28 april 2024, 16:12:23

Gedrag van Yellow

Gestart door Speedy, 6 maart 2003, 14:24:34

« vorige - volgende »

Speedy

Yellow maakt sprongetjes om Punky heen, dit is wel leuk om te zien, maar jeetje Punky is pas 11 weken.
Zou dit betekenen dat Punky een pop is?
En hoe oud zal Yellow dan werkelijk kunnen wezen?
Geen 3 maanden toch?
Ook als ze aan het eten zijn, dan maakt Yellow een herrie, de anderen vinden dit maar niks en lopen snel naar de andere voerbak, hahaha.
Hij fluit echt heel hard.
Als ik hem op de hand heb, dan bijt hij in mijn vingers, niet zo hard, maar als hij mijn ring te pakken heeft, dan kan er behoorlijke kracht aan zitten.
Dit ben ik niet gewend van Speedy en Punky.
Hij is echt heel sterk in zijn snavel dus.
Wat denken jullie van zijn gedrag tegenover de anderen?
Overigens, Speedy doet het helemaal niks dat hij er is, hij was de eerste die bij Yellow in de kooi klom.
Ze hebben elkaar eigenlijk niet eens even goed bekeken, laat staan toenadering gezocht.
Speedy ging na een tijd weer uit de kooi en toen Yellow ook de uitgang eindelijk gevonden had, zat hij boven op de kooi.
Ik krijg hem pas op mijn hand, als hij gelogen heeft en neergestort is, en dan kan ik bijna alles met hem doen.
Dus hij moet al aardig aan handen gewend zijn bij anderen.
Punky vind hem nog wel een beetje eng, en blaast naar hem, als ie te dicht in de buurt komt.
In de voliere gaat het verder tot nu toe, heel erg goed zo te zien.

Groetjes,
Trudie

Speedy

Hopelijk gaat dit niet uit de hand lopen, want Yellow maakt Punky het hof.
Hij is al op Punky's rug gesprongen.
Yellow maakt zelfs geluiden, die Speedy nog nooit gemaakt heeft, zoals met zijn snavel langs de tralies gaan.(tikken, roffelen)
Jeetje heb ik nu een oversexed overgeslachtsrijpe man??
Help!!! wat moet ik nu doen??
zeker een volwassen pop zien te vinden?? maar waar??
In de dierenwinkel zat er vast wel 1 tussen, maar pfffffff nog 1 erbij? :o


linda

hoi
hahahaha wat zit ik hier te lachen bij dit verhaal  :D :D :D, sorry hoor maar ik zie het al helemaal voor me .Onze caro zit ook de hele tijd onze pico te verleiden maar die doet alsof ze het niet merkt .Het is ongeloofelijk lief hoeveel moeite hij voor haar doet, hij loopt dan rond met zijn vleugels een beetje van zijn lijf af en fluit het liedje van de dikke en de dunne lol , maar als ze te dicht bij elkaar in de buurt komen dan durven ze zo ff pikken om te zeggen afstand houden.Ik hoop dat dit wel veranderd nog. Ze zijn ook nog veel te jong , nog geen jaar oud.Dus vind ik het wel raar dat jouw valkje maar drie maanden of zo zou zijn , want dan is het wel een hele snelle jongen ;D.Op drie maanden kunnen ze volgens mij dit gedrag nog niet tonen .
sorry dat ik zo moest lachen maar je kunt het zo beeldend schrijven dat je het voor je ziet gebeuren .Groetjes en nog veel plezier
linda en co

Mandy

 :D Die Yellow, die kan er wat van zeg!
Nou je weet in ieder geval zeker dat dat een man is!  ;D
En het lijkt er dus toch op dat Punky een pop is, mannen springen normaal niet op elkaars rug, dus ik denk dat je je pop al gevonden hebt! Alleen is dit meisje nog wel een beetje jong... :(
En inderdaad 3 maanden...lijkt me erg jong voor dit gedrag.
Jonge mannetjes vertonen wel het macho- en fluitgedrag maar weten vaak nog niet hoe het moet, deze dus duidelijk wel! :D
Ik zou Punky maar een beetje in bescherming nemen voor de avances van Yellow...tis zonde dat meske... :-[
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

