3 mei 2025, 17:23:38

bloed aan vleugel

Gestart door wezzez, 25 november 2004, 01:59:59

« vorige - volgende »

wezzez

hey

ik hoorde opeens mijn valkje schreeuwen(zojuist gebeurd) ik ga kijken in de kamer waar de valkjes zitten(mijn kamer), ik doe het licht aan en ik zie 1tje zitten op de bodem, toen stopte ze met schreeuwen, ze zat wel heen en weer te wiebelen, toen zag ik ook dat er bloed aan haar linker vleugel hangde. wat nu? ?? ?? ?? ?? ?

Paul

Hoi Wezzeke,

Als het bloeden snel stopt is er niks aan de hand.
Kijk in elk geval even waar het bloed zit en maak het desnoods schoon met wat gekookt en afgekoeld water.
Als het echt een wond is die je ziet zitten kan je er tegen het ontsmetten wat betadine op doen.
Maar meestal is het een veer die voor het bloeden zorgd omdat die met wild fladderen beschadigd is.
Blijft het bij een veer bloeden vanuit de afgebroken veer dan moet je hem eruit trekken dan heb je een bloedpen en dat kan soms blijven bloeden.

Groetjes, Paul

wezzez

hey paul

ze heeft zichzelf al verzord, er was bloed over de hele vleugel, en nu zie je er niets meer aan, het is een lutino dus op een geel valkje valt dat nogal op en zo leek het misschien wel erger dan dat het was er zijn wel 4 vleugelpennen en twee kleinere veertjes afgebroken, maar die heeft ze er zelf wel uitgetrokken en het bloed nu niet meer  

Paul

Hoi Wezzeke,

Een druppel bloed lijkt bij een lutino vaak inderdaad al een bloedbad maar valt vaak heel erg mee.
Het zal inderdaad dan bij de veren wat gebloed hebben maar als het gestopt is dan is er verder meestal niet veel meer aan de hand.
De veren groeien gelukkig vanzelf met een aantal weekje weer helemaal terug als ze er helemaal uit zijn.

Groetjes, Paul