18 mei 2025, 00:34:04

Het Valkparkieten Paleis

Gestart door Ed, 25 november 2004, 16:53:33

« vorige - volgende »

Anita1

8 januari 2005, 15:36:33 #105 Last Edit: 8 januari 2005, 15:39:14 by Anita1
hoi edje,
ik heb een leuk adresje voor je voor een buiten voliere.van geheel aluminium.
afmeting wat ik heb is: 2 meter hoog 2 meter lang en 1 meter diep en met dak en draaideurtjes en voederbakjes voor nog geen 300 euro.als je interesse heb mail me maar ff.die heb je.
oh..wacht ik was dacht ik 300 euro kwijt met binnenhok in de schuur erbij.laten we globaal houden op 350 euro.want ik heb het binnenhok vergroot nog.
mijn binnenhok is 1 meter lang.1 meter diep en 2 meter hoog.
met draaideurtjes en voederbakjes.en binnen en buiten ook allebei een deur om er in te kunnen.niet duur he?
alles wordt zo gelevert dat je m zo in elkaar heb.knufff anita.ps..dan kan je het aantal van je valkjes even maken.met er 5 valkjes bij hahaahahahahaa/xxx :D ;D

Anita1

;D oow ja ik heb goed nieuws!! ik ga in februari mijn buiten voliere verdubbelen.dan krijg ik 2 meter hoog.2 meter diep!! en 2 meter lang.lalalalaal wou dat het al zo ver was.. dan de jonkies.lalalaa knuff anita :D

Ed

Hoi Anita,

Ik wil een buiten voliere maar dat zal niet binnen kort zijn ik vind het niet duur hoor maar ik gewoon even kijken hoe het hier binnen allemaal loopt. Dat ik nog niet op een even aantal zit neem ik op de koop toe. Ik denk persoonlijk dat het met Ricky niks wordt ik vind haar veel te klein vergeleken met de andere maar we zullen zien. Ze zijn nu toch nog te jong voor te kweken dus ik wil eerst afwachten.

En 5 er bij zou wel heel erg leuk zijn ik mis nog een bonte een zwart masker en albino dus er is nog genoeg keus  :D  :D   :D  :D

Groetjes
Ed

Anita1

ikke wil ook een koppel zwartmaskers.
als ik die heb van de zomer..kan jij een jonkie nemen haha.
enne..misschien is rickey wel een mongooltje onder de valkjes.lolz als ze maar lief zijn he?
eitjes hoeven ze ook niet per see allemaal te gaan leggen.succes knuff anita :D

Ed

Hoi Anita,

Ik denk ook dat het een liliputertje is hoor en als je daar jonkies van heb hou ik me aanbevolen hoor.  ;)

Groetjes
Ed

Ed

10 januari 2005, 17:29:30 #110 Last Edit: 10 januari 2005, 18:11:23 by Ed_V.
Hoi Allemaal,

Als eerst wil ik even kwijt dat ik dit later op het forum zet als verwacht.

De eerste reden is dat ik ze kreeg vlak nat het overlijden van Bibi wat ik heel er vind.

De tweede reden is dat ik weet dat niet iedereen het eens is met handopfok ik ook niet maar dit kon niet anders.

En dan komt er gelijk weer een lading van wat een slecht kweker dit mag hij zo niet verkopen en nog meer van dit. Daar zitten we niet op te wachten het gaat er om of het met de valkjes goed komt en niet wat er slecht is over een kweker.

Het verhaal het nest was door onhandigheid gevallen dat kan gebeuren we zijn allemaal mensen. Iedereen maakt fouten daar zijn we mensen voor toen zijn er twee jonge valkjes overleden. En twee valkjes hebben het overleefd de val dan want moeder was er bij toen het viel. Dus moeder kwam niet meer bij deze jongen om ze te voeren en vader af en toe. Dus het werd automatisch handopfok. Dat doet hij normaal zelf en dat is dan ook geen probleem maar hij moest weg voor zijn werk en had daar weinig tijd voor. Hij heeft zelf meerdere valkjes met de hand groot gebracht ook papegaaien. Dus dat was het probleem niet maar zijn werk en mensen moeten werken om centjes te verdienen om eten te kopen voor zijn valkjes en ander vogels. Dus hij zocht met spoed een opvang voor deze twee valkjes en voelde me aan gesproken tot dit. En heb dit dus ook gedaan met alle gevolgen van dien ik weet zeker dat het niet makkelijk zou zijn maar toch heb ik er voor gekozen. Ze zijn nu al dik 2 weken hier en inderdaad in het begin wouden ze niet eten uit de spuit maar naar anderhalve dag deden ze dat als of het de normaalste zaak van de wereld was. Ik heb hier ook ondersteuning in gehad van meerdere personen. Ze wogen 74 gram toen ik ze kreeg en op dit moment 84 gram vallen niet echt veel meer af blijft redelijk constant. Ze waren 4 weken toen ze hier kwamen en ze eten redelijk wat zaad en voer ze nog twee keer per dag met de lepel maar daar wordt niet echt veel meer van gegeten. Ze gaan nog eerder naar het zaad dan naar de pap. Dus zouden ze te komen overlijden dat is dat mijn keus geweest en ik weet dat ik er alles aan gedaan heb om dat te voorkomen. Ze zijn uiteraard lekker tam en je kan er echt alles mee. Ze vlogen al van af de eerste dag door de kamer dar stond ik dus wel van te kijken maar tot nu toe gaat dat echt goed. En ze kunnen goed over weg met de ander valken hier in huis. Ik heb in die twee weken tijd een hoop geleerd over valken en dat is dus een hele goede ervaring. Ik zal ook nooit voorstellen om dit te doen want de meest denken dat het makkelijk is en dat je valkje hier tam door wordt. Dat is niet het geval een valk krijg je tam door veel aandacht te geven en handopfok is zwaarder dan je je kan voorstellen en er zitten veel maar dan ook veel risico's aanvast. Dus niet doen als het echt niet nodig is  beter een paar weken wachten. Maar deze hadden die paar weken niet dus daarom is dit nu gebeurd.