Hoi Mandy,

Ja ik gaf je ook al antwoord op het andere bericht, maar inderdaad, wat moet ik nu doen??
Hoe gaat zulks gedrag dan in de buitenvoliere's?
Dan kan je er toch ook niet de hele dag bij blijven? Worden de jonge popjes dan ook aangevallen door de mannetjes?
En ja ik vind het zielig als Punky hierdoor verwond hoor, maar ze zoekt hem wel steeds op nu, ze vinden elkaar wel leuk en kroelen, zonder dat Yellow er een veer uitrekt, wat Speedy dus wel altijd doet.
Jeetje, pedofelie in de valkparkieten wereld???


Mandy

Tja ik heb dat zelf nooit ervaren in mijn voliére.
Ik heb alleen mijn allereerste jonkie gehouden en dat was Japie-jo, een cinnamon pop. Zij zat tussen andere koppels en er was dus geen man alleen die op zoek was naar een pop.

Maar zo te lezen heeft ze er zelf toch niet zo veel last van als ze elkaar opzoeken en lekker kroelen, je krijgt dus een koppeltje Trudie! ;D
Alleen zal Punky nu ze nog zo jong is nog geen eieren kunnen leggen, maar over een half jaartje misschien wel, maar de kans dat het dan niet goed zal gaan is best groot daar de pop minimaal 1 jaar oud moet zijn om goede eieren te kunnen leggen en goed te kunnen broeden, maar zover is het nog niet...
Laat ze maar lekker knuffelen joh. :-*
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

Ja, maar Punky zou eigenlijk een maatje voor Speedy zijn.

Paul

Hoi Trudie,
Je doet er niks aan als valkjes elkaar mogen.
Ik heb die spierwitte en wilde die koppelen aan een witmasker over een tijdje maar mijn kippie was er meteen verliefd op en ze zijn echt duidelijk gek op elkaar en een echt koppel.
Vandaag heeft de albino haar eerste ei gelegd en ik hoop echt dat het bevrucht is want het lijkt me echt een goeie moeder :-)
Het pubergedrag van Kippie is ineens omgeslagen naar volwassen mannengedrag en hij zit lekker naast zijn popje in het broedhok :-)
ik denk dus gewoon dat je Yellow zijn gang moet laten gaan en eitjes kan je toch nog niet krijgen want Punkie is nog veel te jong.
En Punkie zal echt niet erg gewond raken hoor als ze gaan Wipwappen :-)
Word dus een lief popje zoeken voor Speedy erbij dus :-)
Straks hoor je inderdaad bij de club van mensen die steeds denken "waar laat ik deze valk nou weer"  :D

Groetjes,  Paul

Speedy

Hoi Paul,

Ja ja, hou op zeg... :D :D :D
Nee maar ik kan Yellow nu toch niet gewoon door laten gaan  met zijn gedrag?
Moet ik Yellow niet appart zetten?
11 weken is Punky pas.
Het is nog niet constant  hoor, maar ja....het lijkt me niet leuk.

Mandy

Ja Trudie zo werkt het dus niet nee. :-/
Ik had Janus ook aan Marrie willen koppelen, maar de natuur besliste anders. Het koppel Pino & Truus werd door de avances van Marrie voor Pino uit elkaar gedreven en er vormde zich dus een ander soort koppel...en partnerruil. :D

Dus inderdaad een ander vriendje of vriendinnetje voor Speedy zoeken... ;D
En laat ze lekker bij elkaar zitten joh, ik denk zelfs dat nu ze elkaar ontdekt hebben en ze niet meer bij elkaar mogen/kunnen je dat wel aan ze zal merken...
En een beetje wipwappen zorgt ook voor een goede conditie. :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl