met de mannen bij jou?
Wat Paul zegt zal wel kloppen, want waar jij bent is Coco en anders om, hij ziet jou idd als partner.
 Mss dat ie daarom ook niet wil wip wappen met 1 van de dames, maar da's weer een ander verhaal. :D

Groetjes Andrea

Hoi Andrea,

Gisteren was Punky aan het fluiten en macho doen ik de voliere. Punky probeerder op een gegeven moment zelfs Coco te imponeren, maar dat had als gevolg dat Coco met vleugels wijd een aanval inzette op Punky.
Daarna is dat voorval niet meer voorgevallen.

Ik had ze van de week ook alle 5 los, maar toen viel Coco Punky weer aan als Punky maar enigzins in de buurt kwam.
Mijn vader heeft het ook allemaal kunnen zien, want die was met mijn pc bezig.
Als ik ze alle 5 tegelijkertijd los heb moet ik wel oppassen wat die 2 mannen doen.
Het maakt dus niet uit of ik alleen Coco en Punky eruit heb of alle 5 tegelijkertijd.
Wat me wel opvalt is dat Coco degene is die begint met bijten ed. en dat Punky het ruime sop kiest als Coco aan het vechten gaat.
Heb ik tenminste nog 1 verstanding beesie :P.

Gelukkig zoeken ze mekaar niet de hele tijd op, dus het is niet zo dat ze constant aan het vechten zijn.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi,

Hier weer een kleine update over de stand van zaken.

Coco heeft nog maar 1 keer gevochten met Punky, ik heb het verder niet meer zien gebeuren (heb ze niet meer allebei losgelaten).

Het vreemde is nu, dat als ze er allemaal uitzijn, Punky gaat lopen slijmen bij Coco om gekroeld te worden  :-/.
Eerst zijn ze aan het vechten en nu wil Punky gekroeld worden door Coco, de vechtersbaas.
Coco kroeld hem overigens niet, die hapt van zich af zoals hij het ook bij de andere valkjes doet.

Ik vind het wel een beetje raar, maarja. Mss het aard van het beestje :D :D.

Groetjes,

Mariska