Genoeg getypt voor nu dan komen nu de foto's van Suske & Wiske.

Hier zijn ze net bij mij aangekomen

Hier is Suske dan twee weken geleden

Hier is Wiske dan twee weken geleden

Hier waren ze lekker in bad geweest en zitten nu lekker in een handoek en worden met fohn warm gehouden

Hier zitten ze lekker te slapen na de maaltijd

En hier beginnen ze met het slopen van een muis die het heeft overleefd

Nou dat was het dan voor nu de rest is te volgen in het dagboek van mij.

Groetjes
Ed

~Natas~

Hoi Ed,

Wat een mooie vogels, ze zien er heel goed uit.
En uh trek je niks aan hoor hier, wat ze zeggen of handopfok.
Want alles wat je doet is toch fout.
Zo is nu eindelijk je verzameling compleet, en heb je nu al je mutaties compleet?

Gr Natas

boezempje

hai ed

wat ze ook zeggen ik vindt ze prachtig heel mooi.
maar meestal wordt zoiets gezecht omdat ze willen helpen.
de meesten dan.geniet van de mopjes

gr essie

Ed

Hoi Natas,

Bedankt voor je reactie hoor.

Hoi Esther,

Ik begrijp ook wel dat ze het goed bedoelen maar zo komt het soms niet over in de berichten.
En bedankt voor je reactie

groetjes
Ed

boezempje

hai ed

klopt hellemaal ben ik het ook mee eens en ik heb het zelf ook een paar keer mee gemaakt,
maar er zijn er een paar die het goed bedoellen en er zijn er een paar waar je gek van wordt en zoiets hebt van hou aub op.
ik ken het gevoel,nou ik blijf je volgen hier hahahahah en wel foto's blijven plaatsen van die mopjes,
en ik vindt dat je groot gelijk hebt niet meteen de foto hebt geplaats van je valkjes,maar volgenden keer niet doen hoor er zijn ook mensen op de site die het wel leuk vinden en die niks afkraken,

gr essie

Ed

Hoi Esther,

Ik weet ook wel dat er mensen zijn die er van houden maar je kan het maar beter voor zijn. Op al die bericht zitten we hier niet te wachten. Is zonden van het forum laten we het lekker leuk houden.

En foto's komen er zeker nog bij.

Groetjes
Ed

Ed

Hoi Allemaal,

Weer even een update van Suske en Wiske ze hebben al weer wat nieuwe dingen ontdekt. In huis en van zich zelf en dat wouden ze even vertellen.

Hier zie je ons aan het beschuit

En dit onze nieuwe plek dit vinden we echt heerlijk

Je kan er in slapen

En nog meer slapen

En we hebben ontdekt dat we goed zijn met haren

En ook met de snor van Ed

Nou dat was het dan weer even voor vandaag we zijn nu lekker aan het slapen.

Groetjes
Ed

robentru

Hoi Ed,

geweldig en verstandig  ;).
Leuke foto's van Suske & Wiske, maar het zijn dan ook plaatjes van valken.
Blijf ze maar lekker verwennen, vertroetelen en aandacht geven (maar dat deed je al bij al je valken en deze twee zeker). En houd ons maar goed op de hoogte.

Groetjes, Trudy

PS Nu kun je eindelijk ook je handtekening + site aanpassen  ;D :D  8)

Ed

Hoi Trudy,

Bedankt voor je compliment en weet je zeker dat ik mijn handtekening kan aan passen  :D  :D  :D  :D

Denk ook niet dat ze er allemaal op passen.  :D

Groetjes
Ed

boezempje

hai ed

het zijn weer super foto's hoor.
je verwend ze wel goed hoor maar dat mag ook wel he.
geniet van je super valkjes.

essie